מכבי ת"א רוצה להימנע מכניסה לבור: "יש בנו תחושת דחיפות"

סקוטי ווילבקין | דני מרון

הצהובים יתארחו אצל חימקי וינסו למנוע הפסד רביעי רצוף. ווילבקין: "רוצים להוכיח לעצמנו. עוד לא נתנו משחק גדול". קלויארו על חסרונו של זוסמן, לקראת המפגש עם שבד: "יותר קשה בלעדיו, כולם צריכים להתעלות"

(גודל טקסט)

אחרי שלושה הפסדים רצופים, מכבי תל אביב תעלה הערב (שישי, 20:00) למשחק חוץ קריטי ביורוליג נגד חימקי מוסקבה, כשהיא יודעת שהפסד נוסף עלול להכניס אותה לבור משמעותי לקראת המשך עונת היורוליג, בייחוד לאור היריבות החזקות שמחכות לה בחמשת המחזורים הבאים. מנגד תעמוד יריבה לחוצה לא פחות, שהפסידה את כל ארבעת משחקיה עד כה ושיחקה עם סגל קצר במיוחד לאור התפשטות קורונה בקרב שחקניה. חלקם אמנם חזרו השבוע ולא הצליחו למנוע הפסד לאסטנה ב-VTB, אולם הסנטר גרג מונרו טרם החלים מהנגיף וימשיך להיעדר, כמו גם הרכז הסרבי סטפן יוביץ' שעדיין פצוע.

התפרצות הווירוס במוסקבה הביאה גם לכך שיו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי ויתר גם הפעם על המראה לרוסיה, כפי שעשה לפני שבועיים כשהצהובים פגשו את צסק"א. כזכור, השבוע החליטו הרשויות בחימקי כי בניגוד למה שהיה במשחקי הבית עד כה, קבוצתו של רימאס קורטינאיטיס לא תוכל להכניס קהל למשחק הערב, כאשר התקנה הזמנית תקפה עד ה-7 בנובמבר.

כאמור, במכבי תל אביב רוצים להימנע ממשבר כבר בשלב מוקדם של העונה ולקראת המשחק הקריטי, כוכב הקבוצה סקוטי ווילבקין אמר: "כמה שחקנים שלהם חזרו במשחק האחרון ולכן נתכונן לזה כאילו כולם בריאים. יש בנו תחושת דחיפות להוכיח משהו לעצמנו. אנחנו יודעים שאנחנו קבוצה טובה, אבל עדיין לא קרובים לפוטנציאל שלנו ועוד לא נתנו משחק גדול. הפסדנו משחקים בדקה האחרונה וזה קשה, כי זה יכול היה ללכת גם לכיוון שלנו. למרות שלא שיחקנו מדהים, היינו במשחק ואני רואה את זה כדבר חיובי".

השחקן המשמעותי ביותר שהחלים מפציעה וחזר לסגל של חימקי הוא אלכסיי שבד, שהיה בין חמשת הסקוררים הבולטים ביורוליג בעונה שעברה. מכבי תל אביב תמשיך להסתדר ללא יובל זוסמן הפצוע (כמו גם ג'ון דיברתולומאו ועומרי כספי), שבדרך כלל היה מקבל את המשימה להצר את צעדיו של הכוכב היריב. "זוס שחקן הגנה נהדר", החמיא אנג'לו קלויארו לחברו לקבוצה, "האורך שלו מדהים, הוא מפריע להתקפות ומציבים אותו על השחקן המוביל של היריבות. יותר קשה בלעדיו, אבל כולם צריכים להתעלות ולהיות יותר מוכנים". ווילבקין הוסיף באותו עניין: "השחקנים החדשים לומדים את השיטה, אנחנו לא מספיק זמן ביחד וגם צריכים להיות יותר מפוקסים".

אלכסיי שבד
שבד. זוסמן לא יהיה שם בשביל לעצור אותו | דני מרון

על פתיחת העונה המאכזבת אמר קלויארו: "גם בעונה שעברה התחלנו עם שני הפסדים וכמעט שלושה. דברים קטנים יכולים לשנות עונה. אנחנו עדיין בשלב מוקדם, הפסדנו את המשחקים האלה ברגעי הסיום ונהיה יותר טובים בהמשך".

בצד השני, מאמן חימקי, קורטינאיטיס, אמר לקראת המשחק: "אנחנו מכירים את השיטה של מכבי. הם משחקים בסגנון חופשי, קולעים טוב ורצים הרבה. במילה אחת, הם עושים הכל – שזה לא טוב בשבילנו כרגע. שיחקנו עם שבעה שחקנים נגד ריאל מדריד ובאסקוניה בשבוע שעבר, אז הרבה שחקנים שלנו עייפים, בעוד אחרים לא מוכנים מספיק. נצטרך להתאים את עצמנו למהירות של מכבי. לרוב אנחנו משחקים מהר, אך זה לא אפשרי כרגע. מכבי ידועה מאז ומתמיד בשל ההתקפות המתפרצות שלה, אז נצטרך לעצור את ההתקפות האלו בכל מחיר".

דווין בוקר, שקלע 30 נקודות בהפסד לאסטנה השבוע, הוסיף: "מכבי קבוצה נהדרת. יש להם הרבה שחקנים שמסוגלים לקלוע וללא ספק זה יהיה משחק קשה עבורנו, אבל אנחנו מוכנים לאתגר. באופן אישי, אני מצפה להתמודדות עם שחקני הפנים שלהם".

מכבי ת"א רוצה להימנע ממשבר | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי