למרות ההפסד, במכבי ת"א מעודדים מהיכולת ומהשת"פ הקרואטי

אנטה ז'זיץ'
אנטה ז'יז'יץ' | Mikhail Serbin/Euroleague Basketball via Getty Images

במועדון מבינים שזו הייתה הזדמנות פז לנצח במוסקבה את צסק"א, אך בכל זאת יצאו אופטימיים מה-76:72 הדרמטי ובייחוד מהציוות בקו הקדמי בין ז'יז'יץ' לבנדר. דורסי: "עשינו טעויות ונלמד מהן. ננצח במשחק החוץ הבא"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב יצאה בתחושת פספוס מההפסד 76:72 לצסק"א מוסקבה אתמול (חמישי). במשחק שהראה בעיקר כי שתי הקבוצות עדיין רחוקות מכושר שיא, הצהובים נשארו צמודים לאורך 30 הדקות הראשונות ופתחו יותר טוב את הרבע האחרון, אך ראו את מייק ג'יימס ו-וויל קלייברן מכריעים את המשחק לטובת היריבה עם סדרת פעולות מצוינות.

בקבוצה מבינים שהחמיצו הזדמנות להשיג ניצחון חוץ יקר בשלב מוקדם מאוד של העונה, אך ישנה גם תחושת אופטימיות ממספר סימנים מעודדים שהראו השחקנים של יאניס ספרופולוס. בראש ובראשונה, אנטה ז'יז'יץ' נראה הרבה יותר טוב מאשר בהופעת הבכורה בשבוע שעבר וכמעט השלים דאבל-דאבל, כשסיים עם 13 נקודות ותשעה ריבאונדים. אליו הצטרף דרגאן בנדר, שקיבל לא מעט דקות לצד חברו הקרואטי לאחר שאות'לו האנטר נקלע לבעיית עבירות מוקדמת ונראה כמי שמתחיל להתחבר לקבוצה, בעיקר מבחינת שפת הגוף והפיזיות בהגנה.

במכבי תל אביב אהבו לראות ששיתוף הפעולה בין ז'יז'יץ' לבנדר בקו הקדמי כבר סיפק לא מעט דקות טובות ומרוצים מהעובדה שההיכרות בין השניים תעזור להם להיכנס לעניינים מהר יותר. "היה משחק קשה, שיחקנו טוב אבל פספסנו כמה פרטים שעלו לנו במשחק בסיום", סיכם בנדר, "אנחנו רק מנסים למצוא את הקצב והכימיה הקבוצתית. שיחקנו טוב למשך חלקים מהמשחק. יש עוד הרבה עבודה לפנינו ואנחנו מוכנים לזה. בלי קשר, אני גאה בנו על איך שנלחמנו ושיחקנו חזק עד הסוף".

אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ' | Alexander Shcherbak\TASS via Getty Images

ז'יז'יץ' הוסיף: "היה משחק קשה, אבל אני חושב ששיחקנו די טוב. אנחנו צריכים ללמוד מהטעויות שלנו ולהשתפר. שיחקנו נגד קבוצה טובה ונלחמנו, לא ויתרנו והראנו את האופי שלנו. היינו ממש שם והובלנו בחמש נקודות כחמש דקות לסיום, אבל לא הצלחנו למצוא את הדרך לסיים את העבודה".

בצד הפחות טוב צריך לציין קודם כל את האחוזים לשלוש. הצהובים קלעו שבע שלשות בלבד ב-22.6% ולא הצליחו לנצל מספר מבטים פנויים מחוץ לקשת, כאשר סקוטי ווילבקין החטיא 11 מתוך 15 הזריקות שלו מרחוק וקלע שלשה ראשונה רק ברבע האחרון, בו אמר "נוכח" בעונת 2020/21 עם יכולת מעולה מבחינה אישית, שלא הספיקה בכדי להכריע לטובת הקבוצה שלו. גם האנטר, כאמור, לא הצליח להיכנס למשחק בשל העבירות המוקדמות, ואנג'לו קלויארו לא היווה פקטור כפי שהיה בניצחון על אלבה ברלין.

טיילר דורסי, שהיה מהתורמים העיקריים באספקת נקודות וסיים עם 16, אמר בסיום: "היה לנו משחק טוב, אבל ברבע השלישי והרביעי היו לנו דקות שבהן השארנו שחקנים חופשיים ועשינו כמה טעויות בסוף. נלמד מזה, זה עדיין שלב מוקדם בעונה. אנחנו צריכים ללמוד איך לנצח משחקים בחוץ. בשבוע הבא אנחנו משחקים פעמיים, נמצא את הדרך לנצח במשחק החוץ הבא".

הידבקותם של שלושה משחקני צסק"א מוסקבה ריחפה מעל המשחק ועוררה דאגה באופן טבעי בקרב אנשי מכבי תל אביב. הקבוצה, שכידוע נוסעת לכל משחקי החוץ ביורוליג במטוס פרטי שמוביל אותה ישירות אל היעד, הספיקה כבר לנחות בארץ בשעות הבוקר המוקדמות ותעבור בדיקות קורונה היום, וגם פעמיים נוספות במהלך השבוע הבא, בו תארח את באיירן מינכן ביום רביעי ותשחק שוב בחוץ, נגד אולימפיאקוס ביום שישי.

טיילר דורסי, דראגן בנדר
טיילר דורסי, דראגן בנדר | Mikhail Serbin/Euroleague Basketball via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי