נקבעו שתי סדרות רבע גמר: צסק"א – חימקי, פנר – באסקוניה

אלכסיי שבד, סידר לעצמו דרבי מוסקבאי
אלכסיי שבד, סידר לעצמו דרבי מוסקבאי | אתר היורוליג

יורוליג: הבאסקים הופתעו בבית ע"י אנאדולו 81:79 אבל עדיין שמרו על המקום השביעי בזכות ההפסד של חימקי בברצלונה 86:82. הפסד בוולנסיה ישלח את מכבי ת"א למקום ה-10, אחרי שמלאגה הדהימה עם 91:99 אצל פנר

(גודל טקסט)
חמישה משחקים נערכו הערב (חמישי) במסגרת המחזור ה-30 והאחרון של היורוליג, שכללו שלוש תוצאות מפתיעות ביותר, וגם קבעו שניים מארבעת משחקי רבע הגמר: צסק"א – חימקי, פנרבחצ'ה – באסקוניה.


הבאסקים נוצחו בבית 81:79 על ידי אנאדולו אפס אבל עדיין שמרו על מקומם השביעי ועל סדרה מול אלופת אירופה, שסיימה שנייה, בזכות ההפסד של הרוסים בברצלונה 86:82 ששלח אותם לדרבי מוסקבאי חסר סיכוי מול המוליכה. פנאתינייקוס התגברה בהארכה 95:96 על ארמאני במילאנו ושמרה לעצמה סיכויים לסיים במקום הרביעי.


באסקוניה – אנאדולו אפס 81:79

המארחת הגיעה למשחק עם שישה ניצחונות רצופים, האורחת עם שמונה הפסדים בשרשרת וכנראה שההעדר המתח והעניין עשה את שלו. מרסלינו הוארטס החטיא שנייה לסיום וטוני דאגלס נשלח מהעבר השני לקו, קלע את הראשונה והחטיא בכוונה את השנייה כדי להבטיח ניצחון. אריק מקולום (21 נק') הוביל את הטורקים, ונסן פוארה וטורניקה שנגליה סגרו משחק עם 17 נק' כ"א לבאסקים. עכשיו רק תתארו לעצמכם מה היה קורה אילו הצהובים היו מנצחים בוויטוריה.



דאגלס. לא הצליח לקלקל לבאסקוניה (אתר היורוליג)


ברצלונה – חימקי 82:86

הבלאוגרנה, שסיימו בטעם טוב עונת יורוליג גרועה, כבר הוליכו בהפרש דו ספרתי ברבעים השני והשלישי , הרוסים הצליחו לצמק אבל לא יותר. חואן קרלוס נבארו (17 נק') הוליך חמישה משחקני המארחת בדאבל פיגרס. אנתוני גיל (21 נק') ניסה לכפר על ערב נורא של אלכסי שבד (15 נק') מהשלוש (2 מ-9).


ארמאני מילאנו – פנאתינייקוס 96:95 (בהארכה, 87:87)

קרטיס ג'רלס איבד כדור, 13 שניות לסיום ההארכה, ומייק ג'יימס אמר תודה ורץ לקלוע את סל הניצחון. לאקס הפועל ירושלים היו חמישה כאלה במהלך המשחק והוא סיים עם שבע נקודות ונקודת מדד שלילית. אנדרו גאודלוק בלט עם 13 נקודות וחמישה ריבאונדים אבל זה לא הספיק לניצחון. ג'יימס, ניק קלאת'יס וג'יימס גיסט סיימו עם 18 כ"א אצל האורחים.



ג'רלס. חמישה איבודי כדור, אחד חרץ משחק (אתר היורוליג)

 

צסק"א מוסקבה – הכוכב האדום 82:91

צסק"א מוסקבה הבטיחה את המקום הראשון ביורוליג עוד לפני ההתמודדות הערב מול הסרבים, אבל שחקניו של דימיטריס איטודיס לא התקשו להכניע את היריבה שנפרדה מהמפעל הערב הודות למחצית שנייה מרשימה, שהספיקה למחיקת פער 7 נקודות מהמחצית (44:37).


ויטאלי פרידזון הצטיין עם 20 נקודות, קורי היגינס הוסיף 18 נקודות והם היו השניים שהוליכו את המקומיים לניצחו, כשגם סרחיו רודריגס ואות'לו האנטר סיימו במספר נקודות דו ספרתי, 12 כל אחד. אוגניין דובריץ' הוביל את קלעי האורחת הסרבית עם 13 נקודות, טיילור רוצ'סטי הוסיף 12 נקודות.


.@cskabasket closes the regular season with the come-from-behind win. pic.twitter.com/vESNYO9IxK

— EuroLeague (@EuroLeague) April 5, 2018

פנרבחצ'ה – מלאגה 99:91 (בתום הארכה)

קבוצתו של ז'ליקו אובראדוביץ', אלופת אירופה, סיימה את העונה הסדירה במקום השני, מקום שהושג עוד לפני ההתמודדות, אבל הערב הציגה משחק נרפה מול המדורגת עשירית ערב המחזור ונכנעה בביתה לאחר הארכה, במהלכה קלעה שמונה נקודות בלבד לעומת 16.


בדומה לצסק"א במשחק המוקדם של הערב, המארחת הצליחה למחוק פיגור דו ספרתי שהושג בשני הרבעים הראשונים (47:36 במחצית), אבל הרימה ידיים לאחר חמש דקות של הארכה. קוסטס סלוקאס קלע 26 נקודות בשרות המקומיים, ג'יימס נאנלי הוסיף 19 (13 מתוכן ברבע האחרון, הוביל ריצת 0:13 בדקות הפתיחה), אבל גם החטיא עם הבאזר ולא קלע כלל בהארכה. למזלו של נאנלי, סלוקאס תיקן וקבע 83:83 עם הבאזר בסיום הזמן החוקי, אך בהארכה הספרדים השיגו ניצחון מוצדק. ואת המנצחת המפתיעה הוביל נמניה נדוביץ' עם 31 נקודות ושמונה אסיסטים. כאמור, משמעות הניצחון היא שמלאגה כעת במקום התשיעי, ואם מכבי תל אביב לא תנצח מחר בספרד – היא תסיים במקום העשירי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי