דייויד בלאט בראיון: "מכבי ת"א הוכיחה שהיא יכולה לזכות ביורוליג"

דייויד בלאט
דייויד בלאט | Gregory Shamus/Getty Images

אחרי שפרש מאימון ועבר לשמש כיועץ בניקס, התראיין בטורקיה וניתח את עונת היורוליג: "זה לקח יותר מדי זמן, אבל הצהובים מהווים סכנה לכל קבוצה". וגם: התחזית שלו לעונה ועל מצבו הבריאותי

(גודל טקסט)

דייויד בלאט, שבחודשיים האחרונים משמש כיועץ המקצועי של ניו יורק ניקס, התראיין לתקשורת הטורקית ודיבר בהרחבה על מצבו הבריאותי בימים אלה, הרמה ביורוליג וגם על האקסית מכבי תל אביב שרושמת מבחינתה עונת שיא באירופה לאחר הכישלונות בשנים האחרונות.

בלאט, כידוע, חלה בטרשת נפוצה בשנה שעברה ואחרי תחילת עונה לא קלה באולימפיאקוס, סיים את דרכו בפיראוס ולקח את הזמן עד שהחליט על עתידו. בסופו של דבר הוא פרש מאימון ועבר לארצות הברית, שם הוא משמץ כיועץ מקצועי של ניו יורק ניקס: "מצבי הבריאותי הפך לסיבה העיקרית לפרידה מאולימפיאקוס, כן. הרגשנו שזה צעד שצריך לבצע. הייתי צריך לטפל בעצמי ולראות כיצד נתקדם יחד במהלך העונה, אבל המחלה מקשה עליי. זה בכלל לא קל, אבל בסך הכל אני בסדר".

על מכבי תל אביב: "אני חושב שזה היה צריך לקרות אחרי חמש שנים. מכבי תל אביב זה מועדון רציני, גם אם הוא עבר תקופה קשה. אני חושב שהם למדו מהטעויות ואולי גם עשו מספר שינויים במבנה הניהולי והמקצועי. זה לקח להם יותר מדי זמן להגיע לנקודה הזו, אבל הם עשו צעד אדיר השנה ונראה שהם בדרך הבטוחה למשחקי ההצלבה. כמו שאתם יודעים, עם DNA כמו של מכבי והקהל שלה – הכל יכול לקרות. מכבי תל אביב הפכה לסכנה השנה ביורוליג".

אם מכבי ת"א תגיע לפיינל פור: "היא תהיה בפלייאוף, אני לא חושב שזה בספק, אחר כך זה כבר תלוי ביריבה ובמיקום בעונה הסדירה. מכבי ת"א הוכיחה שהיא יכולה לנצח כל אחת ובהחלט יש לה סיכוי ללכת הכי רחוק שאפשר".


"מכבי תל אביב הוכיחה שהיא יכולה לנצח כל אחת" (אודי ציטיאט)

הפייבוריטיות שלו להעפיל לפיינל פור: "כשאימנתי נמנעתי מלענות על שאלות כאלה, אבל עכשיו אני יכול לכבד ולענות. אני חושב שלא מעט קבוצות יכולות להעפיל, אבל אציין שש קבוצות – ריאל מדריד, אנאדולו, צסק"א מוסקבה, ברצלונה ומכבי תל אביב ופנרבחצ'ה. גם מילאנו ופנאתינייקוס די שוות לאותה שישייה".

רמת היורוליג: "אני לא חושב שזו אחת העונות מיוחדות, כי העלו את כמות הקבוצות בליגה וזה יוצר הבדלים גדולים בין הקבוצות. זה לא תמיד היה המקרה, אבל עכשיו רואים את הפערים בין הקבוצות הגדולות לאלה שבמעמד נמוך יותר. לקבוצות חדשות ייקח זמן עד שהן ישתלבו ואני לא יכול לומר שזו עונה חזקה יותר מאחרות. העונה אולי קשה יותר כי יש יותר משחקים וביותר ערים, שזה טוב ליורוליג ומוסיף דינמיות".

ההבדל בין 30 ל-34 משחקים בעונה הסדירה ביורוליג: "כשאימנתי את מכבי תל אביב, שיחקנו גם בליגה הישראלית ובאדריאטית והגענו לכמעט 80 משחקים בשנה – אז אני לא חושב שכמות המשחקים גבוהה כמו שעושים ממנה. צריך לדעת לנהל את לוח המשחקים וזה בהחלט אפשרי אם אתה חכם ויצירתי. אני חושב שעל היורוליג לקדם את עצמה ולהגיע להסכמים שיאפשרו ל'קבוצות להתנייד בקלות ממקום למקום".


בהחלט מאמין במכבי תל אביב של ספרופולוס. בלאט (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי