מכבי ת"א לא תבצע שינויים: "מאמינים שהסגל הקיים מסוגל להצליח"

סקוטי ווילבקין | אודי ציטיאט

למרות הפסד ביתי גם לפנרבחצ'ה, המאמן יאניס ספרופולוס סומך על שחקניו ומודה: "עדיין לא מצאנו את הכימיה". בנדר על קשיי ההסתגלות לכדורסל האירופי: "אנחנו זקוקים ליותר משחקים כדי להתחבר"

(גודל טקסט)

11 משחקים לקח למכבי תל אביב לרשום הפסד ביתי בעונה שעברה, אך במציאות הקורונה היכל מנורה מבטחים הריק מאוהדים כבר איננו המבצר הביתי שדחף את הקבוצה להצלחה גדולה ובתום שישה מחזורים בעונת היורוליג הנוכחית, הצהובים סופרים כבר שני הפסדים בבית וארבעה בסך הכל, אחרי 75:65 לפנרבחצ'ה אמש (חמישי). מדובר בבור לא קטן עבור יאניס ספרופולוס ושחקניו, להם מחכים בחודש הקרוב משחקי חוץ נגד אנאדולו אפס, ריאל מדריד ו-ולנסיה, ומפגשים עם ז'לגיריס (מוליכת הטבלה) ומילאנו בתל אביב. 

במכבי תל אביב קיוו שהניצחון על חימקי מוסקבה יהפוך לטובה את המומנטום מבחינתם, אלא שחוסר היציבות המאפיין את הקבוצה נמשך גם אתמול כשטיילר דורסי ואנג'לו קלויארו, שני השחקנים הבולטים בשבוע שעבר, נעלמו לחלוטין ותרמו יחד 3 נקודות, 8 ריבאונדים ואסיסט ב-56 דקות וחצי על הפרקט. "עדיין לא מצאנו את הכימיה וזה ברור שיש לנו עליות וירידות", הודה ספרופולוס לאחר ההפסד. "אנחנו צריכים למצוא יציבות. חלק מהשחקנים החדשים עוד לומדים להימנע מטעויות מסוימות. אני בטוח שבדרך שאנחנו עובדים, נשתפר ונשחק טוב יותר". 

הצהובים הציגו שתי בעיות עיקריות: מצד אחד התקפה תקועה וחסרת שטף שייצרה רק 9 אסיסטים והגיעה פעם אחר פעם לזריקות רעות, בדרך ל-19.2% נוראיים לשלוש נקודות (5/26). בצד השני, בעוד המארחת ידעה שעליה להצר את צעדיהם של ננדו דה קולו ולורנזו בראון, שסיימו ערב די פושר עם 19 נקודות, 4 אסיסטים ו-1/4 משותפים מחוץ לקשת, מי שהענישו את ההגנה הלא טובה של מכבי תל אביב היו עלי מוחמד (בובי דיקסון) וג'ארל אדי, שירו ביחד 8 שלשות מתוך ה-11 של פנרבחצ'ה, בהחטאה אחת בלבד. 

היו מי שהענישו על ההחטאות. ווילבקין ודורסי בסיום | אודי ציטיאט

"שיחקנו בצורה לא חכמה וקיבלנו החלטות רעות בשני הצדדים. היינו חסרי רעיונות טובים בהתקפה, קראנו מצבים לא טוב ומלבד הרבע הראשון, מעט מדי פעמים התקפנו בהתאם לתכנית המשחק שלנו", הסביר ספרופולוס את הבעיות בהתקפה והוסיף על ההגנה: "לא היינו מרוכזים מספיק ביציאה לקלעים. היינו יכולים למנוע לפחות שמונה נקודות. דיקסון שינה את המומנטום, ידענו שגם אדי קולע טוב, אבל היססנו והפתרונות שניסינו לא הספיקו". 

סקוטי ווילבקין היה ונשאר המניה הבטוחה ואמש הוא עשה את שלו עם 23 נקודות, כשגם אנטה ז'יז'יץ' די סיפק את הסחורה עם 11 נקודות ו-10 ריבאונדים, אם כי כבדות הרגליים שלו מקשה על הקבוצה בצד ההגנתי. מלבד השניים הללו, ההתקפה הצהובה הייתה חסרת פתרונות, בעיקר ברבע הרביעי בו קלעה רק 11 נקודות ומצאה עצמה פעם אחר פעם במהלכי אחד על אחד מאולתרים, במיוחד של אות'לו האנטר ואלייז'ה בראיינט שנחסמו שוב ושוב על ידי הגבוהים הטורקים, בראשם יאן וסלי.

"אני לא חושב שאנחנו צריכים להמציא משהו. היו לנו יותר מדי בידודים, אנחנו צריכים לשחק יותר קבוצתי והמשחק יבוא אלינו. זה יפתור חלק גדול מהבעיות שלנו", אמר בראיינט. "ההגנה היא משימה קבוצתית. היינו צריכים להיות יותר מחוברים ומרוכזים".

בראיינט מתקשה תחת הלחץ של פנרבחצ'ה | אודי ציטיאט

דראגן בנדר פתח עם שלשה ונראה כי הדקות שקיבל בגביע ווינר עזרו לו לצבור ביטחון, לפחות על פי שפת הגוף. הקרואטי היה יותר אגרסיבי ומעורב במאבקים הפיזיים מתחת לסל, אך ככל שהדקות חלפו הוא דעך כמו כל הקבוצה והמהלך האחרון שלו במשחק היה איירבול מחוץ לקשת.

"ברבע הראשון שיחקנו יותר טוב בהתקפה וייצרנו מצבי קליעה לסקוטי ולאלייז'ה, אך במחצית השנייה סטינו מתכנית המשחק והלכנו יותר לבידודים כשהם עברו להגנת חילופים. הם הגיעו לזריקות טובות וקלעו סלים חשובים", סיכם בנדר. "עבורי באופן אישי, המשחק באירופה שונה מזה שהתרגלתי אליו בארבע השנים האחרונות. כאן יש הרבה יותר אימונים והרבה פחות משחקים, במיוחד עם השבתת הליגה הישראלית. אני חושב שאנחנו צריכים יותר משחקים כדי להתחבר", הוסיף הקרואטי כשנשאל על קשיי ההסתגלות בחזרה לכדורסל האירופי.

בנדר וז'יז'יץ' אמש על הספסל | אודי ציטיאט

ואכן יהיו למכבי תל אביב יותר משחקים מעכשיו. כבר ביום ראשון הקרוב היא תתמודד מול ראשון לציון בחצי גמר גביע ווינר ושישה ימים לאחר מכן, היא תערוך את משחקה הראשון בליגת העל לעונה זו, נגד הפועל אילת. בקבוצה יקוו שהמשחקים בזירה המקומית יעזרו להכניס שחקנים נוספים לקצב ולגבש את הסגל כולו, בו ספרופולוס הבהיר כי אינו מעוניין לבצע שינויים בשלב זה: "אנחנו סומכים על הסגל הקיים ומאמינים שהוא מסוגל להביא את הקבוצה להצלחה. אסור לשכוח שהשארנו לא מעט שחקנים מהעונה שעברה, העבודה שלי היא לגרום להם לשחק יותר טוב ביחד עם אלה שהצטרפו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי