הירידה של שאראס והמאזן בין מכבי ת"א לז'לגיריס

מייקל רול, דיאנדרה קיין
מייקל רול, דיאנדרה קיין | עדי אבישי

רגע לפני המשחק הקריטי בהיכל (21:05), עשרה נתונים ששווה להכיר לפני המפגש בין הקבוצות במחזור ה-27 ביורוליג

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי ב-21:05) את ז'לגיריס קובנה במסגרת המחזור ה-27 ביורוליג בידיעה שכל תוצאה פרט לניצחון עלולה לחסל את הסיכויים להעפיל למשחקי ההצלבה.

הצהובים, שמדורגים במקום ה-11 עם מאזן שלילי של 14:12, כבר לא תלויים בעצמם ולפני שיביטו לעבר התוצאות במגרשים האחרים, הם יהיו חייבים לנצח בכל ארבעת המשחקים שנותרו. רגע לפני המפגש החשוב מול הקבוצה של שאראס, הנה עשרה נתונים שחשוב לדעת.

הנתונים באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב

11 ניצחונות יורוליג יש העונה לז'לגיריס קובנה, אחד מהם 73:80 על מכבי תל אביב בז'לגיריו ארנה.

10 פעמים כבר מכרה העונה ז'לגיריס את כל הכרטיסים למשחק יורוליג בז'לגיריו ארנה בן ה-15,708 מושבים. הפעם העשירית היא המשחק מול דרושפאקה.

14.2 נקודות למשחק יש לברנדון דייויס, הקלע המוביל של ז'לגיריס ביורוליג העונה. הסנטר גם מוריד 5.5 ריבאונדים לערב ומעמיד מדד יעילות של 16.8 נקודות למחזור.

48.1% מהשלוש במשחקי יורוליג – זהו הרקורד של הגארד הצרפתי ליאו ווסטרמן, המדויק מכל קלעי ז'לגיריס העונה ביורוליג. מריוס גריגוניס צולף ב-46.6% וארתוראס מילאקניס ב-43.3%.

39.5% מהשלוש – זהו המאזן העונה ביורוליג של מייקל רול, המדויק מכל קלעי מכבי תל אביב. ג'ון דיברתולומיאו מדורג שני עם 35.1% מעבר לקשת באירופה.


המדויק מכל קלעי מכבי תל אביב ביורוליג. מייקל רול (עדי אבישי)

16 ניצחונות יש למכבי על חשבון ז'לגיריס מאז הקמת היורוליג בשנת 2000, לעומת 7 ניצחונות של הליטאים. קובנה ניצחה בשלושה מתוך ארבעת המפגשים האחרונים, מאזן שהגיע אחרי 10 ניצחונות צהובים ברצף.

20 נקודות היו לסקוטי ווילבקין במפגש הקודם עם ז'לגיריס, יותר מלכל שחקן אחר במכבי תל אביב. ג'וני אובראיינט קלע 18 נקודות ומייקל רול הוסיף 12 משלו.

26 נקודות היו לנוריס קול בניצחון האחרון של מכבי תל אביב על ז'לגיריס קובנה. הגארד האמריקני, שמשחק כיום בבודוצ'נוסט, קלע 5 מ-9 לשתיים, 4 מ-6 מהשלוש ו-4 מ-5 מהעונשין. הוא גם קטף 5 ריבאונדים, מסר 4 אסיסטים ואיבד 4 כדורים.

213 סנטימטרים – גובהו של לאורינאס בירוטיס, השחקן הגבוה ביותר בסגל ז'לגיריס. השחקן הנמוך ביותר הוא רוקאס יוקובאיטיס הצעיר (1.92 מ').

47.1 אחוזי הצלחה יש לשארונאס יאסיקביצ'יוס כמאמן ז'לגיריס ביורוליג. בעונה שעברה, בה הגיעו הליטאים לפיינל פור של המפעל, עמד הנתון על 61.1%.


ירידה חדה. שאראס (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי