הפסד ביתי לא צפוי: 82:85 לבאיירן מינכן על מכבי ת"א בהיכל

סקוטי ווילבקין, טיילר דורסי | דני מרון

כמו במשחק נגד צסק"א, הצהובים שוב נראו מבולבלים, איבדו את הכדור פעמים רבות ורשמו הפסד שני ברציפות ביורוליג. ווילבקין (27 נק') התעורר רק לקראת הסיום, זיזיץ' הרשים (19 נק'). מנגד, לוצ'יץ' הצטיין (26 נק')

(גודל טקסט)

לאחר שהפסידה אצל צסק"א מוסקבה, מכבי תל אביב נראתה פעם נוספת מבולבלת מאוד ורשמה הערב (רביעי) הפסד שני במסגרת היורוליג, כאשר באיירן מינכן ניצחה 83:85 בהיכל ביד אליהו. החניכים של יאניס ספרופולוס הרבו לאבד את הכדור, במיוחד במהלך המחצית הראשונה, ורשמו 18 במשחק כולו.

מלבד אנטה זיזיץ' (19 נקודות), ששמר את אלופת ישראל בתמונה במהלך המשחק, כל שאר השחקנים של הצהובים נראו אנמיים מאוד, ואילו מנגד באיירן ברחה ליתרון ברבע הראשון ולא איבדה אותו עד הבאזר האחרון. כמו במשחקים האחרונים, סקוטי ווילבקין (27 נקודות) לא היה במשחק בשלושת הרבעים הראשונים, אך התעורר ל"מאני-טיים" ועזר למכבי ת"א לצמק את הפער עד כדי מהלך אחד, אבל שוב זה לא הספיק.

סגנית אלופת גרמניה הגיעה למשחק אחרי ניצחון על אלבה ברלין בדרבי הגרמני של היורוליג, כאשר בסגל המתחדש של המאמן אנדראה טרינקיירי נמצאים שמות כמו מלקולם תומאס ואקס מכבי ת"א ג'יילן ריינולדס, אך גם ולדמיר לוצ'יץ' הנהדר הגיע להיכל הערב והצטיין עם 26 נק'.

טיילר דורסי, אות'לו האנטר | דני מרון
יאניס ספרופולוס | דני מרון

קלעים

מכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 27 נקודות (7 מ-14 מהשדה, 9 מ-10 מהקו), 7 אסיסטים ו-5 איבודים, אנטה זיזיץ' 19 ו-6 ריבאונדים, טייל דורסי 9 ו-4 איבודים, אנג'לו קלויארו 8, עוז בלייזר 5, אות'לו האנטר 4 ו-6 ריבאונדים, אלייז'ה בריאנט 4, דרגאן בנדר 3 ו-5 איבודים, כריס ג'ונס 3.

באיירן מינכן: ולדימיר לוצ'יץ' 26 נקודות (3 מ-3 ל-2, 4 מ-5 לשלוש, 8 מ-9 מהקו), פול זיפסר 16, ג'יילן ריינולדס 14, ווייד בולדווין 13, ג'ג'ואן ג'ונסון 6, לאון ראדושביץ' 4, טי ג'יי בריי 3, ניהאד ג'דוביץ' 2, ניק וויילר באב 1.

מכבי תל אביב נגד באיירן מינכן | דני מרון

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בראיינט, אנג'לו קלויארו, אנטה זיזיץ' ודראגן בנדר בחמישייה, באיירן מנגד עם ניק וויילר-באב, ווייד באלדווין, ולדימיר לוצ'יץ', מלקולם תומאס, ולאון רדוסביץ'. שתי הקבוצות פתחו את המשחק בצורה מעט לא מדויקת, לוצ'יץ' קלע את הנקודות הראשונות במשחק עם סל ועבירה. זיזיץ' נכנס למשחק מהר עם 6 נקודות בדקות הראשונות, והקבוצות ירדו לפסק זמן ראשון. זיזיץ' המשיך עם היכולת הטובה גם לאחר מכן, וביחד עם בראיינט וכריס ג'ונס הוביל את הצהובים, שרשמו שמונה איבודי כדור ברבע הראשון. ריינולדס קלע עבור באיירן לקראת סיום הרבע, שנגמר בשוויון, 15:15.

אנטה ז'יז'יץ' | דני מרון
ולדימיר לוצ'יץ' | דני מרון
אלייז'ה בראיינט | דני מרון

מכבי תל אביב פתחה את הרבע השני רע מאוד, באיירן רצה ל-0:7 ומהר מאוד לוח התוצאות הראה 15:22 לגרמנים. לאחר פסק זמן של ספרופולוס, הצהובים ספגו גם שלשה מפול זיפסר. ווילבקין נכנס לאחר מכם למשחק עם נקודות ראשונות, וזיזיץ' כבר העלה את מאזנו ל-10 נק' וצימק את ההפרש ל-7 נקודות. לאחר מכן, לאון ראדושביץ' קלע מהקו עבור באיירן וקבע יתרון דוספרתי ראשון במשחק, 23:34 גרמני, סל קלויארו הוריד לחד ספרתי. 26:34 לבאיירן מינכן במחצית.

סקוטי ווילבקין | דני מרון
יאניס ספרופולוס | דני מרון
אות'לו האנטר | דני מרון

הרבע השלישי נפתח עם קליעה של זיזיץ' מהקו ושלשה של בנדר, וההפרש צומק מהר ל-5 נקודות בלבד. באיירן הגיבה עם נקודות משלה, אך ווילבקין צלף שלשה וקיזז את ההפרש שוב. באיירן התעצבנה, שלשה של לוצ'יץ' וסל של ריינולדס החזירה את הפער לדו ספרתי, 34:45. לאחר מספר סלים בשני הצדדים, עז בלייר קלע שלשה וקבע 49:41 לבאיירן. באותן דקות מכבי נכשלה בכל פעם ליצר עצירה בהגנה, בלדווין חגג עם סלים קלים עבורו, ורק שלשה נוספת של ווילבקין צימקה ל-57:53. הגרמנים החטיאו בהתקפה הבאה, ווילבקין הוריד שוב את הפער ל-2 נקודות בלבד, אך את המילה האחרונה אמר זיפסר עם שלשה וקבע 55:60 לבאיירן לפני הרבע המכריע.

אנג'לו קלויארו | דני מרון
סקוטי ווילבקין, דראגן בנדר | דני מרון
טיילר דורסי | דני מרון

מכבי ת"א המשיכה לרדוף גם ברבע השלישי, שנפתח בשלשה של באיירן, אך מנגד דורסי הגיב עם שלשה משלו. ההגנה הצהובה המשיכה לתת לגרמנים לקלוע ללא בעיות, ושלשה נוספת של לוצ'יץ' גרמה לפער לצמוח שוב ל-11 נק', 62:73 לבאיירן. בראיינט קלע בהמשך, ווילבקין השיג סל ועבירה ולאחר מכן הגיע רשמית למאני טיים עם שתי שלשות חשובות. באיירן הגיבה עם קליעות משלה והפער במשחק צומק ל-4 נקודות בלבד עבור באייירן.

סקוטי ווילבקין | דני מרון
אנטה ז'יז'יץ' | דני מרון
אות'לו האנטר | דני מרון

אחרי קליעה של קלויארו מהקו, לוצ'יץ' הגיב עם שלשה נוספת והפער חזר ל-6 נקודות. במהלכים הבאים הכדור שוב הלך לעברו של ווילבקין, שנשלח לקו וקלע את כל 4 הזריקות שלו. בצד השני, באלדווין קלע רק אחת מהקו, 78:81 לגרמנים, כדקה לסיום המשחק. בהמשך נשרקה עבירה בלתי ספורטיבית לדורסי, לוצ'יץ' נשלח לקו וקלע שלוש פעמים. בהמשך ווילבקין הוריד שוב ל-4 נקודות מהקו, זיפסר ביצע עבירה בלתי ספורטיבית על דורסי והפער קוזז ל-2 נקודות בלבד. בהמשך האנטר החטיא את הזריקה החשובה ביותר מתחת לסל, הגרמנים יצאו להתקפה וגם לקחו בה ריבאונד חשוב שחתם את הניצחון שלה. 82:85 לבאיירן מינכן בסיום.

סקוטי ווילבקין | דני מרון
סקוטי ווילבקין | דני מרון
טיילר דורסי, אלייז'ה בראיינט | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי