ספרופולוס: "לפנרבחצ'ה יש איכות וניסיון כדי להפוך את המצב"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | דני מרון

מאמן מכבי ת"א, שתארח מחר את הטורקים, סירב לזלזל ביריבה למרות פתיחת עונה מאכזבת שלה: "עשו תוצאות רעות, אבל יידעו להתגבר על הסיטואציה". בראיינט: "לפעמים הפסדים נותנים לך יותר מוטיבציה"

(גודל טקסט)

אחרי שגברה באופן מרשים על הפועל ירושלים שלשום (ראשון), מכבי תל אביב תמשיך את השבוע המפרך מבחינתה מחר, כשתארח את פנרבחצ'ה החזקה במסגרת המחזור החמישי של היורוליג. הצהובים השיגו ניצחונות ביתיים בשני המחזורים האחרונים במפעל ועל הנייר, המפגש עם אחת הקבוצות החזקות ביבשת מגיע בתזמון נוח מבחינתם, כיוון שהטורקים מאכזבים מפתיחת העונה עם שלושה הפסדים לעומת ניצחון בודד באירופה ולפני יומיים הובסו 83:64 על ידי גלאטסראיי, במה שהיה הפסד הבכורה שלהם בליגה.

מאמן אלופת המדינה יאניס ספרופולוס התייצב היום למסיבת העיתונאים לקראת המשחק והתייחס לכך שלשבוע הנוכחי עשויה להיות השפעה גדולה על המשך העונה: "אני לא מאמין שזה שבוע מכריע, למרות שהוא חשוב. אנחנו רוצים לנצח ונעשה את המיטב. אנחנו מאמינים בקבוצה שלנו, אבל לא חושבים יותר מדי על העתיד אלא רק על מחר".

הזדמנות טובה לנצח את פנרבחצ'ה: "אנחנו מאוד מכבדים אותם. ראינו שהם לא נראים טוב כרגע והמאמן שלהם אמר שהוא לא מרוצה מאיך שהם משחקים, אבל זה לא אומר שהם לא קבוצה טובה. היו להם תוצאות רעות, אבל גם לוח זמנים מאתגר. זה יהיה משחק החוץ הרביעי שלהם מתוך חמשת האחרונים. יש להם איכויות. הרבה שחקנים שלהם זכו ביורוליג והשתתפו בפיינל פור, יש להם את הניסיון כדי להתגבר על הסיטואציה. אנחנו צריכים להתרכז בלשחק את המשחק שלנו. מאמינים בשיטה ובעבודה שאנחנו עושים. זה הרגע להציג כדורסל טוב ולתת הופעה טובה יותר מהקודמת, זה מה חשוב".

על כך שקבוצתו נראית יותר טוב ביחס לעונה הקודמת: "מוקדם מדי להסיק מסקנות, אני לא רוצה לעשות את זה בתחילת העונה. לא מעוניין להשוות לעונה הקודמת. התוצאות הכי חשובות".


אלייז'ה בראיינט. הצהובים רוצים להמשיך לשמור על בית (דני מרון)

אלייז'ה בראיינט התייחס לתקופה הטובה שעוברת על הקבוצה: "הדבר הכי גדול בעיניי הוא שאנחנו מגבשים את הקהל מאחורינו וגורמים לו להיכנס לעניינים בשלב מוקדם של המשחק. זה עוזר לנו בהגנה ואנחנו רוצים להמשיך לשמור על הבית".

בדומה למאמן, גם הגארד לא רואה כיתרון את התקופה הרעה שעוברת על היריבה: "כל הקבוצות ביורוליג טובות ולפעמים, כשאתה מגיע אחרי הפסדים, יש לך יותר מוטיבציה. אנחנו מוכנים להתמודד איתם". טאריק בלאק התייחס לאותו נושא: "אסור להיות שאננים בגלל המצב שלהם, הם קבוצה טובה מאוד ואנחנו מכבדים אותם, אך יחד עם זאת מרגישים שאפשר לנצח כל קבוצה, בבית וגם בחוץ. בלי קשר לסיטואציה, אנחנו תמיד צריכים להיות במיטבנו".

לגבי האווירה בקבוצה לקראת המשחק החשוב, הסנטר הוסיף: "העובדה שאנחנו ברצף ניצחונות בית בהחלט עוזרת לנו, זה משחק נוסף לעיני אולם מלא באוהדים שתומכים בנו. אנחנו בונים על זה גם לקראת מחר".

לסיום, בראיינט הצביע על המפתח למשחק: "המטרה העיקרית היא השגת עצירות בהגנה. יש להם המון שחקנים מוכשרים, אבל אם נעשה הגנה טובה כקבוצה, אנחנו נהיה בסדר".


"אסור להיות שאננים". טאריק בלאק (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי