לא מבריק, לא נורא: מכבי ת"א ניצחה 71:82 את זניט ברוסיה

טיילר דורסי
טיילר דורסי | אתר היורוליג

הצהובים השלימו ניצחון רביעי ברציפות ביורוליג במשחק חוץ קשה בסנט פטרסבורג. לאחר מחצית ראשונה חלשה, דורסי והאנטר הובילו את הקבוצה הישראלית, למרות דרמה קטנה בסיום

(גודל טקסט)

הדרך לשמונה האחרונות עוברת ברוסיה. מכבי תל אביב השלימה הערב (שלישי) ניצחון רביעי ברציפות במסגרת היורוליג, לאחר שעשתה את העבודה נגד נועלת הטבלה זניט סנט פטרסבורג וניצחה 71:82, במשחק בו היא התעלתה על עצמה אחרי מחצית ראשונה חלשה מאוד, והציגה רבע שלישי טיפוסי בו היא הבטיחה לעצמה את המקום הרביעי במפעל.

הצהובים הגיעו לסנט פטרסבורג ללא ארבעת הפצועים – טאריק בלאק, עומרי כספי, נייט וולטרס וג'ון דיברתולומאו, אך עם טיילר דורסי (17 נקודות), אות'לו האנטר (15), אלייז'ה בראיינט (12), שעשו את כל ההבדל הגדול במחצית השנייה. סקוטי ווילבקין, הכוכב הגדול ביותר של אלופת ישראל העונה, התקשה מאוד להיכנס למשחק. לאחר מחצית ראשונה בה לא קלע כלל, לשנייה הוא עלה בקצב גבוה מאוד, כמו כל הקבוצה, ועזר לה להשיג את הניצחון עם 8 נק' סולידיות.

המשחק הערב התאפיין בעיקר בקצב איטי שכפתה זניט על הקבוצה של יאניס ספרופולוס, ולאחר שוויון בתום מחצית אחת, נראה שהמאמן היווני העיר את שחקניו בחדר ההלבשה, מה שהוביל בסוף למחצית שנייה הרבה יותר טובה מבחינה התקפית. לקראת הסיום, נראה שעברה נפילת מתח קלה על השחקנים בצהוב, שאיבדו את ההפרש הדו ספרתי והגיעו עד כדי שש נקודות בלבד מהיריבה הרוסית, אך שום דבר בסוף לא מנע את הניצחון הישראלי. 

מהלך המשחק
מכבי תל אביב פתחה עם קווינסי אייסי, סקוטי ווילבקין, יובל זוסמן, אות'לו האנטר, ואלייז'ה בראיינט. הצהובים פתחו את ההתמודדות על שלשה של אייסי, ושתי קליעות מהירות של האנטר, אך מנגד הרוסים הצליחו להגיב טוב, עד שבראיינט השיב עם שלשה נהדרת וקבע 6:10 למכבי ת"א. איון ניצל טעות בהגנה הצהובה להניח שתי נקודות קלות, אבל אייסי השיב לו עם דאנק נהדר, 8:12. רצף השלשות המוצלחות נמשך, כשבראיינט צלף פעם נוספות לאחר סל של דימיטרי חרוסטוב, 10:15. לאחר שתי קליעות מוצלחות של אנדרו אלביסי מהקו, תומאס צלף מחוץ לקשת וקבע שוויון, 15:15. הקבוצה הרוסית המשיכה לרוץ והשיגה יתרון ראשון במשחק, אבל טיילר דורסי היה האיש החם בדקות הסיום וקבע 21:21 בתום רבע אחד של כדורסל.


צמוד מאוד בתום רבע אחד ברוסיה (אתר היורוליג)

הרבע השני נפתח בשלשה של טים אברומייטיס מזניט, אבל דני אבדיה קלע מן העבר השני על הראש שלו, 23:24 למארחת. אנג'לו קלויארו החזיר את היתרון של מכבי ת"א עם סל ועבירה, 24:26 צהוב. שני הצדדים הציגו בהמשך כדורסל מבולבל מאוד, ולאחר נקודות של קולטון אייברסון ותומאס, השוויון חזר – 28:28. עד סוף המחצית הראשונה, זניט המשיכה לכפות את קצב המשחק האיטי שלה, כשמה שבלט בעיקר זה המשחק הרע שעובר על ווילבקין, שלא קלע בכלל בתום שני רבעים. 30:31 למכבי ת"א בירידה להפסקה.


אלביסי מול זוסמן. זניט שומרת את מכבי ת"א על קצב קליעות נמוך (אתר היורוליג)

מכבי תל אביב פתחה את המחצית השנייה עם ריצת 0:7 מהירה, ולאחר מכן ווילבקין קלע לראשונה עם צליפה נהדרת ל-3. מכבי המשיכה לרוץ על הפרקט, וסל של זוסמן קבע הפרש שיא – 32:42 צהוב. איון קלע לאחר מכן עבור זניט, אבל הישראלים המשיכו לרוץ על הפרקט ולקלוע באחוזים גבוהים. האנטר, בראיינט וזוסמן הובילו את מכבי תל אביב בהתקפה וקבעו 37:51 לצהובים כ-3 דקות לסיום הרבע השלישי. אבדיה הוסיף שלשה נוספת לאחר מכן, 39:54. בתום הרבע השלישי המוצלח של האורחת, זניט ירדה בפיגור 17 נק', 42:59 למכבי תל אביב.


ווילבקין. הגיע ברבע השלישי (אתר היורוליג)

את הרבע המכריע זניט פתחה הרבה יותר טוב מיריבתה הישראלית, כאשר אברומייטיס וטרושקין צלפו כל אחד בתורו ממחוץ לקשת, ולאחר קליעה נוספת של אלכס רנפרו, הפער ירד ל-12 נק', אבל ווילבקין היה במקום הנכון לקלוע שלשה נוספת, 55:70 צהוב. לקראת סוף המשחק, מכבי ת"א הורידה מעט את הרגל מהגז, מה שהוביל לקאמבק קטן עבור המארחת, שאף הצליחה להוריד משמעותית את ההפרש אחרי שלשה טרושקין. איון קלע 40 שניות לסיום וקבע 77:71 מזערי למכבי, שלבסוף השלימה את הניצחון בעזרת קליעות של זוסמן וקלויארו, 71:82 בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי