שמעון מזרחי: "יום עצוב מבחינתנו, אך ההחלטה מובנת"

שמעון מזרחי
שמעון מזרחי | אודי ציטיאט, ולנסיה

מכבי ת"א העפילו לפלייאוף לראשונה מזה חמש שנים ובמועדון סיכמו עונה יפה: "נתנו הצגה אחר הצגה, ההיכל חזר להיות המבצר הכי גדול ביבשת וההרתעה שבה". ברתומיאו: "ההחלטה הקשה ביותר שקיבלנו ב-20 שנות הפעילות"

(גודל טקסט)

במכבי תל אביב קיבלו באכזבה גדולה את החלטת בעלי המניות ביורוליג על ביטול העונה הנוכחית 2019/20, דווקא כשהצהובים עשו קמפיין מצוין והבטיחו לראשונה מזה חמש שנים את המקום בפלייאוף. "עונה גדולה באירופה הסתיימה מוקדם מהמתכונן. נלחמנו יחד כל הדרך לצמרת הכדורסל ביבשת, נתנו הצגה אחר הצגה, חידשנו את ההרתעה", נכתב בהודעת המועדון.

"ההיכל חזר להיות המבצר הכי ביתי ביבשת ונזכור תמיד את אקורד הסיום המהדהד עם ניצחון גדול על אנדולו אפס המדורגת ראשונה. תודה על התמיכה". במכבי סיימו את ההודעה הקצרה באופטימיות: "בקרוב מסתערים מחדש".

לאחר מכן יצאה הודעה נפרדת באתר המועדון בשמו של היו"ר שמעון מזרחי, שמסר בצער: "בנינו העונה קבוצה לתפארת, שחקנים וצוות מאמנים על מנת להתמודד על כל התארים הן במישור המקומי והן ביורוליג. עד להפסקת המשחקים בעקבות מגפת הקורונה הובלנו את הליגה הישראלית ונמנינו על שמונה הקבוצות שהעפילו לרבע גמר היורוליג, כאשר מכאן דרכנו הייתה פתוחה.

"מאליו מובן כי רצוננו היה ונשאר להמשיך עד כמה שניתן במגבלות הקיימות להשתתף בשתי המסגרות כפי שהיה לאורך כל השנים", הדגיש מזרחי, "היום הוא יום עצוב מבחינתנו. התרגשנו עם האוהדים שלנו בהיכל העונה שבוע אחר שבוע, משחק אחר משחק. מכלול השיקולים שהושמעו היום מפי ראשי היורוליג הביאו למסקנה חד משמעית כאשר בריאות השחקנים והצוותים, התנאים השונים במדינות השונות, שדות תעופה נעולים וכדומה, הביאו להחלטה העצובה אך המובנת הזו. אנחנו מודים לג'ורדי ברתומאו והנהלת היורוליג על העבודה הטובה והאחריות שהפגינו", סיכם מזרחי.

שחקני מכבי תל אביב. "עונה גדולה הסתיימה מוקדם מהצפוי" (עדי אבישי)

בנוסף, במועדון הסבירו מעט על הסיבות בעטיין בוטל היורוליג, בראש ובראשונה בטיחות השחקנים, האוהדים וכל העוסקים במלאכה. נטען כי שלבי ההתפתחות של המגיפה שונה בכל מדינה ועל כן לא כל הקבוצות יוכלו לערוך מחנות אימונים ולהתכונן באותם התנאים לחידוש המשחק. כמו כן, גם הגבלות התנועה השונות הקשו על חידוש העונה.

מסיבות של הגינות ספורטיבית, ציינו במכבי, כל ההצעות של שינוי פורמט או הפחתת מספר הקבוצות – נדחו על הסף. נטען כי על אף התוכנית הרפואית המפורטת שהורכבה, פרוטוקלי הבריאות מחייבים בידוד של כל שחקן, מאמן או איש צוות שנדבק ולכן בחודשיים וחצי האחרונים לא הושגה האפשרות שהתחרות תושלם ביולי כמתוכנן, ומשום שהתקבלה החלטה לא לשנות את המועדים הסופיים (הן בקבלת ההחלטה הסופית בסוף מאי והן בהשלמת העונה בסוף יולי) – הוחלט לקבל את ההחלטה הקשה כדי לא להשפיע על פתיחת העונה הבאה. בנוסף, אף קבוצה לא הוגדרה כאלופה העונה הנוכחית ביורוליג או היורוקאפ.

נשיא ומנכ"ל היורוליג, ג'ורדי ברתומאו, אמר בכאב: "זו ההחלטה הקשה ביותר שנאלצנו לקבל ב-20 שנות הפעילות, בשל סיבות שאינן בשליטתנו". ברטומאו תיאר את 19/20 כעונה המוצלחת והמרגשת ביותר בתולדות הכדורסל האירופי, "נתוני השיא מראים עד כמה האוהדים נהנו מהמשחקים, וזה נותן לנו יותר כוח מאיי פעם להתחיל ולתכנן את העונה הבאה בצורה טובה חיותר". בישראל הייתה עלייה של 15% בקהל הצופים בשידורי המשחקים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי