ההגנה הכי טובה היא ההתקפה: 102:111 למכבי ת"א במילאנו

אלכס טיוס והצהובים חוגגים
אלכס טיוס והצהובים חוגגים | אודי ציטיאט

הצהובים שלטו במשחק לכל אורכו, אך נזקקו לשלשות אדירות של תומאס (18 נקודות) ברגעי ההכרעה כדי להשיג ניצחון קריטי בקרב על השמינייה הראשונה. 19 נקודות ושישה אסיסטים לקול. ספאחיה: "עכשיו המאני טיים"

(גודל טקסט)

לא סתם אומרים שההגנה הכי טובה היא ההתקפה. הערב (שישי) במילאנו זה מה שקרה למכבי תל אביב, שהוליכה בבטחה לאורך כל המשחק, במחצית השנייה כבר ברחה לפער של 18 נקודות הפרש, אבל בסופו של דבר נזקקה לשלשות אדירות של דשון תומאס כדי להכריע 102:111 משוגע את ארמאני במילאנו ולהשיג ניצחון חוץ שלישי העונה, ראשון אחרי חמישה הפסדי חוץ, ולראשונה העונה עוברת את רף מאה הנקודות.

המשחק נערך במדיולאנום פורום, שכבר האיר פנים לצהובים, ולא רק פעם אחת, וגם הערב הם שלטו במשחק לכל אורכו. בקבוצה ידעו את המשחק מול קבוצת התחתית של סימונה פיאניג'אני, אקס הפועל ירושלים על הקווים של המארחת, ובזכות הניצחון שיפרו את מאזנם ל-9:11 ששומר על סיכוי טוב לסיים את העונה הסדירה בין שמונה הראשונות, הרי שכעת לצהובים יתרון של שני ניצחונות מהמקום התשיעי והם נצמדו לחימקי השביעית.

מאמן מכבי תל אביב נבן ספאחיה הותיר מחוץ לסגל את יובל זוסמן, ואילו ג'ונה בולדן, על אף שלא התאמן בימים האחרונים באופן סדיר ולפי הודעת הקבוצה לא כשיר במאת האחוזים, שיחק ואף היה מהבולטים בצהוב הערב, בייחוד במחצית הראשונה, סיים עם תשע נקודות וארבעה אסיסטים.

הקלע הבולט היה נוריס קול עם 19 ושישה אסיסטים, דשון תומאס שדייק פעמיים מחוץ לקשת ברגעי ההכרעה סיים עם 18 נקודות (3 מ-4 לשלוש) ופייר ג'קסון הוסיף 16 נקודות ושישה אסיסטים גם כן. אקס של הצהובים, אנדרו גאודלוק, קלע 13 נקודות לזכות מילאנו.


עשרות האוהדים הצהובים במילאנו (אודי ציטיאט, מילאנו)

נבן ספאחיה אמר בסיום: "ידעתי שזה קשה לנצח כאן, במיוחד כי מילאנו משחקת כיום כדורסל טוב יותר מאשר בפתיחת העונה. שלטנו ברוב שלבי המשחק, אבל אפשרנו להם לחזור בדקות הסיום. בסך הכל שיחקנו טוב ואני מקווה שבהמשך ניראה טוב יותר בהגנה. אמרתי לפני המשחק שכל משחק הוא חשוב, אבל עכשיו זה המאני טיים".

קלעו למכבי תל אביב: נוריס קול 19 נקודות, דשון תומאס 18, פייר ג'קסון 16, ארטיום פראחוסקי 14, אלכס טיוס 14, מייקל רול 12, ג'ונה בולדן 9.

רבע ראשון
ג'ונה בולדן אמנם לא כשיר במאת האחוזים, אולם הוא פתח בחמישייה של ספאחיה לצד פייר ג'קסון, מייקל רול, ארטיום פראחוסקי ודיאנדרה קיין. פראחוסקי היה הראשון למצוא את הטבעת, אבל המקומיים הפכו במהרה כאשר ג'ורדן תיאודור דייק פעמיים מחוץ לקשת וקבע 4:7 כעבור 02:16 דקות.

הצהובים הגיבו בריצה משלהם ואחרי 0:6 – בולדן קלע וסידר אסיסט לקיין, ג'קסון קבע 7:10 מחוץ לקשת – כל החמישייה של ספאחיה עם נקודות. פראחוסקי הוסיף שלוש נקודות הודות לסל ועבירה, דשון תומאס צלף מחוץ לקשת ופיאניג'אני הזעיק פסק זמן בפיגור 17:11, כשנותרו 4:13 דקות לסיום הרבע. פראחוסקי העלה את מכבי ת"א ליתרון שיא של 9 נקודות, אבל אנדררו גאודלוק, אקס הצהובים, ענה בשלשה ועד לסיום לא הצליחו האורחים לברוח. 26:30 לאחר עשר דקות.


בולדן. מוביל את מכבי ת"א והוא אפילו לא כשיר במאת האחוזים (אתר היורוליג)

רבע שני
בולדן שב לפרקט עם פתיחת הרבע השני ומיד סיפק אסיסט נהדר לאלכס טיוס אחרי חטיפה של תומאס, טיוס קלע גם את שני הסלים הבאים של מכבי ת"א וקבע 28:36 אחרי שתי דקות ברבע, אולם שלשות של אנדראה צ'ינצ'יאריני ודאירס ברטנס צימקו ל-40:36.

ספאחיה ביקש פסק זמן ומיד עם חידוש המשחק בולדן, שלא כשיר להזכירכם במאת האחוזים, קלע שלשה, בניסיון נוסף דרך על הקו, ובזכות חמש נקודות שלו וסל של מייקל רול שמרו הצהובים על פער מבטיח. החטאות של פראחוסקי מהקו ושל קול וג'קסון מהצבע אפשרו לאיטלקים לצמק ל-49:45 כשנותרו 2:12 דקות למחצית. דווקא אז החלה הבריחה הצהובה, כשנוריס קול עם שש נקודות רצופות ואסיסט לקיין מעלה את קבוצתו ל-45:55. בסיום המחצית 50:57.


נוריס קול. התעורר לפני ההפסקה (אודי ציטיאט, מילאנו)

רבע שלישי
ההתקפה הצהובה המשיכה לרוץ, כשבדקות הראשונות של המחצית השנייה הייתה זו ההגנה שהעבירה הילוך וספגה רק שתי נקודות בכמעט חמש דקות! זה אפשר לשחקניו של ספאחיה לברוח עד ל-52:67 מבטיח. על החגיגה העיבה פגיעתו ברגל של פראחוסקי, שירד לספסל, אולם חזר במהרה לפרקט. הקצב נשמר ותומאס העלה את הצהובים ל-61:79, גאודלוק רק צימק מחוץ לקשת כשעל השעון שתי דקות לסיום הרבע. בסופן של 10 הדקות הראשונות במחצית השנייה ולפני 10 הדקות האחרונות, 70:83 לאורחים.


רבע רביעי

מילאנו הרגישה שהיא מצליחה לחזור למשחק וכשנותרו שש דקות וחצי לסיום אף הצליחה להוריד את הפער ל-10 נקודות הפרש, 92:82. קרטיס ג'רלס בכדור גדול לארטוראס גודאיטיס הצליח לצמק את הפער לשמונה נקודות בלבד, אבל נוריס קול עם תגובה מהירה ואדירה מהשלוש דאג שהיתרון ישוב להיות דו ספרתי. ברטנס איבד כדור ומייקל רול היה השני להעניש משלוש, והפער הצהוב שוב מבטיח מול האין הגנה של מילאנו – 84:98 למכבי.

דווקא אז, כשנראה היה שהצהובים ישייטו לניצחון, דיאנדרה קיין ביצע עבירה, השופטים החליטו שהיא הייתה בלתי ספורטיבית ומילאנו ניצלה את אותה הזדמנות פז כדי להוריד את הפער ל-100:96. נוריס קול אחריות והלך כל הדרך אל הסל, גאודלוק מן העבר השני חדר, סחט עבירה ודייק פעמיים. מי שהיה שם כדי להציל את הצהובים הוא תומאס, שעם שלשה אדירה קולע אולי עם הסל החשוב במשחק והקפיץ את הצהובים לשבע נקודות יתרון. טוב שכתבנו אולי הכי חשובה, כי דקה לסיום תומאס קבר שלשה נוספת וקבע 100:108 לצהובים, ומשם הדרך להבטחת הניצחון הייתה קצרה. בסיום 102:111 למכבי תל אביב.


פייר ג'קסון. שמר על כושרו המצוין גם במילאנו (אודי ציטיאט, מילאנו)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי