ספרופולוס הודה: "ניצחנו כי המשחק נגד הפועל באר שבע בוטל"

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | אתר היורוליג

לאחר המשחק הגדול ביותר של מכבי ת"א על אדמת ספרד, המאמן אמר בסיום: "שלטנו בקצב לאורך כל ההתמודדות. נישאר צנועים ונמשיך לעבוד קשה". ווילבקין הוסיף: "הרגשנו שהכל הלך לנו על המגרש. הכדור פשוט נכנס"

(גודל טקסט)

חמש שנים ויום חיכו במכבי תל אביב כדי לחזור לנצח על אדמת ספרד ולקטוע רצף של 16 הפסדים, אז כנראה שבניצחון אמש (חמישי) 83:113 על באסקוניה הם פרקו את כל העצבים שצברו לאורך כל התקופה הזו. הצהובים רשמו ניצחון שישי ברציפות ביורוליג, תוך שסיפקו תצוגה שהתעלתה על כל הקודמות שראינו העונה, וזו הייתה משימה לא קלה מלכתחילה.

אלופת המדינה המשיכה בהגנה הקטלנית ולמעשה גמרה את המשחק כשעצרה את הבאסקים על 11 נקודות ברבע השני, אך הפעם קיבלנו גם מופע התקפי חסר תקדים שהסתיים בשיא מועדון בשלשות במשחק יורוליג, עם 17 צליפות מחוץ לקשת בלא פחות מ-58%. הצהובים קלעו מכל בלטה על המגרש ומי שלהט כבר מהפתיחה הוא סקוטי ווילבקין, שהיה רחוק שלשה אחת מהשוואת השיא של דווין סמית' ושארונאס יאסיקביצ'יוס.

"הרגשנו טוב, הרגשנו שהכל הולך לנו בשני צידי המגרש. נצמדנו לתכנית המשחק כמו שעשינו עד כה, כולם שיחקו טוב, הגיעו למצבי קליעה טובה וניצלו אותם", ניתח ווילבקין את המשחק ומיעט במילים כשהתייחס לתצוגת הקליעה המרשימה שלו: "הכדור פשוט נכנס, זה קורה לפעמים".

ווילבקין במגרש בוויטוריה.
ווילבקין במגרש בוויטוריה. "הכדור פשוט נכנס, זה קורה לפעמים" (אתר היורוליג)

מי שהמשיך ביכולת המצוינת מהשבוע שעבר ובלט גם הפעם הוא ג'ון דיברתולומאו, שנכנס חד מהספסל ועזר להוביל את הבריחה של מכבי תל אביב ברבע השני, עם שלוש חטיפות, קליעות מוצלחות מחוץ לקשת וחדירות טובות לצבע, דרכן הוא הפעיל נהדר את ווילבקין. "הסיפור הוא תמיד ההגנה מבחינתנו. כשאנחנו שומרים טוב ועושים עצירות בהגנה, זה משחרר מאיתנו לחץ בהתקפה והדברים עובדים לנו יותר בקלות. שיחקנו ביחד, הנענו טוב את הכדור וקלענו טוב מבחוץ", אמר הקפטן.

המאמן יאניס ספרופולוס, שניצח את באסקוניה ב-30 הפרש בפעם השנייה, אחרי שעשה זאת גם לפני שנתיים עם אולימפיאקוס, הצביע על הגורמים העיקריים להצגה של קבוצתו: "ניצחנו בעיקר משתי סיבות – הראשונה היא ביטול משחק הליגה שלנו נגד הפועל באר שבע, שעזר לנו להתכונן למשחק הזה. לשני המפגשים עם באסקוניה בשנה שעברה, הגענו אחרי שני משחקי ליגה. הסיבה השנייה היא שהגענו לכאן בטיסת צ'רטר וזה אפשר לשחקנים להגיע לכאן טריים. הם שיחקו עם אנרגיות ועם האינטנסיביות שהראינו היום".

לאחר מכן, היווני הוסיף וניתח את הפן המקצועי, תוך כדי ששמר על אותו קו בדיוק כמו בניצחונות הקודמים: "שלטנו בקצב לאורך כל המשחק, באסקוניה היא קבוצה שיכולה לחסל כל יריבה אם היא נכנסת לקצב שלה בבית. עשינו הגנה טובה, בעיקר ברבע השני ובצד השני היה לנו ערב נהדר בהתקפה, בזכות הביטחון שצברנו ממשחק ההגנה שלנו. נישאר צנועים, נמשיך לעבוד קשה ונתכונן למשחק הבא".

ספרופולוס.
ספרופולוס. "שלטנו בקצב לאורך כל המשחק. נישאר צנועים ונמשיך לעבוד קשה" (אודי ציטיאט)

נייט וולטרס דיבר על המפתח לניצחון ועל החשיבות שלו לקראת השבוע הבא, שם צפויים לצהובים אתגרים קשים אף יותר: "הם קבוצה טובה בבית, לא הפסידו עד היום. ידענו שאנחנו צריכים לשחק הגנה טובה כדי לשחק נקודות במעבר. שיחקנו עם ביטחון, שמרנו טוב על הכדור וקלענו את הזריקות שלנו. אנחנו צריכים להמשיך לעבוד קשה, היינו צריכים את הניצחון הזה כי בשבוע הבא יהיו עוד שני משחקים חוץ קשים".

אחרי ההפסדים של מילאנו וברצלונה אתמול, מכבי תל אביב תגיע למפגש עם האיטלקים כבר ביום שלישי הקרוב כשהיא ללא ספק הקבוצה הכי חמה באירופה וזו תהיה הזדמנות מצוינת מבחינתה לספק הצהרות כוונות גדולה אף יותר ולהבהיר כי כל עוד היא נראית ככה, היא לא רק שייכת לשמינייה המובילה ביורוליג, אולי גם גבוה מכך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי