רואים 6/6: חזרה לזכייה האחרונה של מכבי תל אביב ביורוליג

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | OLIVIER MORIN/AFP via Getty Images

שש שנים חלפו מאז שדייויד בלאט והצהובים גברו על ריאל מדריד בתום גמר מותח בזכות משחק ענק של טייריס רייס, חגגו זכייה שישית בתואר היוקרתי והוציאו אלפים לכיכר

(גודל טקסט)
ה-18 מאי 2014 היה יום חג בעיר תל אביב. באותו ערב מכבי צבעה את אירופה בצהוב בפעם השישית בהיסטוריה בזכות ניצחון 86:98 על ריאל מדריד בתום הארכה, יומיים לאחר "נס מילאנו השני" בחצי הגמר נגד צסק"א מוסקבה.

מעטים האמינו במהלך אותה שנה שזה יסתיים בגביע. הקבוצה צלעה בפתיחת העונה עם מספר הפסדים בליגה, דייויד בלאט ספג ביקורות על כך שבנה סגל לא מספיק טוב ואף עמד על סף פיטורים, אבל בסופו של דבר צחק אחרון וקנה לעצמו חוזה בקליבלנד קבאלירס.

גם את גיבור הזכייה על הפרקט, ספק אם מישהו ראה מגיע: טייריס רייס, שהצטרף קיץ לפני כן מבאיירן מינכן, כמעט הועלה גם הוא על המטוס במהלך העונה, אבל התעלה בענק בפיינל פור עם סל ניצחון היסטורי נגד צסק"א והצגה נפלאה נגד הבלאנקוס, שכללה 26 נקודות – 21 מתוכן ברבע הרביעי ובהארכה.

רייס. התעלה במאני טיים (OLIVIER MORIN/AFP via Getty Images)
רייס. התעלה במאני טיים (OLIVIER MORIN/AFP via Getty Images)

כמובן שרייס לא עשה זאת לבד. גם אלכס טיוס, האיש ששנתיים בלבד לפני כן עוד היה במכבי אשדוד הקטנה, סיפק דאבל-דאבל של 12 נקודות ו-11 כדורים חוזרים שהיווה חותמת סופית לעונה שהוכיחה כי הוא שייך לרמות הגבוהות של אירופה. ואיך אפשר שלא להזכיר את דייויד בלו, שלולא השלשה הענקית שלו בחצי הגמר הצהובים בכלל היו מתמודדים על המקום השלישי. בלאט הצליח להוציא את המקסימום גם מריקי היקמן, זה שמכבי אספה מפזארו האיטלקית והצטיין אף הוא בגמר.

עם אותה זכייה, השישית במספר כאמור, מכבי תל אביב השוותה את מאזן התארים היבשתיים שלה לזה של פנאתינייקוס היוונית. רק צסק"א (8) וריאל מדריד (10) לפניה בטבלת כל הזמנים.

מעטים האמינו שהיא תזכה. שחקני מכבי ת
מעטים האמינו שהיא תזכה. שחקני מכבי ת"א חוגגים (OLIVIER MORIN/AFP via Getty Images)

האוהדים הצהובים, אלו שנותרו בארץ ולא היו בין 10,000 הנציגים ביציע במילאנו, חגגו כמיטב המסורת בכיכר רבין וחלקם אף נכנסו למזרקה. "זו שמחה ענקית, אני שמח שהבאנו כבוד גדול למדינה בכלל ולאוהדי מכבי בפרט. הם נתנו הצגה ביציעים. אני מרגיש סיפוק מהדרך הארוכה שעברנו בנחישות עם הרבה לב ואהבה", אמר בלאט לאחר הניצחון. נשיא המדינה דאז, שמעון פרס, בירך: "כל הארץ צהובה, לחמתם כמו ווינרים וניצחתם כאריות. כמעט קיבלתי התקף לב".

צחק אחרון. בלאט מונף אל על בחגיגות (JACK GUEZ/AFP via Getty Images)
צחק אחרון. בלאט מונף אל על בחגיגות (JACK GUEZ/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי