ספרופולוס: "הוכחנו יכולת לנצח משחקים גדולים, אך מוקדם לחגוג"

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | עדי אבישי

מאמן מכבי ת"א שמר על איפוק אחרי הניצחון המשכנע על פנרבחצ'ה, אך הביע שביעות רצון: "הגנתית זה המשחק הכי טוב מאז שהגעתי". על כך שכספי לא זורק מספיק מחוץ לקשת: "באירופה יש פחות זמן כדי לקחת זריקה"

(גודל טקסט)

זו לא הייתה ההופעה הכי טובה של מכבי תל אביב העונה, לפחות בצד ההתקפי, אבל הניצחון 55:67 אמש (רביעי) על פנרבחצ'ה הוא בהחלט החשוב ביותר שהצהובים השיגו עד כה. אמנם הטורקים הגיעו לכאן בתקופת שפל, אבל אלופת המדינה לרגע לא נתנה להם סיכוי להתאושש, עם הגנה חונקת ומאבק עיקש על כל כדור וגם כשפנר מחקה את רוב ההפרש, שחקניו של יאניס ספרופולוס הפגינו חוסן מנטלי ועמדו בלחץ בדרך לעלות למאזן חיובי ביורוליג לראשונה מאז מרץ 2018.

"זה ניצחון גדול שהגיע בזכות מאמץ גדול מצד כולם. השחקנים שלנו נלחמו על כל כדור בכל דקה", אמר המאמן היווני של הצהובים, "במחצית השנייה ובמיוחד ברבע השלישי, היינו לחוצים והחטאנו זריקות נוחות, אבל טוב שלא נכנסנו לפאניקה ובדקות הסיום גמרנו את המשחק עם הריבאונדים בהתקפה, המאמץ הגדול וניהול השעון החכם. חשוב לי להגיד שמוקדם לחגוג ולחשוב שהשגנו משהו מלבד ניצחון. צריך להישאר צנועים גם אחרי ניצחונות ולהמשיך להילחם".

מה שעשה את ההבדל מבחינת מכבי תל אביב היה עצירת יריבה איכותית כמו פנרבחצ'ה על שש נקודות בלבד ברבע הראשון ו-21 בסך הכל עד ההפסקה: "לדעתי, זה המשחק הכי טוב שלנו בהגנה מאז שהגעתי לקבוצה", התרשם ספרופולוס, "הוכחנו שהשחקנים שלנו יודעים לנצח משחקים גדולים, את זה עושים בהגנה. אי אפשר לנצח משחקים ולזכות בתארים רק דרך התקפה טובה". עומרי כספי הוסיף באותו עניין: "הגבלנו אותם לזריקות קשות והם גם החטיאו הרבה. צריך לקחת בחשבון שהם לא בתקופה הכי טובה ומצד שני, אותנו זה לא מעניין. עשינו את העבודה, פתחנו פער טוב עד המחצית, ידענו לשמור עליו וניצחנו קבוצה טובה מאוד".


כספי, זוסמן והצהובים עוצרים את פנר (עדי אבישי)

כספי היה פעם נוספת זה שנתן את הטון עבור הצהובים. אחרי פתיחה שקטה, הפורוורד היה אחראי בכיר ל-29 הנקודות שקלעה קבוצתו ברבע השני, כשהכניס את חבריו למשחק והרים את ההיכל עם רצף של שלשה, הטבעה עוצמתית במתפרצת ואליי-הופ להאנטר. כספי המשיך להפגין ניסיון רב, עם סחיטת עבירות חכמה וסל חשוב ברבע השלישי, שהעיר את מכבי תל אביב מהדקות בהן פנר חזרה לתמונה. עם זאת, ישנו היבט אחד שבו הוא עדיין לא בשיאו וזו הקליעה לשלוש. ב-NBA הוא סיגל לעצמו תדמית של קלעי, אך אתמול פגע לראשונה מחוץ לקשת באירופה ועד כה היו לו שישה ניסיונות בלבד מטווח זה, כשנראה שהוא מעט מהסס לקחת זריקות.

ספרופולוס התייחס לנושא: "ב-NBA היה לו מוניטין של קלעי מצוין והוא אכן כזה. ההבדל העיקרי הוא באינטנסיביות של המשחק: באירופה היא גבוהה יותר וב-NBA יש יותר זמן להרים את הזריקה. כאן אתה צריך לקבל החלטה מהירה יותר ולשחרר מהר יותר את הכדור, כך שאחרי עשור שם זו ההתאמה הכי משמעותית שהוא צריך לעשות. היום הוא קלע שלשה חשובה, הוא עובד קשה על זה ואני בטוח שהוא ישפר את זה בהמשך".

כמו במפגש עם צסק"א מוסקבה אשתקד, יובל זוסמן שוב נכנס לתוך הגופייה של ננדו דה קולו והוציא את כוכבם של הטורקים מהמשחק. ברבע האחרון הוא סיפק תרומה מכרעת עבור מכבי תל אביב, כשעשה קצת מכל דבר וקלע סלים חשובים, אסף כדור חוזר קריטי בהתקפה והוסיף גם אסיסט וחטיפה. "זוסמן היה מפתח לעצירת דה קולו. גם וולטרס היה טוב עליו, אבל כשיובל עלה לשמור עליו ברבע הרביעי הוא עצר אותו נהדר. כשאתה טוב בהגנה, זה נותן לך ביטחון גם לקחת זריקות חשובות בהתקפה", ניתח המאמן.


נכנס לדה קולו לתוך הגופיה. זוסמן (עדי אבישי)

למרות הניצחון החשוב, האלופה צריכה ללמוד דווקא מהדקות שבהן הטורקים הורידו את ההפרש מ-20 נקודות לחמש בלבד. כספי הסביר מה נדרש בדקות שכאלו: "צריך להישאר רגועים, להיצמד לתכנית שלנו ודברים טובים יקרו. הדרך שבה פתחנו את ההפרש היא גם זו שבה חזרנו לעניינים וגמרנו את המשחק". טאריק בלאק התייחס גם הוא למיני-קאמבק של פנר: "כדורסל הוא משחק של ריצות ונגד קבוצה טובה ומנוסה כמו פנרבחצ'ה, אתה יודע שמתישהו הריצה שלהם תגיע. היינו צריכים לעמוד בזה, להדק את החגורה בדקות האלה ולחזור לנקודה שממנה התחלנו את המשחק".

גם אחוזי העונשין עשויים לעלות לצהובים ביוקר בהמשך. בתום חמישה מחזורים, הם עומדים על 64% בלבד ואמש החטיאו 12 זריקות מתוך 27. ספרופולוס ניסה להסביר מה גרם לכך: "כשיש מלחמה על כל כדור, המון מגע ואינטנסיביות גבוהה, לא קל לבוא עם יד רכה לקו העונשין. זה כמו להתאבק במשך שלוש דקות ואז לעבור לצייר בעדינות. אני חושב שזה מסביר את האחוזים הנמוכים, במשחקים עם פחות מגע ופיזיות אנחנו קולעים יותר טוב, אבל זה מאוד חשוב במשחקים צמודים ולחוצים".

אחרי שנהנתה מתמיכת הקהל הביתי בהיכל 'מנורה' ושמרה על הבית בשלושת המשחקים האחרונים, מחר יגיע זמנה של מכבי תל אביב להוכיח שהיא מוכנה לנצח גם בחוץ, כשתפגוש בפיראוס את קבוצתו לשעבר של ספרופולוס – אולימפיאקוס, שהשיגה אתמול ניצחון חוץ גדול על צסק"א מוסקבה, 79:84. ניצחון ביוון יציב את האלופה בעמדה מצוינת להתברגות בצמרת היורוליג, כי בשבוע הבא היא תארח במגרשה הביתי יריבה נוחה יחסית, אלבה ברלין.


ספרופולוס. משתדל להישאר מאופק (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי