ספרופולוס לקראת אלבה ברלין: "אנחנו מוכנים למלחמה"

מכבי ת"א פותחת עונת יורוליג בחמישי, המאמן: "עושים את המקסימום כדי להיכנס לקצב במהירות. ז'יז'יץ' יוסיף לנו עוצמה, בנדר צריך עוד שבועיים-שלושה. הפצועים אמורים לחזור במהלך נובמבר"

(גודל טקסט)

לאחר תקופת הכנה קצרה מהרגיל, עם סגל חסר ומבלי שערכה משחק רשמי אחד, מכבי תל אביב תפתח מחר (חמישי, 21:00) את עונת היורוליג החדשה במשחק ביתי נגד אלבה ברלין. ההצלחה של הצהובים בעונה הקודמת נגנזה בשל משבר הקורונה והאלופה תתחיל את המסע מאפס, כשמטרתה לשמור על מקומה בצמרת הכדורסל האירופי, אליו חזרה בשנה האחרונה, בתקווה שהנגיף לא יחבל בפעילות המפעל.

צפו באימון המסכם לקראת המשחק

המאמן יאניס ספרופלוס ערך היום מסיבת עיתונאים לקראת המפגש עם הגרמנים ואמר: "אנחנו נרגשים לחזור ליורוליג לראשונה מאז מרץ. לצערנו, הסיטואציה שונה והאוהדים לא יהיו איתנו. אנחנו רוצים לשחק לעיני הקהל ולתת לו להתרגש מהמשחק, אבל כרגע הדבר החשוב הוא להתרכז במשחק ולעשות את המיטב החל ממחר, נגד אלבה. אנחנו יודעים שזו קבוצה טובה מאוד, ששמרה על הגרעין המרכזי בסגל ויש לה מאמן טוב. המטרה שלנו תהיה להתקדם ממשחק למשחק ולצבור כמה שיותר ניצחונות. העונה היא מרתון והיא תהיה שונה מהקודמת. יש לנו את הניסיון מההשתתפות בליגת העל אחרי הקורונה, זה הכין אותנו מנטלית למשחקים בסיטואציה הזו וללחץ הפסיכולוגי שבה".

ההכנה הלא אידיאלית לעונה: "אנחנו עושים את המקסימום כדי להיכנס לקצב משחק מהר ככל שאפשר, ללא השחקנים הפצועים ועם דראגן בנדר שערך רק שלושה אימונים. אני לא מחפש תירוצים, זו מכבי תל אביב והמטרה שלנו היא לנצח בכל משחק. כמובן שיהיו גם הפסדים, אבל אני לא רוצה לחשוב על הדברים השליליים. כשניגשים למשחק לא חושבים על זה. צריכים להיות מוכנים מנטלית ופיזית כדי להתגבר על הבעיות שיופיעו מולנו ממשחק למשחק. זה מי שאנחנו, זו ההכנה שהייתה לנו ואני מאמין בסגל שלי. אנחנו מוכנים למלחמה".

דברים טובים שהוא יכול להצביע עליהם: "דבר מאוד חיובי עבור הקבוצה שלנו הוא שהשארנו את הגרעין המרכזי בסגל. הבעלים כבר הודו שהתקציב קטן ביחס לשנה שעברה והיה קשה לשמור על רוב השחקנים כאן. זו הצלחה גדולה של ההנהלה ביחד עם הבעלים. כשהתחלנו את ההכנות, היו לי שחקנים שהכירו את השיטה ואותי וזה מצוין שלא שינינו הרבה, כי גם לא היו לנו יותר מדי אימונים. דבר טוב נוסף, זה שלעומת העונות הקודמות יהיו לנו טיסות צ'רטר, ככה שנצמצם למינימום את הסיכון להידבק בקורונה ונחסוך זמן רב בטיסות. כך נוכל להגיע מוכנים יותר לכל משחק".

הצהובים שמרו על מרבית הסגל | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

דחיית המחזור הראשון בליגה: "אני לא יודע אם זה טוב או רע, כי לא היו לנו משחקים רשמיים לקראת מחר. הסגל הקצר שלנו אמנם לא יגיע עייף, אבל מצד שני היינו צריכים כמה משחקים כדי להיכנס לקצב. נצטרך להתכונן כמיטב יכולתנו לסיטואציה הזו ולהכניס את בנדר לעניינים, כי הוא לא שיחק מאז חודש מרץ ויזדקק לעוד שבועיים-שלושה כדי למצוא את הקצב ולהבין את השיטה בהגנה ובהתקפה. ננסה להוציא את המיטב מהסיטואציה הזו".

מה הוא ראה מאנטה ז'יז'יץ' עד כה: "שמחתי מאוד שהחתמנו אותו. הוא יכול לתת לנו עוצמה באזור הצבע ולהוסיף מימד נוסף למשחק שלנו. יש לו משחק מחצי מרחק ועם הגב לסל, הוא שחקן פיק-אנד-רול מצוין ויש לו את כל היכולות שסנטר צריך כדי להתאים לשיטה שלנו. מה שראיתי ממנו עד עכשיו זה מה שציפיתי מלכתחילה. הוא צעיר, רעב ויש לו מוטיבציה לעזור לקבוצה להשיג את המטרות שלה".

איך שומרים על המשכיות מהעונה שעברה: "העונה הזו שונה לגמרי מהקודמת. אי אפשר להמשיך להתעסק במה שקרה בעונה שעברה, כל הקבוצות מתחילות מאפס. כולם יודעים שהליגה הזו היא מרתון, במיוחד עכשיו עם הקשיים שהקורונה מציגה. הקבוצות הקשוחות, החזקות והחכמות ביותר יצליחו בעונה הזו. אי אפשר לקשר אותה לעונה הקודמת. אלבה קבוצה אתלטית, צעירה ועם הרבה קלעים, נצטרך לכבד אותם ולהיות מרוכזים כדי לנצח אותם".

הציפיות מהקו הקדמי החדש: "זה ברור שיהיו השוואות לסגל של השנה שעברה, כי היו לנו שחקנים טובים בעמדות הפנים. הגבוהים שלנו עכשיו מכירים טוב יותר את סגנון הכדורסל באירופה. אולי לא יהיה לנו את הכוח המתפרץ שהיה בשנה שעברה, אבל יהיו לנו ידיים ורגליים ארוכות באזור הצבע".

"יוסיף לנו עוצמה" | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מצבם של כספי, זוסמן ודיברתולומאו הפצועים: "הכוונה שלנו היא להתקדם איתם בקצב הכי זהיר שאפשר כדי שלא להחמיר את הנזק. כולם סבלו מפציעות רציניות ואנחנו לא רוצים לסכן אותם. במהלך נובמבר שלושתם יחזרו, אבל אני לא יודע מי מהם יהיה כשיר לפני. הם צריכים לפחות 15 ימי אימונים עם הקבוצה, אחרי שיחזרו להתאמן לבד".

האם אירוח המשחק הראשון מהווה יתרון: "בשנה שעברה הפסדנו במדריד וכולם היו מאוכזבים, אבל אחר כך עשינו תוצאות טובות מאוד. השנה אנחנו אמנם פותחים בבית, אבל מתוך 10 המשחקים הראשונים, שישה יהיו בחוץ וזה לא יהיה קל. מבחינתי, הכי חשוב להתקדם ממשחק למשחק, במיוחד בעידן הקורונה. בתקופה הזו אי אפשר לחשוב רחוק מדי. קודם כל כולם צריכים להישאר בריאים, ראינו מה קרה למכבי ת"א בכדורגל. אם זה יקרה לאחת מקבוצות היורוליג, זה יהיה אסון. כמובן שלשחק בבית זה חשוב, אבל זו תחילת העונה ואנחנו צריכים לחשוב איך נגיע מוכנים למשחק הראשון. זה ברור שלא נהיה בשיא היכולת שלנו כבר בהתחלה. אנחנו צריכים להשתפר ככל שהעונה תתקדם".

אות'לו האנטר אמר לפני האימון המסכם: "אני מתרגש מאוד, עבר הרבה זמן. יש לנו סגל חדש וקצת פרפרים בבטן, אבל כולם מוכנים. די התרגלנו לשחק ללא קהל, אבל זה מבאס כי השחקנים החדשים לא יזכו לחוות את האנרגיה הזו. אנחנו מתגעגעים לזה. החבר'ה שהצטרפו השתלבו טוב, על המגרש ומחוצה לו"

סקוטי ווילבקין הוסיף: "זה מרגיש כאילו עברה יותר משנה מאז המשחק האחרון ביורוליג, אבל אני מתרגש שהגענו לזה ועכשיו נוכל להראות מה אנחנו שווים. קצת מדכא לשחק בלי האוהדים, אבל צריך להתרגל לסיטואציה החדשה ולנסות להוציא ממנה את המקסימום. כבר יצא לנו קצת לחוות את זה בליגה הישראלית. אלבה קבוצה טובה ואגרסיבית שרצה הרבה ומסוגלת לקלוע בכמויות גבוהות, כך שנצטרך להוציא לפועל את תכנית המשחק שלנו ולהיות מוכנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי