התעוררה מאוחר מדי: מכבי ת"א הפסידה 76:72 לצסק"א מוסקבה

אנטה ז'יז'יץ' | באדיבות צסק"א מוסקבה

תחושת החמצה: הצהובים היו קרובים לניצחון על אלופת אירופה, אך עם 22.6% מחוץ לקשת זה כמעט בלתי אפשרי. ווילבקין התעורר ברבע האחרון (20 נק', 4 מ-15 לשלוש). 16 לדורסי, 13 לזיזיץ'. 25 נק' לג'יימס מנגד

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב התעוררה מאוחר מדי. לאחר הניצחון בשבוע שעבר נגד אלבה ברלין, אלופת ישראל התארחה הערב (חמישי) במוסקבה למפגש יוקרתי נגד צסק"א, אך בערב קליעה איום מחוץ לקשת החניכים של יאניס ספרופולוס פספסו הזדמנות גדולה לנצח במוסקבה והפסידו 76:72 לאלופת אירופה.

הצהובים היו זקוקים לסקוטי ווילבקין. אחרי שבשבוע שעבר נגד אלבה הוא נעצר על שמונה נקודות בלבד, הערב הקלע הבכיר של מכבי ת"א כבר סיים עם 20 נק', כאשר רובן הגיעו ברבע האחרון של ההתמודדות. מכבי ת"א כולה הציגה ערב של 7/31 מחוץ לקשת, כאשר ווילבקין עצמו קלע 4 מ-15.

מנגד, גם לצסק"א מוסקבה היה כוכב שהגיע רק ברבע האחרון – מייק ג'יימס. הסקורר הגדול של הרוסים היה במשחק "רגוע" עבורו בשלושת הרבעים הראשונים, אך ברביעי הוא הפציץ בכל הזדמנות וסיים עם 25 נק' על הראש של מכבי ת"א.

בנדר. מכבי ת"א הפסידה במוסקבה | באדיבות צסק"א מוסקבה

תחושת הפספוס של מכבי ת"א עשויה להתעצם עוד יותר עקב העובדה שצסק"א הגיעה להתמודדות בסגל חסר, כאשר ניקולה מילוטינוב, יאניס סטרלניקס וסמן אנטונוב נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. מי שכן הגיע למשחק ובלט במיוחד הוא וויל קלייברן, אקס הפועל חולון, שסיים עם 19 נק'.

קלעים

צסק"א מוסקבה: מייק ג'יימס 25 (4 מ-6 ל-3, 9 מ-10 מהקו), וויל קלייברן 19 (9 מ-9 מהקו), טוקו שנגליה 8 ו-12 ריבאונדים, דארון היליארד 7, ג'ואל בולומבוי 5 ו-7 ריבאונדים, ניקיטה קורבנוב 5, דניאל האקט 4, יוהאנס וויגטמן 3.

מכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 20 (4 מ-15 ל-3), 5 אסיסטים ו-3 חטיפות, טיילר דורסי 16 (3 מ-10 ל-3), אנטה ז'יז'יץ' 13 ו-9 ריבאונדים, דרגאן בנדר 9, אלייז'ה בריאנט 6, כריס ג'ונס 4, אנג'לו קלויארו 2, אות'לו האנטר 2.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם סקוטי ווילבקין, טיילר דורסי, אנג'לו קלויארו, אנטה זיזיץ' ואות'לו האנטר. ווילבקין פתח את המשחק בצורה טובה וקלע את כל חמש הנקודות הראשונות של מכבי, טוקו שנגליה הגיב בחזרה והעניק לצסק"א את היתרון. דניאל האקט נכנס למשחק לאחר מכן ודחף קדימה את צסק"א, דורסי וזיזיץ' החזירו את מכבי ת"א ושמרו אותה בהפרש מינימלי. שאנגליה אמר את המילה האחרונה ברבע. 15:20 לצסק"א בתום הרבע הראשון.

זיזיץ' עולה לסל במוסקבה | Mikhail Serbin/Euroleague Basketball via Getty Images

הרבע השני נפתח על סגל גדול של האנטר, שהוריד את ההפרש לשלוש נקודות בלבד. צסק"א הגיבה מהר עם שלשה של יוהאנס וויגטמן. דראגן בנדר הניח שתי נקודות והוסיף אחד נוספת מהקו, אבל אז וויל קלייברן נכנס למשחק עם חמש נקודות זריזות, 20:28 לצסק"א. הצהובים החלו לנגוס בפער שנוצר עם נקודות של זיזיץ', בנדר ואלייז'ה בראיינט, ומהלך של שלוש נקודות של דורסי כבר קבע 31:30 מינימלי לצסק"א. ווילבקין פספס פעמיים מרחוק לקראת הבאזר האחרון של המחצית, והמקומיים ירדו לחדרי ההלבשה ביתרון נקודה אחת בלבד.

האנטר מול שנגליה | Mikhail Serbin/Euroleague Basketball via Getty Images

לראשונה מאז פתיחת המשחק, מכבי ת"א לקחה את היתרון אחרי נקודות של זיזיץ' מהקו, אך צסק"א הגיבה מהר ועלתה שוב ליתרון, 32:36. 4 נקודות מהירות של בראיינט קבעו 36:36. ווילבקין, שהיה בערב רע מאוד עבורו, המשיך את האחוזים הנמוכים. 5 נקודות של ג'יימס החזירו לצסק"א את היתרון, 38:43. דורסי צימק שוב עם שתי קליעות מהקו, ג'ונס הניח שתיים נוספות. ג'יימס קלע לאחר מכן שתי זריקות עונשין, בנדר קבע את תוצאת הרבע. 44:45 לצסק"א לקראת הרבע המכריע.

האנטר עם בנדר | באדיבות צסק"א מוסקבה

זיזיץ' פתח את הרבע המכריע עם שש נקודות, ווילבקין קלע מחוץ לקשת אחרי מספר רב של דקות, ולוח התוצאות הראה 48:52 למכבי ת"א. מייק ג'יימס נכנס לעניינים ברבע האחרון והחל לקלוע בכל הזדמנות. נקודות שלו ושל קלייברן הפכו את התוצאה שוב, 62:64 לצסק"א. שלשה מטורפת של ג'יימס קבעה 64:69, דורסי הגיב עם נקודות מהקו. קלייברן הוסיף שלשה נוספת במשחק והגדיל ל-66:72, וכן בדיוק החלה דרמה קטנה. ווילקבין קבר שלשה והוריד ל-74:72, אבל צסק"א לא נתנה למשחק לברוח. קלייברן דייק פעמיים מהקו וחתם את המשחק. 72:76 לצסק"א בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי