פנאתינייקוס מוצעת למכירה תמורת 25 מיליון יורו: "היורוליג היא כישלון"

דימיטריס ינאקופולוס, שמעון מזרחי
דימיטריס ינאקופולוס, שמעון מזרחי | פנאתינייקוס

בעלי מועדון הפאר היווני הודיע כי הקבוצה נמצאת על המדף ורמז כי איומיו בשנתיים האחרונות עשויים להתממש: "ליגת האלופות לא הייתה מוכנה להתחרות ביורוליג עד היום". ואיך קשורה לסיפור מכבי תל אביב?

(גודל טקסט)
"זה נראה היה שדימיטריס ינאקופולוס מבלף, אבל הוא החליט ללכת עם הלב": כך הצהירו היום (שלישי) ב"מונדו דפורטיבו" לאחר מסיבת העיתונאים של נשיא פנאתינייקוס, שהודיע היום כי הוא ומשפחתו מעמידים את הקבוצה למכירה ורמז על כך שבכוונת המועדון לעבור לשחק בליגת האלופות בכדורסל.

מדובר במכה קשה עבור היורוליג אם כך אכן יקרה, לאור העובדה שמדובר באחת הקבוצות היותר מכניסות והיסטוריות בכדורסל האירופי, קבוצה שזכתה בעברה שש פעמים באליפות אירופה ומתוכן ארבע פעמים מאז שהמפעל שינה את שמו ליורוליג. היום ינאקופולוס ביקר קשות את היו"ר ג'ורדי ברתומיאו ובין השאר אמר עליו: "אין לו שום כבוד לאנשים שמשקיעים כסף, היורוליג היא מתכון לכישלון. אני מעדיף לשחק בליגת האלופות בכדורסל, אבל ההחלטה תתקבל במשותף על ידי כל הגורמים, כולל האוהדים".

לפי ינאקופולוס, משפחתו השקיעה כ-400 מיליון יורו בקבוצה כדי שזו תתחרה בצמרת הכדורסל האירופי ותתחרה על תואר אלופת אירופה, אולם היחסים עם בכירי הליגה בראשות ברתומיאו עלו על שרטון וכבר לפני כשבועיים איים הבעלים כי בכוונתו לעזוב את יורוליג, שנתיים אחרי שעשה זאת בפעם הראשונה ודרש להחליף את ההנהלה הקיימת. גם בהצבעה שנערכה בחודש שעבר בכל הנוגע לביטול העונה, ינאקופולוס היה מהבודדים, יחד עם מכבי תל אביב, שתמך בהמשך העונה וציין כי ביטולה עלול לגרום לסיום שיתוף הפעולה בין הצדדים.

כעת הבעלים הבהיר כי הקבוצה עומדת למכירה תמורת 25 מיליון יורו ובדבריו הקצרים גם רמז על הכוונה לעבור לליגת האלופות: "אנחנו מודים לריאל מדריד שאמרה באחת מפגישות היורוליג שהליגה לא תוכל להתקיים בלי פנאתינייקוס – אנחנו, כמו אולימפיאקוס ומכבי תל אביב, אלו הקבוצות היחידות שתמכו בחידוש העונה, מכניסות כסף ומחזיקות את היורוליג. לפני שנתיים ליגת האלופות לא הייתה מוכנה להתחרות ביורוליג, עכשיו היא כן". 

יש לציין שזמן קצר לאחר שיצאו הכותרות על המהלך הדרמטי של פאו, הכחיש הנשיא כי הקבוצה עוזבת את היורוליג והבהיר: "לא אמרתי שאנחנו עוזבים. מדובר בהחלטה שאנחנו בוחנים אותה ואני מקווה שאנחנו נעבור לליגת האלופות. אני רואה כיצד פיב"א עובדת ולדעתי יהיו קבוצות נוספות שיעזבו את היורוליג".


ינאקופולוס. העמיד את הקבוצה למכירה לקראת מעברו לליגת האלופות? 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי