סגל חסר, סימני שאלה ופרצוף אחד מוכר: מילאנו מגיעה לתל אביב

אטורה מסינה
אטורה מסינה | אולימפיה מילאנו, האתר הרשמי

האיטלקים פתחו טוב את העונה, אך נקלעו לתקופה רעה שהביאה לשינויים בעמדת הרכז ולביקורת קשה מצד המאמן אטורה מסינה. ארון ווייט שוחרר, ג'ף ברוקס פצוע. מייקל רול חוזר להיכל

(גודל טקסט)

היכל 'מנורה מבטחים' עדיין לא ראה הפסד של מכבי תל אביב ביורוליג העונה והבאה בתור שתנסה להכניע את הצהובים באולמם הביתי היא אולימפיה מילאנו, שתתארח מחר (חמישי) ביד אליהו במסגרת המחזור ה-20 של המפעל. מי שלא יגיע עם האיטלקים לישראל הוא הפורוורד האמריקאי ארון ווייט, שהיום הגיע לסיכום עם הקבוצה על התרת חוזהו. ווייט בן ה-27 שיחק העונה 23 משחקים בכל המסגרות במדים האדומים וקלע 2.6 נקודות בממוצע, אליהן הוסיף 1.5 ריבאונדים ב-10 דקות למשחק. הפורוורד צפוי להצטרף לטנריפה הספרדית, שמוליכה את בית ג' בליגת האלופות של פיב"א.

שני שחקנים נוספים שייעדרו מהסגל של אטורה מסינה הם ג'ף ברוקס וריקרדו מוראסקיני. הראשון סובל ממתיחה בשריר הירך האחורי וייבדק מחדש בשבוע הבא, בעוד חברו מתח את שריר התאומים ברגלו השמאלית וצפוי להיעדר בשבועות הקרובים.

מילאנו תגיע לתל אביב נחושה להתאושש מהתבוסה שספגה אתמול באיסטנבול, שם נכנעה 88:68 לאנדולו אפס. האדומים פתחו נהדר את העונה האירופית עם שישה ניצחונות בשבעת המחזורים הראשונים וגם גברו על מכבי תל אביב 88:92 בסיבוב הראשון, אך בהמשך נקלעו לרצף של חמישה הפסדים ואיבדו גובה בטבלה. ערב המפגש השני שלהם עם הצהובים, הם נמצאים במקום השביעי עם מאזן 9:10.

התקופה הרעה שעברה על החבורה מארץ המגף ביורוליג הובילה להחתמתו של הרכז קיפר סייקס, לאור האכזבה הגדולה משלווין מאק, שהגיע כהבטחה בקיץ אחרי שמונה עונות ב-NBA. האופציה המועדפת על מילאנו הייתה דווקא זו של ארון ג'קסון, שכידוע העדיף להצטרף למכבי תל אביב. מאק לא קיבל דקה אחת בשמונת המשחקים האחרונים בליגה המקומית וביורוליג ולפי הדיווחים היה על הכוונת של באסקוניה, אך העסקה לא יצאה לפועל והמועד האחרון להעברות בין קבוצות יורוליג היה ב-12 לינואר.

סייקס, מצדו, תרם 10.3 נקודות בשלושה משחקים ביורוליג מאז הגעתו והצטיין בניצחון על פנאתינייקוס בשבוע שעבר, בו קלע 17. במחזור הליגה האחרון, הוא סייע למילאנו לקטוע רצף של שני הפסדים עם דאבל-דאבל של 18 נקודות ו-10 אסיסטים.

גודל האכזבה כגודל ההבטחה. מאק מול ווילבקין במשחק טרום עונה (באדיבות פנאתינייקוס)
גודל האכזבה כגודל ההבטחה. מאק מול ווילבקין במשחק טרום עונה (באדיבות פנאתינייקוס)

לאחר השני מבין אותם הפסדים, מסינה הביע ביקורת קשה כלפי עצמו וכלפי הקבוצה שלו, כשאמר: "לא אלך סחור-סחור. אני מודע לכך שימי החסד שקיבלנו בתחילת העונה הסתיימו. האחריות היא עליי וכעת עומדות בפנינו שתי אופציות: או שנהרוס לעצמנו את חמשת החודשים הבאים, או שננסה לתקן את המצב ולמצוא את העקביות שהייתה לנו בתחילת העונה כשהיה עלינו פחות לחץ. אפשר למצוא תירוצים עד מחר, אבל אין טעם".

פרצוף אחד בסגל של האיטלקים מוכר היטב ליאניס ספרופולוס ושחקניו, זה של מייקל רול שהעביר את שתי העונות הקודמות, הראשונות בקריירת היורוליג שלו, ביד אליהו.

מייקל רול. ישחק לראשונה כאורח בהיכל (עדי אבישי)
מייקל רול. ישחק לראשונה כאורח בהיכל (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי