ריאל מדריד ומונאקו ניצחו ועלו לפסגה, בלאט וזוסמן הביסו את מילאנו

האיש של מונאקו ברגע האמת. ג'יימס | אימג'בנק GettyImages, Roberto Finizio

הבלאנקוס גברו 59:79 על הכוכב האדום בלגרד בדרך למקום הראשון ביורוליג, מייק ג'יימס העניק 60:64 יקר לקבוצה מהנסיכות על אולימפיאקוס. אלבה ברלין של הישראלים הביסה 63:83, זוסמן (9 נק' ו-6 ריב') ובלאט (8 נק', 4 אס' ו-3 ריב') תרמו מול האיטלקים

(גודל טקסט)

הסיבוב השני ביורוליג התחיל הערב (שלישי) עם המחזור ה-18 והמשחק המרכזי בו מונאקו גברה על אולימפיאקוסריאל מדריד הביסה בבלגרד את הכוכב האדום, אלבה ברלין של יובל זוסמן ותמיר בלאט המשיכה במסע ההתאוששות על חשבון מילאנו ובאסקוניה רשמה הפסד שני ברצף לבאיירן מינכן.

האיש של מונאקו ברגע האמת. ג'יימס | אימג'בנק GettyImages, Roberto Finizio

מונאקו – אולימפיאקוס 60:64

שתי הקבוצות הגיעו למשחק במאזן זהה של 11 ניצחונות ושישה הפסדים בסיבוב הראשון, והפתיחה הייתה שייכת כולה לאורחת מיוון שלא נתנה לקבוצה הצרפתית לנשום ברבע ראשון דומיננטי. המשחק התאזן לקראת המחצית, אליו ירדו הקבוצות ביתרון של אולימפיאקוס. מייק ג'יימס שוב היה האיש של מונאקו עם (19 נק', 5 ריב', 3 אס') ברבע שלישי נפלא של המארחת שעלתה ליתרון ראשון במשחק. המשחק נשאר צמוד עד הסיום, כאשר אלק פטרס (12 נק', 4/5 מהשלוש) בלט מהשלוש, אבל זה היה המופע של ג'יימס שהוסיף דאנק לקינוח והבטיח את הניצחון היוקרתי בדרך להיצמד לריאל מדריד בפסגה.

המשיכו להבריק גם בבלגרד. מוסה | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada

הכוכב האדום בלגרד – ריאל מדריד 79:59

אחרי התבוסה שהנחילה למכבי תל אביב במחזור החולף, הבלאנקוס המשיכו ביכולת הנהדרת גם בבלגרד. לאחר שלושה רבעים צמודים, ריאל מדריד יצאה לריצת 6:17 ברבע האחרון עם עוד משחק פנטסטי של וולטר טבארס (17 נק' ו-12 ריב') ויכולת נהדרת מצד דז'נאן מוסה (19 נק' ו-6 ריב') שהובילו את קלעי האורחת בדרך לראשות טבלת היורוליג. 18 נקודות של נמניה נדוביץ' לא הספיקו לכוכב האדום שנותרו מאחורי מכבי בטבלה.

ניצחון מרשים של אלבה. בלאט | אימג'בנק GettyImages, Boris Streubel

אלבה ברלין – מילאנו 63:83

אחרי רצף ההפסדים המביש של הקבוצה מבירת גרמניה, ניצחון על וילבראן בחוץ ועוד אחד מרשים מול באסקוניה החזקה העלה את מצב הרוח באלבה שהוסיפה הערב ניצחון גם על מילאנו שהצליחה להתאושש מפתיחת עונה רעה, אך לא הסתדרה מול תמיר בלאט (8 נק', 4 אס', 3 ריב'), יובל זוסמן (9 נק' ו-6 ריב') וחבריהם. כבר מהפתיחה הקבוצה מבירת גרמניה השתלטה על העניינים ועלתה ליתרון שנשמר לאורך כל המשחק. ברבע האחרון אלבה ברחה בריצת 9:23 עם מאודו לו (17 נק') שהוביל את קלעי אלבה בדרך להיחלצות מהמקום האחרון בטבלה, הפסד שני ברצף לאיטלקים ששוב נראים בצרות.

ניצחון יוקרתי, יצאו לדרך חדשה? האנטר | רויטרס

באיירן מינכן – באסקוניה 79:92

הניצחון המרשים על פנאתינייקוס בשבוע שעבר עודד את הבווארים שסיימו את הסיבוב הראשון בכושר הפכפך ועם פציעות רבות, בעוד הספרדים שערב המחזור ה-17 הוליכו בגאון את טבלת היורוליג, הפסידו במפתיע לאלבה ברלין. כבר מהפתיחה באיירן הראתה דומיננטיות וראתה את אותלו האנטר (11 נק' ו-6 ריב') וקאסיוס ווינסטון (16 נק') מוליכים את הגרמנים לניצחון מפתיע. הבאסקים איבדו גובה עם הפסד שני ברציפות.

וירטוס תפתיע במדריד? תאודוסיץ' | אימג'בנק GettyImages, Srdjan Stevanovic

וירטוס בולוניה – ז'לגיריס קובנה 87:77

אחד המשחקים הצמודים של הערב נע מצד לצד בכל רבע. זה התחיל עם דומיננטיות של האורחת מליטא בפתיחה שהתאזנה לקראת סיום המחצית הראשונה עם תצוגה נהדרת של מילוש תאודוסיץ' (21 נק' ו-12 אס') שהחזיר את האיטלקים לתמונה. הקבוצות נכנסו לרבע האחרון בשוויון, אבל רולאנדס סמיתס (17 נק' ו-8 ריב') ואיגנס בראזדייקיס (17 נק' ו-5 ריב') החזירו את היתרון לז'לגיריס בדרך לניצחון שני ברצף וכניסה, לפחות זמנית, לשמינייה הראשונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי