שמעון מזרחי חשף מה נאמר בשיחה עם נתניהו והבהיר: "אנשים צריכים להתבייש"

שמעון מזרחי
שמעון מזרחי | אודי ציטיאט, ולנסיה

בראיון נרחב, יו"ר מכבי ת"א גילה: "נבדקה אפשרות לדחות את הפיינל-פור" והתייחס לסערת המשחק מול אנאדולו. וגם: הטענות לפיהן הקבוצה נמצאת מעל המדינה וההחלטה של ירושלים

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)
אחרי שהמשחק מול באסקוניה בוטל והיורוליג הודיעה על הפסקת פעילות עד להודעה חדשה, שמעון מזרחי, יו"ר מכבי תל אביב, העניק הערב (חמישי) ראיון נרחב לתכנית הספורט של 103FM, בו הוא חשף מה נאמר בשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והתייחס לסערת המשחק מול אנאדולו אפס.

איך התקבלה ההחלטה להפסיק את היורוליג: "אני אגיד לכם בדיוק מה היה. קיבלתי טלפון מג'ורדי ברתומיאו בסביבות 11 לפני הצהריים, והוא הודיע לי שבעקבות הכרזת ארגון הבריאות העולמי ולאור פנייה של ארגון השחקנים האירופי, הוחלט לעכב את המשך המשחקים. לגבי המועד החדש, תימסר הודעה בהמשך לאור ההתפתחויות. כשהבנו שהמשחק הערב בוטל, עשינו את כל הנדרש בשביל להקדים את הטיסה של באסקוניה. גם השופטים כבר עזבו את הארץ".

איך אפשר להחזיק קבוצה כזו עמוקה ללא מסגרות תחרותיות: "אני לא יודע מה לומר. לגבי הליגה הישראלית, הבנתי שרוצים לפחות את המחזור של יום ראשון הקרוב לעבור כדי לסיים שני סיבובים. יש כאן בעיה גדולה. אם גם הליגה הישראלית לא תתקיים, איך אפשר יהיה להחזיר את הקבוצה לתלם? אני לא רואה פה פתרון הולם, גם אם היורוליג תחזור בתחילת חודש אפריל. כולם בהחלט רוצים לסיים את היורוליג, אני יודע שנבדקה אפשרות לדחות את הפיינל-פור – שמיועד להתקיים בקלן – במספר שבועות. אני מניח שתהיה אלופת אירופה ותהיה אלופת ישראל, אני רק לא יודע לומר מתי".


"נבדקה אפשרות לדחות את הפיינל-פור בקלן" (עדי אבישי)

האם השחקנים הזרים ביקשו לשוב למולדתם בשל המצב: "אצלנו אף שחקן לא פנה. אני חושב שמי שראשו על כתפיו, יודע שהמצב בארצות הברית לא יותר טוב מאשר פה. בכירים בארצות הברית גם לקו במחלה ואני בטוח שלא ייתנו לשחקנים להיכנס שם, אלא אם הם ייכנסו לבידוד בן 14 ימים".

על המשחק מול אנאולו אפס, אליו נכנסו 3,300 צופים: "אני לא מסתיר שום דבר, אספר לכם מה היה. באותו ערב, קיבלנו מכתב ממשרד הבריאות שמאפשר לנו לקיים את המשחק בנוכחות 5,000 צופים. כמובן שלא היינו ערוכים לכך. האוהדים שנכנסו הם מי שהיו בשערים של ההיכל. באותו ערב, במסיבת עיתונאים שנערכה, הוכרז שמי ששב מספרד צריך להיכנס לבידוד ורק כשהיינו על הטיסה לבלגרד זה נחתם בצורה פורמלית. כל מי שבא לאותו משחק מול אנאדולו הוא בעל מנוי. בינתיים מי שמנהל את האירוע זה לא הם אלא אנחנו. הם גם עשו כמה טעויות אחרות באותו ערב ומי שנתן בסופו של יום את האישור זו המשטרה ומשרד הבריאות".

השיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגינה פומבית את ההתנהלות של מכבי תל אביב: "נחתנו בבלגרד ונאמר לי שהוא אמר את מה שאמר. אמרתי לסובבים אותי שאני בטוח שהוא הוזן במידע לא נכון. טלפנתי ללשכתו והשארתי הודעה. ביום שישי בבוקר, 08:00 שעון ישראל, ראש הממשלה בכבודו ובעצמו התקשר אליי, והסברתי לו מה בדיוק היה. הוא אמר לי שהוא קיבל מידע לא נכון. הוא דיבר בסבלנות ובאורך רוח רב שראוי להערצה רבה. כל אי ההבנות הוסרו בשיחת הטלפון הזו".


לפי מזרחי, נתניהו קיבל מידע לא נכון (Gettyimages)

הטענות לפיהן מכבי מתנהלת כמו קבוצה שנמצאת מעל המדינה: "לא מכבודנו להגיב לטענה כזו. מכבי פעלה לפי ההנחיות. כל מי שאמר וכתב, הוא חסר אחריות ושיתבייש בעצמו. במקום שיעריכו את כל המאמצים שעשינו כדי שהדברים יתנהלו בצורה תקינה, זה מה שעושים. אתם יודעים למה הפועל ירושלים אירחה בלי קהל, כי המשחק שלה התחיל ב-19:00 ועד 17:00 הם לא קיבלו שום הנחיות, אז הם החליטו לא להתמודד וקיבלו את ההחלטה הקלה ביותר – לשחק בלי קהל".

על וירוס הקורונה והמשך הפעילות של מכבי תל אביב: "אני חושב שזו תקופה מיוחדת כי אתה נלחם בבלתי נודע ומה שנכון להיום לא נכון לעוד שעה. לגבי הקבוצה, מחר אנחנו מקיימים אימון אחר הצהריים כרגיל ונחכה לתגובת המנהלת לגבי פניית ארגון השחקנים. נצטרך לשבת ולהיערך בהתאם. אם הליגה הישראלית תופסק לשבועיים והמנהלת תגיד שבעוד שבועיים הדברים יתחדשו, אז אנחנו נצטרך להמשיך ולהתאמן ולקיים משחקי אימון".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי