מההתחלה: 73:80 למכבי ת"א על אלבה ברלין

יאניס ספרופולוס, עוז בלייזר | דני מרון

אחרי שהעפילו לשלב הפלייאוף אשתקד אך לא זכו לשחק בו, הצהובים פתחו את עונת היורוליג החדשה עם ניצחון על אלופת גרמניה. כריס ג'ונס הצטיין עם 12 נק' ו-7 אס' בבכורה הרשמית. קלויארו בלט עם 16 נק'

(גודל טקסט)

אחרי שהעפילה לפלייאוף לראשונה מזה חמש שנים אך לא זכתה לשחק בו בעונה הקודמת, מכבי תל אביב פתחה הערב (חמישי) עונת יורוליג חדשה עם ניצחון 73:80 על אלבה ברלין במחזור הפתיחה של עונת 2020/21. הצהובים הציגו את שחקני הרכש שהגיעו הקיץ – אנטה זיזיץ', כריס ג'ונס, עוז בלייזר ודראן בנדר – שהיו חלק עיקרי בניצחון הערב ביד אליהו.

אלופת ישראל הציגה משחק הפכפך מאוד, במיוחד במהחל המחצית הראשונה. לאחר עשר דקות של כדורסל, האורחת מגרמניה הצליחה כבר לעלות ליתרון דו ספרתי, כשהיא מנצלת בעיקר משחק הגנה רע מצד החניכים של יאניס ספרופולוס, שכנראה זעם של שחקניו בין הרבעים.

מיד ברבע השני, אחרי שהמאמן היווני שוחח עם שחקניו, מכבי ת"א רצה ללא הפסקה, הפכה את הקערה והובילה בדו ספרתי בעצמה. ג'ונס הראה במהלך הרבע השני כמה איכויות יש לו והיה למצטיין המשחק עם 12 נקודות ו-7 אסיסטים.

שחקני מכבי תל אביב נגד אלבה ברלין |

קלעים

מכבי תל אביב: אנג'לו קלויארו 18 נקודות, כריס ג'ונס 12 ו-7 אסיסטים, אות'לו האנטר 12, אלייז'ה בראיינט 9, סקוטי ווילבקין 8 (2 מ-9 ל-3), טיילר דורסי 8, אנטה זיזיץ' 6, עוז בלייזר 4, סנדי כהן 3.

אלבה ברלין: מרקוס אריקסון 18, סימונה פונטקיו 16, פייטון סיבה 10, ג'ייסון גריינג'ר 10, יוהאנס טימן 7, בן למרס 6, נילס גיפיי 2, לואיס אולינדה 2, לוק סיקמה 2.

מהלך המשחק

ספרופולוס פתח עם חמישייה הכוללת את עוז בלייזר, סקוטי ווילבקין, טיילר דורסי, אנג'לו קלויארו ואנטה ז'יזיץ'. מכבי ת"א פתחה את המשחק עם שתי שלשות מקלויארו ו-ווילבקין, אלבה הגיבה מרקוס אריקסון שהיה האיש שלה בדקות הראשונות. זיזיץ' קלע לאחר מכן נקודות ראשונות בצהוב, אך אלבה הייתה הקבוצה הטובה יותר בדקות הפתיחה של המשחק, ובעזרת נקודות פונטקיו סימונה ברחה כבר לדו ספרתי. 19:29 לאלבה ברלין בתום הרבע הראשון.

אנטה ז'יז'יץ' | דני מרון
טיילר דורסי | דני מרון

עם פתיחת הרבע השני אלבה הגדילה את היתרון ל-19:31, אך ריצת 0:9 של מכבי ת"א מנגד, בהובלת ווילקין וג'ונס, מחקה את ההפרש הגדול, שצומק ל-31:30 בלבד. הצהובים המשיכו לרוץ, שלשה של ג'ונס קבעה שווין 33:33 במשחק, וסל של דורסי לאחר מכן כבר העלה את מכבי ת"א ליתרון. דאנק נהדר של סנדי כהן קבע 33:38 למכבי ת"א, האנטר הוסיף שלשה נוספת מיד לאחר מכן. סל נוסף של קלויארו כבר השלים ריצת 4:25 של מכבי ת"א, שכבר הובילה בדו ספרתי. 41:49 למכבי ת"א בתום המחצית הראשונה.

כריס ג'ונס | דני מרון
סקוטי ווילבקין | דני מרון

אחרי הרבה דקות שהיא התקשתה, מכבי ת"א קלעה נקודות ראשונות ברבע השלישי עם סל של בלייזר. משחק ההתקפה של הצהובים נראה עייף מאוד לאחר החזרה מחדרי ההלבשה, אך מצד שני גם אלבה לא הבריקה. בלייזר קלע לאחר מכן שוב, הגדיל את הפער של מכבי ת"א ל-6 נקודות. שלשה של טימן צימקה עבור אלבה ל-55:52, אך את המילה האחרונה אמר אלייז'ה בראיינט. 58:67 למכבי ת"א לפני הרבע המכריע.

עוז בלייזר | דני מרון
אנג'לו קלויארו | דני מרון
יאניס ספרופולוס, עוז בלייזר | דני מרון

העדפיות הברורה של הצהובים המשיכה גם ברבע הרביעי, סלים של קלויארו ובראיינט כבר קבעו הפרש שיא למכבי ת"א – 60:75. לאחר מכן דראגן בנדר עלה לדקות ראשונות בעונת החזרה למכבי ת"א, ומגד אלבה ברלין החטיאה כמה זריקות קריטיות עבורה ולמעשה אפשרה לחבורה המקומית לנצח את המשחק. 73:80 למכבי ת"א בסיום המשחק.

דראגן בנדר | דני מרון
אנטה ז'יז'יץ' | דני מרון
כריס ג'ונס | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי