ווילבקין מחוץ לטופ 10: דירוג המשתכרים הגבוהים ביורוליג

ניקולה מירוטיץ'
ניקולה מירוטיץ' | אתר היורוליג

ב"יורוהופס" פרסמו מי עשרת השחקנים שמובילים את טבלת השכר בליגה הטובה באירופה וכוכב מכבי תל אביב, שהיה אחד המצטיינים במפעל בעונה החולפת, לא נמצא ביניהם

(גודל טקסט)

משבר הקורונה אמנם פגע כלכלית בקבוצות היורוליג, אך ברחבי אירופה עדיין נותרו לא מעט כוכבי על שירוויחו שכר עצום גם בעונה הקרובה. כזכור, ארגון השחקנים סיכם עם הנהלת המפעל על כך שבעקבות ביטול העונה, הכדורסלנים יקבלו 85% משכרם ונראה שלמרות אובדן ההכנסות הכבד, הכוכבים הגדולים כמעט ולא נפגעו מבחינה זו. באתר "יורוהופס" פורסם היום (שישי), כמדי שנה, דירוג 10 המשתכרים הגבוהים ביותר ביורוליג ואולי תופתעו לשמוע כי סקוטי ווילבקין, שללא ספק היה אחד המצטיינים במפעל בעונה האחרונה, לא נכלל בעשירייה.

במקום הראשון, בפער גדול מהשאר, ניצב לו ניקולה מירוטיץ' שמרוויח 5.4 מיליון דולר לעונה בברצלונה, אם כי לפי הדירוג זהו שכר הברוטו שלו. אחריו נמצא השחקן הטוב באירופה בעונה החולפת, שיין לארקין מאנאדולו אפס שיכניס לכיסו 3.7 מיליון דולר במסגרת החוזה החדש עליו חתם הקיץ. הרכש הטרי של צסק"א מוסקבה, ניקולה מילוטינוב, מדורג שלישי עם 2.5 מיליון דולר. הסנטר הסרבי זכה לשדרוג גדול לעומת שכרו באולימפיאקוס, לא מעט בזכות העובדה שהמשא ומתן בינו לבין הרוסים החל עוד לפני פרוץ המגיפה.3

ניקולה מילוטינוב
השתדרג בגדול הקיץ | אתר היורוליג

מייק ג'יימס מרוויח סכום זהה לזה של מילוטינוב בצסק"א ובשורות היריבה העירונית, חימקי, אלכסיי שבד יקבל גם הוא שכר של 2.5 מיליון דולר. שבד נאלץ לוותר על כמיליון וחצי דולרים ביחס לחוזה הקודם שלו, אך עדיין נמצא בין המשתכרים הגבוהים ביבשת. ננדו דה קולו מפנרבחצ'ה מרוויח מעט פחות, עם 2.4 מיליון דולר וחברו לקבוצה, יאן וסלי, נמצא במקום השביעי עם 2.2 מיליון. את העשירייה סוגרים ארבעה שחקנים, סרחיו יול ואדי טבארס מריאל מדריד, יחד עם קורי היגינס ואלכס אברינס מברצלונה, אשר כולם יפקידו בחשבון הבנק 2 מיליון דולרים בעונה הקרובה.

מספר שחקנים בכירים מגרדים מלמטה את קו 2 המיליון, ביניהם קוסטאס סלוקאס וניק קלאת'ס שחתמו הקיץ באולימפיאקוס ובברצלונה בהתאמה ובעקבות כך נאלצו לקצץ מעט בסכום שהרוויחו בקבוצות הקודמות שלהם. סרחיו רודריגס ומלקולם דילייני שהצטרף אליו במילאנו, כמו גם MVP הפיינל פור ב-2019, וויל קלייברן, ישתכרו כ-1.8 מיליון בעונת 2020/21. סקוטי ווילבקין, שחידש את חוזהו במכבי תל אביב במרץ האחרון, צפוי להרוויח בסביבות 1.7 מיליון דולר, בדומה לרודי פרננדס מריאל מדריד ו-ואסילייה מיצ'יץ' מאנאדולו אפס.

מחוץ לטופ 10 | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי