הרצף נגמר: מכבי תל אביב הפסידה 92:88 במילאנו

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | אתר היורוליג

היכולת המוכרת של הצהובים מהשבועות האחרונים נעלמה מול האיטלקים, כשרק סקוטי ווילבקין בלט ונפצע (25 נקודות, 6/10 משלוש). לאחר שלושה רבעים צמודים מאוד, ריצה טובה של המקומיים ב-10 הדקות האחרונות הכריעה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)
זה היה כל הזמן קרוב, אך באותו הזמן רחוק. מכבי תל אביב הפסידה הערב (שלישי) 88:92 לאולימפיה מילאנו באיטליה, במשחק בו הצהובים נשענו על היכולת המוכרת של סקוטי ווילבקין, אך לא הצליחה לשחזר את התצוגה הקבוצתית מהמחזור הקודם ולהנחיל לאטורה מסינה וקבוצתו הפסד בכורה בבית.


ללא עומרי כספי הפצוע, המשחק במילאנו היה מהצמודים ביותר שהיו העונה, כאשר בכל פעם שקבוצה אחת הצליחה לייצר מעין ריצה קטנה, השנייה השכילה מהר מאוד לצמצם את ההפרש ואף לקחת את היתרון לעצמה.


בכל הקשור לווילבקין (25 נקודות, 6/10 משלוש לפני שירד מהמגרש לאחר פציעה), אלמלא היכולת שלו מטווח השלוש, כנראה שלחבורה של הישראלית לא היה מה להציע נגד הקבוצה המוכשרת של סרחיו רודריגס (18 נק', 11 אסיסטים), שביחד עם לואיס סקולה (18 נק') ו-ולדימיר מיצוב דאגו לשמור על הבית ולקטוע את רצף הניצחונות האדיר של מכבי ת"א.


הקהל הצהוב שעשה את הדרך למילאנו (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)
לא מה שהם ציפו. הקהל הצהוב שעשה את הדרך למילאנו (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)


ביום שישי הקרוב החבורה של יאניס ספרופולוס תצטרך לשכוח מהר מאוד מהמשחק באיטליה, שהיה ההפסד השלישי שלה העונה, כשהיא תנסה לא לאבד עוד גובה ביורוליג במשחק קשה מאוד בברצלונה. 



מהלך המשחק
מכבי ת"א פתחה עם אלייז'ה בראיינט, סקוטי ווילבקין, טאריק בלאק, ג'ייק כהן ונייט וולטרס. מנגד, מילאנו פתיה עם מייקל רול, ולדימיר מיצוב, סרחיו רודריגס, קאלב טארצבסקי, לואיס סקולה. ברייאנט קלע את הנקודות הראשונות בהתמודדות עם סל טוב, אך האקס רול קבר שלשה ראשונה במשחק. בלאק החזיר לצהובים את היתרון עם מהלך מוצלח של סל ועבירה, 3:5 לאורחים מישראל. לאחר מכן סקולה דייק פעמיים מהקו, בראיינט מנגד הוסיף שתיים נוספות וקבע שוויון 7:7. בהמשך הדקות, שני הצדדים המשיכו לקלוע באחוזים טובים. טארצבסקי קלע פעמיים והחזיר והחזיר לאיטלקים את היתרון, ומנגד כהן ויובל זוסמן צמצמו. קליעה חשובה של וולטרס קבעה 19:19, ובהמשך אות'לו האנטר קבע שוויון 21:21 בתום הרבע הראשון.


סקולה מול בלאק. פתיחה צמודה מאוד (אתר היורוליג)
סקולה מול בלאק. פתיחה צמודה מאוד (אתר היורוליג)


עם פתיחת הרבע השני, טיילר דורסי דייק מחוץ לקשת וקלע את השלשה הראשונה של מכבי ת"א הערב, 21:24 צהוב. דני אבדיה התכבד בשלשה השנייה של קבוצתו וקבע 23:26, וולטרס הוסיף שתי נקודות משלו , 23:28. למרות הבריחה הקטנה שנוצרה, מילאנו הצליחה לחזור למשחק, וסל של טארצבסקי קבע 28:28. קליעה טובה של מיצוב אילצה את ספרופולוס לקחת פסק זמן, 30:33 למילאנו. רודריגס הוסיף שתי נקודות מהקו, סקולה דייק מחוץ לקשת ומילאנו הגדילה את היתרון, 32:38. מכבי ת"א הצליחה לצמצם פעם נוספת את התוצאה, אך ביליגה ומיצוב דאגו להחזיר פעם נוספת את היתרון, 42:47 בתום מחצית ראשונה.


מחצית ראשונה צמודה במילאנו (אתר היורוליג)
הצהובים נשארים כל הזמן בתמונה (אתר היורוליג)


דאנק של טארצבסקי פתח את המחצית במשחק, אך לאחר מכן וולבקין הגיב עם שלשה. מיצוב החזיר עם זריקה טובה מטווח השלוש, ומיד לאחר מכן סחט עבירה בלתי ספורטיבית מבלאק, ודייק פעמיים מהעונשין, 45:54 למילאנו. ווילבקין הציג פעם נוספת ידית אוטומטית וקלע שלשה חשובה. רודריגס עלה גבוה עם שלשו נקודות משלו, ג'ף ברוקס הוסיף שתיים נוספות וקבע יתרון שיא למילאנו, 48:58. שלשה חשובה של דורסי הורידה ל-61:56, אך נמניה נדוביץ' הגיב עם שלשה משלו. דאנק אדיר של קווינסי אייסי הקפיץ את הספסל הצהוב וצימק ל-61:60. ג'ון דיברתולמאו הצליח לחדור בגדול את ההגנה האיטלקית ולהחזיר למכבי ת"א היתרון, 63:64, אך מילאנו החזירה אותו אליה מהר מאוד. שלשה מדהימה של נדוביץ' קבעה 64:71 בתום שלושה רבעים.


רודריגס. סיים בדאבל-דאבל והוביל את מילאנו לניצחון (אתר היורוליג)
רודריגס. סיים בדאבל-דאבל והוביל את מילאנו לניצחון (אתר היורוליג)


מילאנו פתחה היטב את הרבע המכריע, שרפה את הפרקט בדקות הראשונות ועלתה ליתרון של 12 נקודות, 64:76. האנטר הצליח להחזיר את הצבע לשחקנים בצהוב עם דאנק קליל, וולבקין הוסיף שלשה נוספת ממרחק רב, בראיינט הצטרף לריצה עם שתיים משלו. סל אדיר של דורסי מחוץ לקשת צימק כבר ל-72:76. סקולה הגיב עם שלשה שלישית מצידו. רודריגס הניח שתיים נוספות בקלילות, 72:81 למילאנו. בהמשך, הצהובים הצליחו להתקרב פעם נוספת אחרי שלשה מוצלחת של ווילבקין, אך לצערה זה לא עזר למנוע את ההפסד. 88:92 בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי