ספרופולוס: "אמרתי להנהלה שתהיה עונה לא קלה". אייסי יחזור?

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | Panagiotis Moschandreou/Euroleague Basketball via Getty Images

אחרי שלושה הפסדים רצופים, תנסה מכבי ת"א להתאושש במוסקבה נגד חימקי שטרם ניצחה העונה: "רוב השחקנים שם חוזרים מקורונה ואולי הם לא בכושר, אבל זו קבוצה מאוד מוסכנת". הפורוורד במעקב

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תצא היום (חמישי) למוסקבה לקראת המשחק מחר נגד חימקי במסגרת המחזור החמישי ביורוליג, מפגש שייערך ללא קהל בעקבות התחלואה גבוהה בעיר.

כידוע, יאניס ספרופולוס ושחקניו ניצחו רק משחק אחד העונה והפסידו את שלושת האחרונים בזה אחר זה, אבל חימקי במצב רעוע עוד יותר – היא ללא אף ניצחון העונה – ועבור הצהובים זו הזדמנות לא רק לשוב למסלול הניצחונות, אלא גם אולי למנוע התחלה של משבר.

במקביל, בתקשורת האיטלקית נכתב היום כי קווינסי אייסי, שלא המשיך העונה עם מכבי תל אביב, מסיים בימים אלה את שלבי ההתאוששות האחרונים מפציעתו ובמכבי תל אביב עוקבים אחר הסיטואציה ואולי יפעלו לצרפו אחרי שהמו"מ בין הצדדים עלה בתוהו בקיץ.

קווינסי אייסי
אייסי. בשלבי ההחלמה האחרונים | דני מרון

"רוב השחקנים שלהם חוזרים אחרי בעיות הקורונה ואולי הם לא בכושר, אבל הם עדיין מסוכנים", אמר יאניס ספרופולוס במסיבת העיתונאים, "זו קבוצה מאוד מוכשרת, אנחנו צריכים להיות מרוכזים בהגנה. ברוב המשחקים קלענו, אבל היריבה גם קלעה הרבה נקודות. במשחק חוץ צריך לשחק טוב יותר בהגנה".

על רצף ההפסדים: "אנחנו עומדים מול סיטואציה שלא הייתה לנו בשנתיים האחרונות, אבל זו עונה חדשה, עונה מוזרה עם תנאים מוזרים בגלל הקורונה. אני לא מחפש תירוצים, אבל זו המציאות, עשינו הכנה לעונה שלא הספיקה, בגלל הקורונה. התנאים שאנחנו משחקים עכשיו הם לא כמו לכל קבוצה לפנינו. הפסדנו שלושה משחקים ברציפות, אבל יכולנו להימנע רק מבאיירן כי זה היה משחק ביתי".

הפצועים שחסרים: "חסר לנו את זוסמן שהוא שחקן בעל אופי הגנתי, והוא עוזר לנו להיות יותר קשוחים בהגנה. כספי הוא גוף גדול שחסר לנו, שחקן מאוד מנוסה, שחקן שיכול לתת לנו הרבה התקפה. ברגע שיהיה לנו את כולם, יהיה לנו סגל מושלם יותר. כרגע אנחנו מחפשים פתרונות ואני מצפה מכל השחקנים להתעלות. אנחנו צריכים להיות יותר אפקטיביים התקפית, במיוחד מול קבוצה כמו חימקי שהיא מאוד התקפית. אנחנו לא יכולים לתת להם חופש בהתקפה".

עומרי כספי
כספי זורק לסל בשבוע שעבר. צפוי לחזור בקרוב | ספורט1

שינויים בחמישייה: "כשלא משחקים טוב, צריכים לעשות הרבה שינויים בחמישייה ולחפש פתרונות. כשמנצחים אז הרוטציה יותר ברורה. התפקידים שלנו לאט לאט נהיים יותר ברורים, אני חושב שהשחקנים החדשים מבינים יותר מה אני רוצה מהם, וככל שאנחנו נתאמן ונשחק ביחד נהיה יותר מתואמים"

ההכנה הקצרה: "אמרתי להנהלה שבגלל שסיימנו את העונה שעברה כל כך מאוחר והייתה עונה כל כך קשה, העונה הקרובה לא תהיה קלה, וזה מה שזה עד עכשיו. עדיין מוקדם לשפוט על המשך העונה, זו עונה ארוכה, זה מרתון. הכל פתוח. כמו שהפסדנו נגד באיירן, אנחנו יכולים לנצח משחק דומה בחוץ, כמו שעשינו בעבר. אם היינו מפסידים ב-20 הפרש, אולי הייתי יותר בלחץ, אבל בגלל שהפסדנו שלושה משחקים בסוף, יכולנו לנצח שלושה משחקים בסוף והיינו ב-0:4 והיינו הרבה יותר אופטימיים"

שחקני מכבי ת"א. הפסידו שלושה משחקים ברציפות | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי