היורוליג בוטלה, עונת 2020/21 תיפתח ב-1 באוקטובר

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | אודי ציטיאט

עכשיו זה רשמי: הלחץ מצד השחקנים עשה את שלו וראשי הקבוצות החליטו לסיים את העונה בעצת הנשיא ג'ורדי ברתומאו. סוף מצער למכבי ת"א. הקבוצות ששיחקו העונה במפעל ישחקו גם בעונה הבאה

(גודל טקסט)

קבוצות היורוליג והיורוקאפ קיוו להתגבר על המגיפה ולהכריע את עונת 2019/20 באופן ספורטיבי, אך בשל הקשיים והלחץ מצד השחקנים לא נותרה ברירה: ליגת הכדורסל הטובה באירופה בוטלה סופית, כאשר הנשיא ג'ורדי ברתומאו הכריז על כך היום (שני).

חברי הוועד המנהל ערכו היום פגישה ובה, על פי מספר כלי תקשורת ביבשת, ברתומאו היה הראשון לנאום והמליץ לנציגי הקבוצות שלא לחדש את העונה. תוך דקות ספורות החלו דיווחים מצד עיתונאים בכירים באירופה שאישרו את הכיוון אליו הליגה הולכת וכעת, כאמור, בהמשך היום הדבר הפך לרשמי. יחד עם ההודעה מצד הנהלת היורוליג, בישרו כי עונת 2020/21 ביורוליג וביורוקאפ ייפתחו ב-1 באוקטובר וב-30 בספטמבר בהתאמה. 

כל 18 הקבוצות ששיחקו במפעל העונה ימשיכו גם בעונה הבאה:  מכבי FOX תל אביב, אנאדולו אפס, פנרבחצ'ה, ברצלונה, באסקוניה ויטוריה, ריאל מדריד, ולנסיה, אולימפיאקוס, פנאתינייקוס, וילרבאן, באיירן מינכן, אלבה ברלין, צסק"א מוסקבה, חימקי מוסקבה, זניט סנט פטרסבורג, מילאנו וז'לגיריס קובנה. 

המכשולים הרבים שאיתם נאלצו ביורוליג להתמודד, ביניהם הקושי של הקבוצות לנסוע למשחקים בשל סגירת הגבולות בלא מעט ממדינות אירופה, הפכו את משימת החזרה לפעילות לבלתי אפשרית. על אף שהנהלת המפעל גיבשה תכנית לחידוש המשחקים ומספר ערים הציעו את מועמדותן לאירוח, השחקנים התנגדו בתוקף לחזרה לפרקט, בטענה כי המצב לא מאפשר להבטיח את בריאותם של הגורמים המעורבים ולקבוצות אין מספיק זמן להתכונן, מה שמעמיד את הכדורסלנים בסכנת פציעות.

בהצבעה שנערכה אתמול, 36 שחקנים הצביעו פה אחד נגד החזרה לפעילות ובהמשך לכך ארגון השחקנים העביר למועדונים מכתב, בו דרש ממקבלי ההחלטות לנקוט בעמדה זהה. עוד פורסם אתמול כי מכבי תל אביב הייתה בין ארבע הקבוצות שתמכו בחזרה לפעילות, שבסופו של דבר לא תצא לפועל ובכך יורדת לטמיון עונה מוצלחת ביותר של יאניס ספרופולוס ושחקניו.

שחקני מכבי תל אביב. סוף מצער לעונה מוצלחת (אודי ציטיאט)
שחקני מכבי תל אביב. סוף מצער לעונה מוצלחת (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי