אלופה גאה: 80:81 לצסק"א על אנדולו בשחזור גמר הפיינל פור

מייק ג'יימס, שיין לארקין
מייק ג'יימס, שיין לארקין | אתר היורוליג

הצגה של ג'יימס סחפה את הרוסים לניצחון דרמטי על הטורקים, שיארחו את מכבי ת"א בשבוע הבא. תצוגת שיא של יוביץ' הובילה את חימקי ל-74:83 על ז'לגיריס, שרשמה הפסד תשיעי רצוף. אולימפיאקוס נוצחה בבלגרד

(גודל טקסט)

המחזור ה-15 ביורוליג הגיע לסיומו הערב (שישי) עם חמישה משחקים, כאשר במרכזי שבהם גברה צסק"א מוסקבה על אנדולו אפס בשחזור גמר הפיינל פור האחרון. במשחק המוקדם, ערב קליעה מדהים של סטפן יוביץ' הוביל את חימקי לניצחון על ז'לגיריס. אולימפיאקוס נכנעה לכוכב האדום בבלגרד ובהמשך, ברצלונה ניצחה את באיירן מינכן ו-וילרבאן את אלבה ברלין.

אנדולו אפס – צסק"א מוסקבה 81:80
שתי הפיינליסטיות הזכירו הערב מדוע התחרו על התואר אשתקד, עם מותחן שהסתיים על חודה של נקודה ובסיומו אנדולו רשמה את הפסדה השלישי העונה ואיבדה את המקום הראשון בטבלה לריאל מדריד, שישה ימים לפני שהיא מארחת את מכבי תל אביב. לאדומים זה היה ניצחון שני רצוף ועשירי בסך הכל והם במקום החמישי. יוהאנס פויטמן פתח עם שתי שלשות מהירות, אך הפרקט הפך מהר מאוד לזירת הדו-קרב בין שניים מהסקוררים המובילים ביבשת, שיין לארקין ומייק ג'יימס, שקלעו 11 נקודות כל אחד ברבע הראשון, אותו סיימו האורחים ביתרון 22:23. עד ההפסקה ג'יימס עלה כבר ל-17, אבל דקות טובות של רודריג בובואה הובילו מהפך של הטורקים שעלו לפלוס שמונה, לפני שאלופת אירופה צימקה ל-47:43 במחצית.

ריצת 2:9 ושבע נקודות מידיו של קרונוסלאב סימון העלו את הטורקים ליתרון תשע ברבע השלישי, ג'ואל בולומבוי קיזז עם סל והוריד ל-66:59 לקראת הרבע האחרון. אוקראיני הוסיף עוד שתי נקודות ופויטמן צלף שלשה שקירבה את הרוסים למינוס שתיים. לארקין וסימון הגדילו חזרה ל-68:74 באמצע הרבע. ריצת 0:8 בחסות ג'יימס והיינס הפכה את התוצאה, אבל סימון קבר שלשה והחזיר את היתרון למארחים. ג'יימס ולארקין החליפו סלים, לפני שהסקורר של צסק"א נעץ את המסמר האחרון 17 שניות לסיום ונתן את הניצחון לאלופה. ג'יימס סיים עם 28 נקודות, היינס תרם 16 ופויטמן 15. בצד השני, 21 של סימון ו-18 של לארקין לא הספיקו.

חימקי מוסקבה – ז'לגיריס קובנה 74:83
אלכסיי שבד ודווין בוקר העלו את הרוסים ליתרון 4:13 תוך ארבע דקות, אבל הליטאים הגיבו בתשע נקודות ללא מענה. דקות טובות של ג'רמי אוואנס וסטפן יוביץ' פתחו שוב פער של תשע לטובת חימקי למרות 14 נקודות של ג'וק לנדל בשני הרבעים הראשונים, אך דווקא לאחר שהאוסטרלי ירד לספסל הצליחה ז'לגיריס למזער נזקים וירדה להפסקה בפיגור 38:33. לנדל השאיר את הירוקים בתמונה ברבע השלישי וסל של לוקאס לקאביצ'יוס איזן ל-49:49, אבל שבד עם שתי שלשות הוביל ריצת 0:8 שקבעה 49:57 לרוסים בתום 30 דקות. רבע אחרון של סטפן יוביץ', שכלל 11 נקודות ושלוש צליפות מחוץ לקשת, הבטיח לחימקי את הניצחון.

יוביץ' הוביל את קלעי המנצחת בצוותא עם שבד, כשכל אחד מהם סיים עם 25 נקודות והסרבי החטיא רק זריקה אחת מכל הטווחים. חימקי עלתה למקום השביעי עם ניצחונה השמיני העונה. לנדל סיפק 24 בצד של הליטאים, אך לא עזר למנוע הפסד תשיעי ברציפות שמשאיר את הקבוצה במקום האחרון.

הכוכב האדום בלגרד – אולימפיאקוס 81:88
ליוונים כנראה נגמר הכוח אחרי הניצחון על חימקי בהארכה והערב הם נכנעו לסרבים, שקטעו רצף של שני הפסדים אך עדיין מדורגים במקום ה-13, עם מאזן זהה לזה של החבורה מפיראוס שניצבת שני מקומות מעליהם. לורנזו בראון כיכב בצד המנצח עם 34 נקודות, בילי בארון סייע לו עם 17. ברנדון פול סיים עם 21 עבור היוונים, ניקולה מילוטינוב הוסיף 15.

באיירן מינכן – ברצלונה 77:67
ניצחון רביעי ברציפות לקטלונים, שעלו בעקבות כך למקום השני בסיום המחזור, עם מאזן 3:12 בדיוק כמו המוליכה ריאל מדריד. באיירן נעצרה אחרי שני ניצחונות רצופים וספגה את הפסדה התשיעי העונה, כשהיא מדורגת במקום ה-14. קורי היגינס בלט בשורות בארסה עם 16 נקודות, מירוטיץ' הוסיף 14 ו-9 ריבאונדים. בצד הגרמני, פול זיפסר סיים עם 19.

וילרבאן – אלבה ברלין 81:93
הצרפתים ממשיכים להישאר צמודים לשמינייה הראשונה אחרי שהשיגו הערב את ניצחונם השביעי העונה, שמציב אותם במקום התשיעי. הגרמנים, מנגד, ספגו הפסד רביעי ברציפות ומדורגים במקום ה-16. חלוקת נקודות יפה מאוד הייתה בקבוצה של זבזדאן מיטרוביץ', כאשר דיוויד לייטי הוביל את הקלעים עם 14 בעוד אדריאן פיין וצ'ארלס קאהודי תרמו 12 כל אחד. בצד המפסיד, מרטין הרמאנסון רשם 17 נקודות ולוק סיקמה 15.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי