מופע של דורסי: מכבי ת"א ניצחה 87:89 אצל חימקי בתום הארכה

טיילר דורסי | Mikhail Serbin/Euroleague Basketball via Getty Images

הקלע לא פתח את המשחק בחמישייה, אך סיים אותו עם 26 נקודות, כולל שמונה שלשות שקבעו שיא מועדון ביורוליג. קלויארו ובראיינט הוסיפו רגעי קלאץ' משלהם וקטעו את רצף ההפסדים של הצהובים. 32 נק' לשבד מנגד

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב קטעה את רצף ההפסדים ביורוליג. לאחר שרשמו שלושה הפסדים צמודים מאוד במפעל האירופי, הצהובים ניצחו הערב (שישי) 87:89 אצל חימקי מוסקבה, בתום משחק מותח שנגרר גם להארכה, אבל הופעה אדירה של טיילר דורסי מחוץ לקשת מנעה הפסד נוסף.

במשחק הערב בבירת רוסיה, דורסי כלל לא היה בחמישייה של יאניס ספרופולוס, אך מהר מאוד הוא נכנס למשחק. הקלע בן ה-24 צלף לא פחות משמונה שלשות, כולל אחת ששלחה את המשחק להארכה, וקבע שיא מועדון חדש עבור שלשות בזירה האירופית. את המשחק הוא סיים עם 26 נקודות.

מכבי תל אביב ידעה הרבה עליות וירידות בהתמודדות הערב. היא מצאה את עצמה בפיגור דו ספרתי כבר אחרי שלוש דקות של משחק, הצליחה להפוך את הקערה עוד ברבע הראשון, בעיקר בשל יכולת נהדרת של סקוטי ווילבקין ואנטה זיזיץ', ובהמשך הצליחה לשמור על היתרון במרבית הדקות במשחק.

דורסי. קבע שיא מועדון חדש עם 8 שלשות | Mikhail Serbin/Euroleague Basketball via Getty Images

מן העבר השני, העונה הרעה של חימקי נמשכת. בתום חמישה משחקים, הרוסים לא רשמו עדיין ניצחון אחד. אלכסיי שבד, קלע מוכר בכדורסל האירופי, הגיע פעם נוספת דרוך ומוכן עם וקלע לא פחות מ-32 נקודות במשחק, אך לצערו זה לא הספיק לו כדי לנצח.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם סקוטי ווילבקין, טיילר דורסי, אנג'לו קלויארו, עוז בלייזר ואנטה זיזיץ', מנגד חימקי עלתה עם אלכסיי שבד, וייצ'סלאב זאיטסב, יאניס טימה, דווין בוקר ויונאס ג'רבקו. פתיחת המשחק הייתה אך ורק של הרוסים, שעלו ל-2:9 בתוך שלוש דקות בלבד. סל נוסף של שבד כבר קבע 2:12 לחימקי, אך מכבי ת"א חזרה למשחק בגדול. זה התחיל עם נקודות של זיזיץ', המשיך עם שלשה של ווילבקין ונקודות של דורסי כבר קבעו שוויון 16:16 במשחק. קליעות עונשין של גרג מונרו קבעו 16:18 לחימקי בתום הרבע הראשון.

אלכסיי שבד, אלייז'ה בראיינט | Mikhail Tereshchenko\TASS via Getty Images

דאנק נפלא של האנטר קבע שוויון בפתיחת הרבע השני, טימה הגיב בשלשה מן העבר השני. שתי הקבוצות המשיכו להחליף נקודות ביניהן, וסל של ווילבקין קבע שוויון פעם נוספת, 23:23. ארבע נקודות רצופות של זיזיץ' מחקו שלשה של שבד והעלו את מכבי ת"א ליתרון ראשון הערב. מכן הצהובים החלו לרוץ – בראיינט הניח שתי נקודות, זיזיץ' קלע ארבע נוספות ושלשה אדירה של דורסי כבר קבעה פער שמונה נקודות לטובת מכבי ת"א. יבגני וורונוב קטע את הריצה הצהובה עם חמש נקודות רצופות וסיים את הרבע. 33:36 למכבי ת"א בהפסקה.

טיילר דורסי | Mikhail Serbin/Euroleague Basketball via Getty Images

הרוסים השיבו לעצמם את היתרון בפתיחת המחצית השנייה, אך ווילבקין הגיב עם שלשה. בראיינט הוסיף 2 מהקו, אך מנגד ג'ורדן מיקי צלף פעמיים ברצף מחוץ לקשת וקבע 41:43 לחימקי. שלשה של דורסי החזירה את מכבי ת"א, אך בוקר הגיב מהר. האנטר הוסיף לאחר מכן דאנק נוסף, ובמהשך דורסי קלע מהקו שוב. שבד קבר שלשה חשובה עבור חימקי וקבע 53:53 במשחק. דורסי צלף לאחר מכן שלשה מספר שש במשחק עבורו. 55:58 למכבי ת"א לפני הרבע המכריע.

סקוטי ווילבקין | Mikhail Serbin/Euroleague Basketball via Getty Images

מונרו פתח את הרבע הרביעי עם 9 נקודות רצופות, כאשר ההגנה של מכבי ת"א הייתה פרוצה מאוד. זיזיץ' הרגיע עם דאנק בצד השני, ודורסי המשיך להיות האיש החם בצהוב עם שלשה מספר 7 במשחק, ובכך השווה שיא מועדון באירופה. בהמשך שבד צלף שלשה רביעית עבורו, האנטר הגיב לו עם סל חשוב, 69:70 למכבי ת"א. היתרון של חימקי עלה לחמש נקודות בעקבות שלשה של טומה, קלויארו ענה לו עם שתי שלשות משלו שנתנו למכבי ת"א את הסיכוי לנצח. שבד צלף שלשה נוספת, ווילבקין צימק מנגד והפער עמד על 3 נקודות. כ-10 שניות לסיום, דורסי קיבל את הכדור האחרון של מכבי ת"א במשחק וקבר שלשה נוספת, קבע שוווין 81:81 ושלח את המשחק להארכה.

קלויארו. רגעי קלאץ' שלו | Mikhail Serbin/Euroleague Basketball via Getty Images

בוקר פתח את הארכה עם ארבע נקודות רצופות עבור חימקי, בראיינט ענה לו עם שתי שלשות קלאץ' וקבע 85:87 למכבי ת"א. שבד דייק מהקו והוריד את הפער לנקודה בלבד. ווילבקין נשלח לקו לאחר מכן, קלע את הראשונה והחטיא את השנייה. שבד קיבל הזדמנות לקלוע שלשת ניצחון דרמטית אבל החטיא. 87:89 למכבי ת"א בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי