קרב על הבאזר: פנרבחצ'ה הפסידה גם לזניט, 84:81 דרמטי

מתיאוש פונטיקה
מתיאוש פונטיקה | אתר היורוליג

הטורקים חשבו שהם בדרך לניצחון קל על נועלת הטבלה, אך משחק לוחמני ושלשה 3 שניות לסיום, נתנו לפלאסה ניצחון חוץ ראשון העונה על הקבוצה של אוברדוביץ'. ריאל מדריד הביסה את באסקוניה 55:77

(גודל טקסט)

במקביל למשחקה של מכבי תל אביב נגד פנאתינייקוס הערב (חמישי), עוד שלושה משחקים נערכו בפתיחת המחזור ה-15 של היורוליג. במשחק המוקדם זניט גברה 81:84 על פנרבחצ'ה בטורקיה. מילאנו שבה לנצח עם 69:76 על ולנסיה ובאסקוניה פגשה בביתה לדרבי ספרדי את ריאל מדריד, והובסה 77:55.

פנרבחצ'ה – זניט 84:81
אחרי שהיה נדמה שהטורקים מתאוששים מפתיחת העונה הרעה, הם חזרו לסורם עם שני הפסדים רצופים לאנאדולו ולפנאתינייקוס, וחשבו שהיריבה החלשה בבית הגיעה להם בתזמון טוב. זה התחיל קל, ופנרבחצ'ה עלתה ל-0:7 מהיר, אבל האורחת חזרה והשוותה ל-14:14 בזכות נקודות טובות של קולטון אייברסון. עד סיום הרבע הצליחה הקבוצה של אוברדוביץ' להשתלט מחדש על המשחק ו-10 הדקות הראשונות הסתיימה ביתרון 18:22 לטובתה.

המומנטום הטורקי נמשך גם ברבע השני, שם דריק וויליאמס העלה את פנר ל-18:27, וחמש נקודות רצופות של ניקולה קאליניץ' העלו אותה לפער דו ספרתי עם יתרון שיא של 23:34. טים אברומאיטיס עלה מהספסל בצד הרוסי והצליח להעיר מעט את חבריו, מחזיר אותם ל-36:41 לפני שהמחצית הסתיימה ב-38:43 ביתי.

דאטומה. לא עזר לז'ליקו (אתר היורוליג)
דאטומה. לא עזר לז'ליקו (אתר היורוליג)

המחצית השנייה נפתחה עם מטווח שלשות משני הצדדים, כשקוסטאס סלוקאס, מליח מהמוטוגלו ודריק ווילאימס קולעים בצד אחד, ויבגני ורונוב ואנדרו אלביסי עונים מהצד השני כדי להחזיר את זניט לתמונה ולהשוות ל-52:52. אבל למרות השוויון, הרוסים לא הצליחו להשיג יתרון ואחרי שקאליניץ' קלע פעמיים מהקו אוסטין הולינס ענה עם קליעות עונשין מדויקות משלו כדי לתת לזניט יתרון ראשון במשחק עם סיום הרבע, 59:60.

אבל ברבע הרביעי המארחת חזרה לקלוע בקצב מהיר, ושחקני זניט כבר לא עמדו בקצב. ז'ופרי לוברן העלה את פנרבחצ'ה ל-60:67, והיחיד שעבד אצל חואן פאלסה היה אברומאיטיס שקבר שלשה קריטית וצימק ל-67:70. שלשה נוספת, של דמטירי חבוסטוב, קבעה שוויון 72:72 וגוסטבו איון קלע שני סלים רצופים בדרך ל-74:78 רוסי, פחות משלוש דקות לסיום, וז'ליקו אוברדוביץ' לקח פסק זמן. הוא החזיר את דאטומה למשחק, והאיטלקי קלע שלשה קריטית שצימקה את הפער לנקודה בלבד דקה לסיום, כשוויליאמס משווה עם קליעה מדויקת מהקו.

אלא שזניט שוב עלתה ליתרון של שלוש נקודות, משאירה לפנר זמן לפוזשן אחד בלבד במצב של 78:81 כשנותרו שמונה שניות עד הבאזר. קוסטאס סלוקאס ניסה להציל והרביץ שלשה דרמטית שקבעה 81:81 ארבע שניות בלבד לסיום, הארכה? לא אם תשאלו את אלביסי. הצרפתי ענה לסלוקאס עם שלשה משלו וחתם את המשחק עם 81:84 ענק לזניט, ועוד הפסד לפנרבחצ'ה.

אייברסון. אחד הגורמים המרכזיים בניצחון של זניט (אתר היורוליג)
אייברסון. אחד הגורמים המרכזיים בניצחון של זניט (אתר היורוליג)


באסקוניה – ריאל מדריד 77:55
ריאל הביסה את באסקוניה בדרבי הספרדי ושמרה על מקומה בצמרת עם מאזן נהדר של 3:12 מול 9:6 של המפסידה. הבלאנקוס הוליכו לכל אורך המשחק וירדו להפסקה ביתרון 29:45 אחרי 16:30 לזכותם ברבע השני. ג'ורדן מיקי הוביל את קלעי ריאל מדריד עם 15 נקודות, שייבון שילדס היה הקלע הבולט של באסקוניה עם 14 נקודות.

ארמאני מילאנו – ולנסיה 69:76
האיטלקים שפתחו את העונה מצוין נעצרו עם חמישה הפסדים רצופים והערב שבו לנצח, אחרי שוויון 43:43 בהפסקה. מאזנם שוב חיובי –  7:8. ולנסיה במאזן 9:6. אמדאו דלה ואלה בלט אצל המנצחת עם 15 נקודות, בויאן דובלייץ’ בלט בוולנסיה עם 20 נקודות ו-6 ריבאונדים.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי