ספרופולוס: "המצב של פנרבחצ'ה הופך אותה למסוכנת יותר"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | אודי ציטיאט, מינכן

מאמן מכבי ת"א דרוך לקראת המשחק מול היריבה הטורקית (חמישי ב-21:05), שתגיע לאחר שלושה הפסדים רצופים: "נצטרך להיות יותר קשוחים מהם". וגם: ההגנה על דה קולו בהיעדר זוסמן וחילופי המאמנים

(גודל טקסט)

אחרי שגירדה ניצחון דרמטי מול חימקי מוסקבה, מכבי תל אביב תארח מחר (חמישי ב-21:05) את פנרבחצ'ה במסגרת המחזור השישי ביורוליג ותקווה לחבר ניצחון שני ברציפות. לקראת ההתמודדות המסקרנת מול הטורקים, המאמן יאניס ספרופולוס ערך את מסיבת העיתונאים המסורתית והתייחס בין היתר גם למצבה המנטלי של היריבה, שתגיע להיכל לאחר שלושה הפסדים רצופים.

ספרופולוס פתח את דבריו: "אנחנו חוזרים לשחק בבית, משחק חשוב נגד פנרבחצ'ה שהיא קבוצה שהפסידה שלושה משחקים רצופים וזה הופך אותה למסוכנת יותר. אנחנו מצפים לקרב קשה מאוד. יש להם שחקנים מנוסים, חלק חדשים וכמובן מאמן טוב שכבר הטביע את הפילוסופיה שלו בקבוצה. נצטרך להיות מרוכזים, ניתחנו אותם ואנחנו יודעים את החוזקות והחולשות שלהם. מבחינתנו חשוב קודם כל להילחם חזק, ושנית, לעקוב אחרי התכנית הטקטית ולבצע את הדברים שתכננו. זה חשוב מאוד להצלחה שלנו בשני הצדדים של המגרש".

ההבדלים בין פנר של אובראדוביץ' לזו של קוקושקוב: "אובראדוביץ' היה שנים רבות בפנר והצליח איתם. הם זכו ביורוליג והגיעו לפיינל פור הרבה עונות. אני חושב שהאופי שהם בנו חשוב מאוד, עדיין. קוקושקוב מגיע מהרבה שנים ב-NBA והוא מנוסה מאוד. הוא הכניס דברים חדשים בעיקר בהתקפה, אבל גם בהגנה. יש להם כמה טריקים ומהלכים מיוחדים לכל שחקן. לכל מאמן יש את הפילוסופיה שלו. זו קבוצה שונה עכשיו, עם הרבה שחקנים שונים, אבל הם מאוד מנוסים ויודעים לשחק".

יאניס ספרופולוס | דני מרון

האם היכולת מהמשחקים הראשונים תספיק מחר: "המשחק בגביע ווינר עזר לנו להיכנס לקצב. אנחנו נשתפר, אין שאלה בעניין הזה. יחסית לשלב הזה של העונה, היכולת שלנו מספיקה למחר. אבל אני מאמין שאנחנו יכולים לשחק טוב יותר, אפשר היה לראות שממשחק למשחק היו לנו יותר רגעים טובים ולמדנו להפיק מעצמנו יותר".

דה קולו, וסלי ובראון: "התכנית היא לעצור את כולם. נכון שדה קולו ובראון חשובים מאוד ליצירת מצבים וקליעת נקודות. אבל בפנר כל אחד יכול להוות בעיה. לא רק וסלי, לכולם יש פוטנציאל להעניש אותך אם לא תעשה הגנה טובה".

איך מתכוננים למצב המנטלי שפנר מגיעה: "כמו שאמרתי, הם הפסידו שלושה משחקים רצופים ואנחנו מצפים מהם להילחם חזק. צריך להיות מוכנים לזה, זו לא הפתעה. אם זו הייתה הפתעה, לא היינו מוכנים מנטלית למשחק. ההפסדים שלהם הגיעו בגלל דברים קטנים, כמו במקרה שלנו. רק נגד פנאתינייקוס זה לא היה משחק גדול שלהם, אבל השניים האחרים היו צמודים. אני מאמין שזה הופך אותם למסוכנים יותר, אנחנו צריכים להיות יותר קשוחים מהם. ביקשתי מהשחקנים להיות קשוחים ולעקוב אחרי התכנית הטקטית כי כך נוכל להקשות עליהם".

איך חסרונו של זוסמן משפיעה על ההגנה על דה קולו: "מבחינה אינדיבידואלית בשנה שעברה עשינו משהו נגד דה קולו שלא נוכל לעשות השנה. אבל הכל שונה, גם המאמן שלהם השתנה ואין לנו את הקהל בניגוד לעונה שעברה. אנחנו סומכים על השחקנים שיש לנו בהגנה, הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות הוא למצוא פתרונות מבפנים".

יובל זוסמן | דני מרון

המון קבוצות גדולות בתחתית הטבלה: "הסיבה העיקרית לכך היא הקורונה. אתה לא יכול לחזות כיצד כל קבוצה תגיב למגפה ולסיטואציה שאנחנו מתמודדים איתה. המצב בטבלה לא רגיל, משחקים בלי אוהדים, השחקנים לא יכולים לצאת מהבית חוץ מלאימונים ולמשחקים. התנאים מוזרים וכל שחקן בתוך תוכו חושב על המצב בצורה שאי אפשר לחזות. זו הפעם הראשונה שאנחנו חווים את הרגעים האלה. החיים של כולנו הושפעו מהקורונה ובאופן טבעי גם הכדורסל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי