עוד חוזר הניגון: הבעיות של מכבי ת"א בהפסד לאולימפיאקוס

חסן מרטין
חסן מרטין | Panagiotis Moschandreou/Euroleague Basketball via Getty Images

הצהובים שוב סבלו מחוסר ריכוז, בנדר ממשיך לאכזב ולראשונה כמאמן הצהובים, ספרופולוס נכנע בפעם השלישית ברציפות. בראיינט: "אלה משחקים שננצח בהמשך העונה"

(גודל טקסט)

לראשונה בעידן יאניס ספרופולוס, מכבי תל אביב רשמה הפסד שלישי רצוף לאחר שנכנעה אמש (שישי) 85:82 לאולימפיאקוס. זו הייתה תצוגה טובה יותר מאלו שהראו הצהובים בשלושת המחזורים הקודמים ביורוליג ובמהלכה נראה כי מספר שחקנים הגיעו סוף סוף לעונה, אך הסיבות לכך שהקבוצה של יאניס ספרופולוס עדיין עם ניצחון אחד בלבד העונה, די דומות לאלו שהביאו להפסדים הקודמים.

למשל חוסר היציבות בין רבעים. מצד אחד היו הרבע הראשון והרביעי, בהם מכבי תל אביב עצרה את אולימפיאקוס על 15 ו-16 נקודות בהתאמה ובהתאם לכך ייצרה לעצמה מומנטום טוב, אך מנגד ספגה 29 נקודות ברבע השני ו-25 בשלישי, שהכריחו אותה לרדוף אחרי האדומים מפיראוס.

ספרופולוס דיבר על בעיית ריכוז בתום ההפסד לבאיירן מינכן ביום רביעי האחרון, וגם הפעם הפרמטרים בהם נפלה הקבוצה שלו קשורים לאספקט הזה: איבודי הכדור אמנם פחתו, אך עדיין הגיעו לכמות מדאיגה של 14 בסך הכל. אולימפיאקוס אספה 13 כדורים חוזרים בהתקפה, שאפשרו לה נקודות מהזדמנות שנייה שעשו את ההבדל. ועל קו העונשין, מכבי תל אביב השאירה שמונה נקודות קריטיות במשחק צמוד שכזה, כשסיימה עם 11/19 בלבד.

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | Panagiotis Moschandreou/Euroleague Basketball via Getty Images

כמו במשחק הקודם, שוב עלה דרגאן בנדר לפרקט כששפת הגוף שלו משדרת חוסר ביטחון מוחלט, וגם במקרה הזה הקרואטי הארוך יצר בעיות לצהובים, שהובילו בשבע נקודות כשהוא נכנס ופיגרו בארבע כשהוא יצא, בתום קצת יותר משמונה דקות שלא כללו אפילו ניסיון זריקה אחד לסל, לצד לא מעט טעויות בהגנה. גם היכולת של אנטה ז'יז'יץ' לא בדיוק מעודדת מבחינת מכבי תל אביב, שפיגרה ב-15 נקודות בדקות בהן הסנטר בילה על המגרש. ז'יז'יץ' סיים עם ארבע נקודות ושלושה איבודים בפחות מ-13 דקות, כאשר ספרופולוס שוב ויתר עליו לחלוטין ברבע האחרון משיקולים הגנתיים.

"היה משחק קשה שהגיע עד לזריקה האחרונה", אמר אלייז'ה בראיינט שראה מקרוב את ארון האריסון קובר את שלשת הניצחון, "אני חושב ששיחקנו טוב, הבחור קלע זריקה קשה וחייבים להוריד בפניו את הכובע, אבל אני חושב שאנחנו משתפרים. עצוב להפסיד, אבל אלה משחקים שאנחנו ננצח בהמשך העונה ככל שנשתפר וניצור הרגלים טובים".

ואכן היו גם נקודות חיוביות. בראיינט עצמו השתפר משמעותית לעומת המשחקים הקודמים וקלע בספרות כפולות לראשונה העונה (12), אות'לו האנטר הזכיר את השחקן שראינו בעונה שעברה וכריס ג'ונס הראה שהוא מסוגל לתרום דקות טובות בעמדת הרכז, עם 12 נקודות ושישה אסיסטים. באשר לסקוטי ווילבקין, הוא אמנם כמעט ולא בא לידי ביטוי בשלושת הרבעים הראשונים, אך היה אחראי ל-11 נקודות ב-10 הדקות האחרונות ושלשת קלאץ' שלו הייתה קרובה מאוד לשלוח את המשחק להארכה.

ארון האריסון
ארון האריסון | Panagiotis Moschandreou/Euroleague Basketball via Getty Images

אך בגזרת המשתפרים, בעיקר היה זה עוז בלייזר שסיפק יכולת נפלאה, ביטחון בקליעה לשלוש ואת האגרסיביות האופיינית בצד ההגנתי. "הסיום עצמו של המשחק מאוד מאכזב", סיכם בלייזר לאחר ההפסד, "הרגשתי שהיינו יכולים לנצח במשחק וזאת הייתה המטרה שלנו עד הרגע האחרון. האמנו בזה. נכנסה להם שלשה מאוד קשה אבל זה חלק מהמשחק. אני גאה בחבר'ה, בדרך שנלחמנו, ומפה יש לנו רק דרך אחת ללכת בה – וזה למעלה ולנצל את הרוח שהבאנו היום ואת האחדות. התקדמנו לדעתי מהמשחקים הקודמים וצריך עכשיו לעלות למעלה, העונה עוד ארוכה ואני בטוח שננצח את המשחק הבא".

העלייה שבלייזר דיבר עליה תצטרך לקרות בקרוב מבחינת מכבי תל אביב, שאחרי המשחק נגד חימקי במוסקבה ביום שישי הקרוב תחזור לשחק יותר מפעם אחת בשבוע. בזירה המקומית היא צפויה לפגוש את הפועל חיפה ברבע גמר גביע ווינר ב-26 באוקטובר, כאשר שלושה ימים לאחר מכן היא תארח את פנרבחצ'ה. לאחר המפגש עם הטורקים הליגה אמורה לצאת לדרך, כך שאלופת ישראל תתמודד עם עומס גדול יותר, כמו גם עם יריבות חזקות מאוד באירופה: אנאדולו אפס, ריאל מדריד ו-ולנסיה יחכו לה בחוץ, בעוד ז'לגיריס קובנה ומילאנו יתארחו אצלה בבית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי