"מה שיאניס עושה במכבי עד כה, נפלא. באים לנצח בברצלונה"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | עדי אבישי

טים פנינג, עוזרו של ספרופולוס במועדון הצהוב, התראיין בספרד והחמיא לו: "מעולם לא עבדתי עם מאמן כל כך טוב הגנתית". האמריקאי הוסיף לקראת מחר: "מירוטיץ' יכול לפרק אותך, צריך להיות דרוך עליו בכל רגע נתון"

(גודל טקסט)

אחרי שרצף 12 הניצחונות שלה בכל המסגרות נקטע שלשום (שלישי) בהפסד החוץ לאולימפיה מילאנו, מכבי תל אביב תמשיך את השבוע הקשה שלה כשתעלה מחר למשחק חוץ קשה לא פחות, נגד מוליכת היורוליג ברצלונה. טים פנינג, עוזר המאמן השני של יאניס ספרופולוס במועדון הצהוב, התפנה במהלך הביקור בבירת קטלוניה לראיון ל"מונדו דפורטיבו" המקומי ובו החמיא בגדול למאמן היווני וגם התייחס לקבוצה של סבטיסלאב פשיץ', בדגש על הכוכב הגדול שלה: ניקולה מירוטיץ'.

"העונה אנחנו עושים הגנה מצוינת", אמר פנינג על חוזקה העיקרי של אלופת ישראל העונה, "יאניס מסוגל להעמיד הגנות מדהימות, הוא מתעקש המון על זה עם השחקנים ותוך זמן קצר הם מבינים שמי שרוצה לשחק, חייב לשמור באופן עקבי ואינטנסיבי. מעבר לזה, יש גם פרטים טקטיים שהוא מיישם. מה שהוא עשה עד כה נפלא. אף פעם לא עבדתי תחת מאמן כל כך טוב ברמה ההגנתית וזו חוויה אדירה מבחינתי".

האמריקאי דיבר על היריבה של מכבי תל אביב מחר ועל הדמיון בין מאמני שתי הקבוצות: "מאוד מסובך לעצור את בארסה, זו קבוצה מאוד מוכשרת וההגנה שלה פיזית ואינטנסיבית. ישנם קווי דמיון בין פשיץ' לספרופולוס וגם דברים שונים, אך שניהם מצליחים לגרום לקבוצות שלהם לשמור ולשחקנים להבין את החשיבות של זה. אם לא ישמרו…".


"יכול לפרק אותך בכל רגע נתון". ניקולה מירוטיץ' (Aykut Akici / Contributor)

פנינג ניסה להסביר כיצד מתמודדים עם מירוטיץ': "זה מאוד מסובך, הוא יכול להזיק לך בהמון דרכים. קליעות שהוא יוצא אליהן מחסימה, פיק אנד פופ, פיק אנד רול, בתוך השטף ההתקפי ומחוצה לו. צריך להיות דרוך בכל רגע נתון כי הוא יכול לפרק אותך. יהיה קשה, אבל באנו לברצלונה לנצח. אנחנו בשבוע מסובך, כי אנחנו פוגשים את מילאנו וברצלונה בחוץ ואלו שתי קבוצות צמרת, אבל אנחנו רוצים להילחם ולהתחרות. מאמינים ביכולת שלנו לנצח כל יריבה בכל מגרש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי