עדיין בחיים: מכבי תל אביב הביסה את גראן קנאריה 55:90

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | עדי אבישי

אחרי ההצגה בהיכל, לצהובים יש עדיין סיכוי קלוש לסיים בין שמונה הראשונות ביורוליג ולעלות להצלבה. כדי שזה יקרה, הם זקוקים לניצחון בשבוע הבא על פנרבחצ'ה בחוץ, תוך ציפייה למעידות של יריבותיה

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הביסה הערב (חמישי) בהיכל 55:90 את גראן קנאריה במסגרת המחזור ה-29 והלפני אחרון ביורוליג. הצהובים שלטו במשחק, הכתיבו את הקצב לכל אורכו, והשאירו לעצמם סיכוי קלוש לסיים בין שמונה הראשונות ולהעפיל לשלב ההצלבה. כדי שזה יקרה, הם יצטרכו קודם כל לנצח את פנרבחצ'ה בשבוע הבא באיסטנבול ולקוות לתוצאות חיוביות מבחינתם במגרשים האחרים, שם ישחקו יריבותיהם.


למכבי תל אביב ציפתה הערב יריבה חלשה במיוחד, שכבר מזמן איבדה עניין במפעל. הצהובים ניצלו זאת עד תום. גראן קנאריה עסוקה בימים אלה במאבקי הישרדות בליגה הספרדית, שם היא מצויה עמוק בתחתית, ובשבת מצפה לה משחק נגד ולנסיה, כך שהראש היה בעיקר בבית. הנה עוד סיבה שתרמה לניצחון הקל של הצהובים הערב.


יאניס ספרופולוס ניצל את המשחק כדי לחלק דקות ולתת זמן פרקט לשחקנים מקצה הספסל. אלכס טיוס שקבע שיא עונתי אישי עם 20 נקודות, חגג בצבע, יובל זוסמן, ג'ייק כהן ודני אבדיה (שיאי קריירה ביורוליג עם 12 דקות ו-10 נקודות), חגגו על המגרש בדרך לניצחון הקליל. ברבע האחרון הקדיש הקהל בהיכל שיר אישי לכל שחקן ושחקן וגם המאמן היווני זכה לקריאות קצובות יאניס, יאניס. אלה היו ללא כל ספק דקות מרגשות.



טיוס ודיברתולומיאו בסיום. טיול ערב תל אביבי (עדי אבישי)


דני אבדיה. 10 נקודות ושיא דקות אישי ביורוליג (עדי אבישי)


קלעו למכבי תל אביב: אלכס טיוס 20 נקודות, סקוטי ווילבקין 12, ג'וני אובריאנט 11 ו-8 ריבאונדים, טאריק בלאק 10 ו-8 ריבאונדים, דני אבדיה 10, יובל זוסמן וג'ייק כהן 7 כ"א, ג'רמי פארגו ואנג'לו קלויארו 4 כ"א, ג'ון דיברתולומאו 3, מייקל רול 2.


קלעו לגראן קנאריה: די ג'יי סטרוברי 11, קלווין האנה 9, מרכוס אריקסון 7, אוריול פאולי וקורי ג'פרסון 6 כ"א, אלברט אוליבר 5, אולק באלצרובסקי וחליפה דיופ 3 כ"א, ג'ייקוב ויילי וסים-סנדר ונה 2 כ"א, אונדז'יי באלבין 1.



או'בראיינט עולה לסל הספרדי (עדי אבישי)


רבע ראשון
מכבי תל אביב פתחה עם טאריק בלאק, אנג'לו קלויארו, ג'וני אובראיינט, סקוטי ווילבקין ויובל זוסמן. האורחים עם ג'ייקוב וויילי, מרקוס אריקסון, סים-סנדר ון, אונדריי באלווין וניקולה ראדיצ'ביץ'. המשחק החל בקצב איטי, אך בשליטה של מכבי תל אביב שעלתה ל-2:10 אחרי ארבע דקות וחצי. ווילבקין ובלאק המשיכו להכתיב את הקצב והעלו את הצהובים ליתרון שיא – 4:17. הרבע הסתיים עם האלי הופ ענק של מייקל רול לבלאק, שקבע 9:21 למכבי.



ספרופולוס על הקווים. מרוצה ממה שהוא רואה (עדי אבישי)


רבע שני

מכבי תל אביב שמרה על יתרון דו ספרתי בפתיחת הרבע השני כשעל הלוח 13:25. הספרדים קצת איפסו ידיים, הצהובים שמרו על טווח ביטחון עם נקודות של אלכס טיוס. היתרון צמח ל-21:39, גראן קנאריה הורידה ל-41:28, אבל אובריאנט הגדיל שוב. בתום המחצית הראשונה – 30:48 למכבי תל אביב.



ווילבקין מוליך התקפה צהובה (עדי אבישי)


רבע שלישי

בלאק ואו'בריאנט הריצו את מכבי תל אביב ל-33:55 בתחילת הרבע. שש נקודות רצופות של האורחת צימקו במעט והעירו את הצהובים. דני אבדיה נכנס לשחק, הקהל אהב את זה והריע לו והוא השיב עם ארבע נקודות, בערב הטיול הקליל של הצהובים. בסיום הרבע, מכבי תל אביב הוליכה 45:64.



טיוס. משחק נהדר ושיא עונתי אישי (עדי אבישי)


רבע רביעי

הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד. היריבה החלשה לא הצליחה להתקרב למארחים ויאניס ספרופולוס שזכה להרבה אהבה ותשואות מהקהל, חילק דקות לכל השחקנים שעמדו לרשותו. הקהל לא קיפח אף שחקן בשירי תודה אישיים ומרגשים. טיוס קבע שיע עונתי עם 20 נקודות וההפרש עלה ל-27 נקודות (46:73) ול-31 (49:80). בסיום – 55:90 קליל למכבי תל אביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי