טאריק בלאק: "נלחמנו עד הסוף, יש לנו המון פוטנציאל"

טיילר דורסי, קווינסי אייסי, טאריק בלאק
טיילר דורסי, קווינסי אייסי, טאריק בלאק | חימקי מוסקבה

למרות ההפסד לחימקי במחזור הראשון של היורוליג, הסנטר הדגיש את האופי של שחקני מכבי תל אביב. האנטר: "אם היינו לוקחים כמה ריבאונדים ושומרים על הכדור, היינו מנצחים". מאמן הרוסים החמיא לשבד

(גודל טקסט)

רצף שלוש הניצחונות של מכבי תל אביב במשחקי חוץ נגד חימקי מוסקבה נקטע אתמול (שישי), אחרי שהצהובים הפסידו ליריבה הרוסית 89:83 במחזור הפתיחה של היורוליג. אלופת ישראל יכולה וצריכה להרגיש מאוכזבת מההגנה הרכה לאורך רוב המשחק, כשרק מעבר לחמישייה שבה קווינסי אייסי הוצב בעמדה מספר 3 הביאה את השינוי שהוביל לחזרה מפיגור של 17 נקודות ברבע האחרון, אך איבודי כדור קריטיים בדקות הסיום חרצו את גורלה ומנעו את השלמת הקאמבק.

החיסרון בעמדת מוביל הכדור באה לידי ביטוי פעם נוספת, כאשר אף אחד מבין שלושת הגארדים המובילים של מכבי – ווילבקין, וולטרס ודורסי – לא השכיל לתפוס פיקוד ושלושתם אף נותרו על הספסל בדקות המכריעות, כשג'ון דיברתולומאו נאלץ לנהל את ההתקפות וכך הצהובים פספסו הזדמנויות לסגור את הפער במאני טיים.

למרות שאלכסיי שבד היה בספק למשחק, אף אחד משחקני הקו האחורי של יאניס ספרופולוס לא הצליח להסתדר עם הצלף הרוסי, שעשה ככל העולה על רוחו והמטיר 22 נקודות, זאת בזמן שהוא גם נושא בנטל הובלת הכדור לאור פציעתו של סטפן יוביץ' ברבע השלישי.

לא תפס פיקוד על הקבוצה. סקוטי ווילבקין חודר (חימקי מוסקבה)
לא תפס פיקוד על הקבוצה. סקוטי ווילבקין חודר (חימקי מוסקבה)

בצד החיובי, אפשר לציין את שיתופם של דני אבדיה ויובל זוסמן בדקות הסיום. הראשון אמנם התבלבל מעט כשחזר אל הפרקט כשלוש דקות לסיום לאחר העבירה החמישית של אלייז'ה בראיינט ואיבד כדור קריטי, אך החזיר עם שתי חסימות חשובות ולמרות שהחטיא זריקה בדקות הסיום, שכר הלימוד ששילם במשחק אמש עשוי להשתלם לו ולקבוצה במהלך העונה. זוסמן ביצע מהלך גדול שקירב את מכבי למרחק של שלוש נקודות בלבד כחצי דקה לסוף, אך אחרי היסס לקחת זריקה בפוזשן שלאחר מכן ומסר את הכדור לידיים רוסיות, מה ששם סוף לתקוות של הצהובים.

למרות ההפסד, במכבי תל אביב הדגישו את הלחימה והביעו אופטימיות לקראת ההמשך. הסנטר טאריק בלאק אמר: "היה משחק קשה, משחק של לחימה. אני גאה בכולם על איך שנלחמנו עד לרגע האחרון. אני מאוד אופטימי לגבי עתיד הקבוצה הזאת. אני רואה אצלנו המון פוטנציאל שאפשר להגשים. נישאר יחד כיחידה אחת ונתקדם יחד".

אות'לו האנטר הדגיש את הלחימה. (חימקי מוסקבה)
אות'לו האנטר הדגיש את הלחימה. (חימקי מוסקבה)

אות'לו האנטר הוסיף: "הראינו דברים חיוביים ויש גם כמה דברים שאנחנו צריכים לתקן. אני גאה באיך שנשארנו ביחד והמשכנו להילחם עד הסוף עם כל הלב, זה מה שחשוב. אם היינו לוקחים כמה כדורים חוזרים בהגנה ושומרים יותר טוב על הכדור, היינו מנצחים. אבל העונה עוד ארוכה".

מאמן המנצחת רימאס קורטינייטיס הדגיש את יכולתו של שבד: "לא היה קל. היו לנו בעיות בעמדת הרכז כי יוביץ' נפצע ונאלצנו לסיים את המשחק עם שבד כמוביל הכדור העיקרי, אבל הוא יכול לייצר מצבים לעצמו ולאחרים. לא היה קל עבורו לשחק 30 דקות, כי הוא היה פצוע בהכנה והתאמן לבד, לא פשוט להישאר 30 דקות על המגרש ביורוליג. אך בכל אופן היה לנו את יתרון הביתיות, שמרנו על הפער שפתחנו ברבע השלישי ואני שמח על הניצחון".

אלכסיי שבד מול אלייז'ה בראיינט. מכבי ת
אלכסיי שבד מול אלייז'ה בראיינט. מכבי ת"א לא הצליחה להסתדר איתו (חימקי מוסקבה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי