דריכות במכבי תל אביב: "חייבים לשמור על הבית"

טיילר דורסי, אלייז'ה בראיינט | דני מרון

הצהובים רוצים לחזור לנצח בהיכל נגד פנרבחצ'ה המתחדשת, שמגיעה אחרי רצף הפסדים. דורסי: "ההגנה תכריע, נצטרך לעצור את השחקנים המובילים שלהם". בראיינט: "אי אפשר לזלזל באף קבוצה ביורוליג".

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תנסה לחבר ניצחון שני רצוף לראשונה בעונת 2020/21, כשתארח את פנרבחצ'ה הטורקית הערב (חמישי, 21:05) במסגרת המחזור השישי ביורוליג. אחרי שגברו על חימקי מוסקבה בשבוע שעבר, הצהובים רוצים להמשיך לטפס במעלה הטבלה ולהשאיר מאחוריהם את פתיחת העונה המקרטעת, אך יודעים כי גם הקבוצה מאיסטנבול נואשת לניצחון אחרי שהפסידה בכל שלושת המשחקים האחרונים שלה.

למעשה, יאניס ספרופולוס ושחקניו יפגשו יריבה שעברה מהפכה לא קטנה בקיץ האחרון ועדיין מנסה להתחבר על מנת להישאר בצמרת היורוליג, מקומה הקבוע בשנים האחרונות. קוסטאס סלוקאס, ניקולה קאליניץ', דריק וויליאמס וג'יג'י דאטומה הם בין השחקנים הבכירים שעזבו את פנרבחצ'ה, אך במקומם הגיעו מחליפים טובים לא פחות, כמו לורנזו בראון, דנילו בארטל ואדגראס אולנובאס, שהצטרפו כמובן לשני הכוכבים הגדולים – ננדו דה קולו ויאן וסלי. מעבר לכך, למרות השינויים הרבים בסגל, העזיבה המשמעותית ביותר במועדון הטורקי הייתה דווקא בעמדת המאמן, שם ז'ליקו אובראדוביץ' פינה את מקומו לאיגור קוקושקוב אחרי שבע שנים מוצלחות מאוד.

מכבי תל אביב תמשיך להסתדר ללא עומרי כספי וג'ון דיברתולומאו, אך החיסרון המשמעותי ביותר הוא כנראה זה של יובל זוסמן, לאור האתגר ההגנתי שצפוי לצהובים: עצירת דה קולו, אחד הסקוררים הטובים באירופה, ולורנזו בראון שרשם שיא קריירה באסיסטים (9) במפגש האחרון שלו עם אלופת ישראל, במדי הכוכב האדום בלגרד.

"כדורסל הוא משחק קבוצתי. לא משנה איזה שחקן עומד מולנו, אנחנו צריכים לעצור אותו כקבוצה והעבודה ההגנתית היא משימה קבוצתית", אמר אלייז'ה בראיינט, שתרם מספר פוזשנים טובים בהגנה על אלכסיי שבד בשבוע שעבר ועשוי להיות מתופקד על כוכבי היריבה גם הערב. "יש לפנרבחצ'ה חמישה שחקנים ברמה גבוהה מאוד, אי אפשר לזלזל באף קבוצה ביורוליג".

אלייז'ה בראיינט
בראיינט יצטרך לעצור את דה קולו ובראון | דני מרון

טיילר דורסי, שכיכב בניצחון במוסקבה עם שיא קריירה אישי של 26 נקודות, התייחס גם הוא למפתח העיקרי לניצחון: "בשבילנו ההגנה תכריע. הם קבוצה מאומנת, עם הרבה שחקנים שמסוגלים לקלוע ויודעים מה צריך לעשות. נצטרך לעצור את השחקנים המובילים שלהם ולשחק הגנה טובה בשביל לייצר רצף של ניצחונות. אנחנו חוזרים לשחק בהיכל ולא משנה אם יש קהל או לא, חייבים לשמור על הבית".

על מידת המוכנות של קבוצתו ביחס לשלב הזה של העונה, הקלע אמר: "צריכים לגדול ולהתפתח תוך כדי העונה, לא זוכים באליפות באוקטובר. צריך להגיע לשיא לקראת הפלייאוף. הכי חשוב זה שעצרנו רצף של הפסדים על הבאזר בשבוע שעבר, עלינו לדעת לנצח משחקים צמודים". דורסי גם פרגן לעוז בלייזר על השתלבותו בקבוצה בקבוצה: "הוא משחק הרבה שנים ויש לו ניסיון, הוא יודע להיכנס לסיטואציה. העובדה שהוא יכול לשחק בעמדה 4 עוזרת לנו, רואים שיש לו מוטיבציה והוא תמיד רעב. זה נהדר שהוא השתלב מהר".

שחקני מכבי ת"א. רוצים לשמור על הבית |

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי