ספרופולוס לקראת צסק"א: "יש לנו תמיכה כספית מלאה בשביל חיזוק"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | עדי אבישי

מאמן מכבי תל אביב לקראת הקרב מול אלופת היורוליג: "למרות הפציעות, רוצים לתת המיטב". הצהרת כוונות: "לא אוהב לענות על שאלות היפותטיות". דורסי: "יודעים שאנחנו מספיק טובים כדי להתמודד מולם"

(גודל טקסט)

אחרי שהשיגה שמונה ניצחונות ביורוליג נגד קבוצות המדורגות מתחתיה בטבלה, מכבי תל אביב תנסה מחר (חמישי) לגבור על קבוצה מצמרת המפעל. או שמא יש לומר, אם ניצמד לעובדות, לגבור על הקבוצה הטובה ביותר במפעל – אלופת אירופה צסק"א מוסקבה.

הצהובים טרם רשמו הפסד במשחק בית במפעל, אך הפעם המשימה צפויה להיות קשה הרבה יותר, שכן מעבר לאיכות היריבה, מכת הפציעות שהאלופה סובלת ממנה לאחרונה תביא אותה בסגל קצר מהרגיל – ללא ג'ון דיברתולומאו, נייט וולטרס ועומרי כספי.

המאמן יאניס ספרופולוס דיבר הערב במסיבת עיתונאים לקראת קרב הצמרת ולפני שהתייחס למשחק עצמו, איחל החלמה מהירה לבעלי הקבוצה דיוויד פדרמן, שכפי שדווח הבוקר, לקה בלבו ונותח בלונדון לפני עשרה ימים: "אנחנו מייחלים לחזרתו המהירה הביתה ומחכים שישוב להילחם איתנו על תהילתה של מכבי".


פדרמן. "מחכים שישוב להילחם איתנו על תהילתה של מכבי" (לירון מולדובן)

על היריבה שהצהובים יפגשו מחר אמר היווני: "זו קבוצה איכותית, קבוצת טופ יורוליג. אנחנו רוצים לתת את המיטב שלנו. מבחינה טקטית, כמובן שמייק ג'יימס מרכיב משמעותי במשחק שלהם אבל המון שחקנים אחרים מסייעים לו ויש להם ניסיון. אי אפשר להגיד שאנחנו רוצים לעצור רק שחקן אחד, כי גם אם נצליח, שניים אחרים יתעלו. קודם כל נצטרך למנוע נקודות קלות ובצד השני לתקוף את החולשות שלהם בהגנה, לשחק בחכמה ולקרוא את המשחק נכון".

איך מכפרים על חסרון של שלושה שחקנים: "הפציעה הכי רצינית היא זו של ג'ון דיברתולומאו, הלבבות של כולנו איתו וכולנו תומכים בו. אבל אני לא רוצה לדבר על הפציעות לפני המשחק, כי אני לא רוצה שיחשבו שאנחנו מחפשים תירוצים. אני מאמין בסגל שלנו ובכך שהשחקנים שישנם יכולים לחפות על אלו שאינם. נילחם ביחד ונעשה את המיטב שלנו כדי לנצח את המשחק".

האם ניצחון בסגל חסר ייחשב להצהרת כוונות: "אני פחות אוהב לענות על שאלות היפותטיות. אני מלמד את השחקנים שלי לחשוב איך הם צריכים לשחק את המשחק ולא להתרכז בתוצאה. יש רגעים שבהם הולך פחות טוב ובהם צריך לשמור על יציבות. אשמח לדבר על זה אם באמת ננצח את המשחק".


ספרופולוס עם דיברתולומאו. "הלבבות של כולנו איתו" (דני מרון)

על שאלת החיזוק: "אנחנו ממשיכים לסרוק את השוק ומנסים להביא את החיזוק הכי טוב למכבי, ויש לנו תמיכה כספית מלאה מצד הבעלים כדי לכפר על מכת הפציעות הזו. אבל יחד עם זאת, לא קל למצוא שחקנים טובים בתקופה הזו, עלו כמה שמות כמו זה של טיילר אניס שמעדיף להישאר בארה"ב כדי למצוא קבוצה ב-NBA. אנחנו מנסים לעשות את המיטב כדי להתחזק, אבל לא נביא שחקן רק כדי להביא אותו. אנחנו מחפשים את האופציה הכי טובה לנו".

האם המפתח הוא לעצור את הגארדים של צסק"א: "זה נכון שהגארדים שלהם שולטים בקצב, אבל לא רק הם. כולם שם יכולים לקלוע, יש להם את אחוזי השלשות הכי טובים ביורוליג וחשוב לעצור את זה. דיברנו על כך עם השחקנים ועד מחר יהיו לנו שני תדריכי וידאו נוספים כדי להתכונן לזה".

היתרון של מכבי על צסק"א: "יש לנו את אחת ההגנות הטובות במפעל וחשוב שנמשיך בדרך הזו גם מחר. מעבר לכך, כפי שאתם רואים, אין לנו אף שחקן שמדורג גבוה בשום קטגוריה סטטיסטית. זה בגלל שאנחנו משחקים כקבוצה, זה מה שעושה אותנו טובים וזה מאוד חשוב לי. זו הפילוסופיה שלי, כולם חשובים לקבוצה ותורמים בכל משחק. אנחנו קבוצה במלוא מובן המילה וזה היתרון הכי גדול שלנו".


"יש לנו את אחת ההגנות הטובות במפעל וחשוב שנמשיך" (עדי אבישי)

כיצד מוודאים שווילבקין, שנמצא בכושר קליעה מצוין, יגיע לזריקות טובות: "עכשיו הוא צריך גם לנהל את המשחק בגלל שחסרים לנו רכזים, ולא רק לקלוע. זה משהו שכל שאר השחקנים צריכים להתעלות ולתרום בו".

לאחר המאמן, אות'לו האנטר דיבר לקראת המפגש נגד קבוצתו הקודמת: "משחק מיוחד? לא. זה באמת משחק רגיל כמו כל השאר. זו עוד קבוצה שעומדת מולנו ואנחנו רוצים להתחרות איתה. יש לי זיכרונות טובים, אבל אני במקום אחר עכשיו ולא יכול לחשוב על העבר יותר מדי, עד שהמשחק יסתיים. זה תמיד מרגש לפגוש את חבריי לשעבר, אבל כשעולים על המגרש זו מלחמה".

טיילר דורסי, שבזמן הקרוב יותר דקות בעקבות החיסורים בסגל, הוסיף: "יש לנו 11 שחקנים, כולם ישחקו תפקיד גדול יותר ויצטרכו להתעלות. עלינו להיות מוכנים, אנחנו יודעים שזה משחק גדול ואנחנו צריכים לשמור על הבית".


האנטר. "יש לי זיכרונות טובים מהתקופה שלי בצסק"א, אבל זה לא משחק מיוחד" (עדי אבישי)

כיצד מתכוננים מנטלית ליריבה כמו צסק"א: "זה אף פעם לא משתנה, אנחנו לא משנים את המנטליות בגלל שזו יריבה אחרת. אנחנו מכבדים אותם, אבל יודעים שאנחנו טובים מספיק להתמודד איתם. ניצמד לדו"ח הסקאוטינג ונהיה מוכנים לאתגר".

בהתחשב בסגל הקצר, איך מתנהלים בלוח זמנים שכולל משחק כל שלושה ימים בחודש הקרוב: "אנחנו צריכים לשמור על הגוף שלנו עד שעומרי ושאר הפצועים יחזרו ולהתקדם ממשחק למשחק". על תפקידו המשתנה: "אני משחק יותר כרכז, מוביל יותר את הכדור ושולט יותר בקצב של המשחק".

לסיום, המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' שפך אור על המועמדים לחיזוק הקבוצה בקרוב: "רוב השמות שפורסמו אכן עלו על הפרק. אנחנו מעוניינים למצוא את החיזוק הכי מתאים לקבוצה, ויש לנו כאן חבורה של אנשים נהדרים ושחקנים מצוינים ואנחנו רוצים מישהו שיתאים הן חברתית והן מקצועית, שישמור על הרמה שבה אנחנו משחקים ויעזור לקבוצה בתקופה הזו. קשה לעשות את זה כמו שאתם יודעים, השוק יבש מאוד בחודשים האחרונים. קשה למצוא רכז בקיץ אז קל וחומר בדצמבר".

מצבו של דיברתולומאו: "הוא עבר ניתוח מוצלח ועכשיו יצטרך לעבור לשיקום שצפוי להיות ארוך, אבל אנחנו מקווים שגם הוא יהיה מוצלח. נעדכן כשיהיו התפתחויות"



דורסי. "יודעים שאנחנו מספיק טובים כדי להתחרות מול צסק"א" (עדי אבישי)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי