מסינה קרא לראשי היורוליג: להקפיא את המפעלים האירופיים

אטורה מסינה
אטורה מסינה | אולימפיה מילאנו, האתר הרשמי

על רקע הגל השני של הקורונה באירופה, מאמן ארמאני פנה לראשי המפעל במכתב וטען: "הפתרון היחיד - עצירת התחרויות הבינלאומיות כדי לאפשר לליגות המקומיות להסתיים בארבעת החודשים הקרובים"

(גודל טקסט)

הגל השני של מגפת הקורונה שיבש בצורה משמעותית את פתיחת העונה ביורוליג. שחקנים נדבקו ונאלצו לפספס משחקים ומספר קבוצות סבלו מהתפרצות הנגיף בסגל שלהם, דבר שהביא לביטול משחקים והטלת הפסדים טכניים, לפני שהנהלת המפעל ביצעה שינוי בפרוטוקול הקורונה על מנת לנסות ולמנוע מהמשבר להשפיע מבחינה מקצועית.

בהקשר זה, מאמן ארמאני מילאנו, אטורה מסינה, שלח היום (שני) מכתב נוקב לראשי היורוליג וקרא להפסיק את הפעילות בליגה הטובה באירופה, כך שיתאפשר לליגות המקומיות להסתיים ואולי אפשר בהמשך להכריע את העונה במפעלים האירופיים.

"אנו חווים תקופה מאוד מאתגרת", כתב מסינה, "ממשלות רוב המדינות באירופה החליטו על סגר, לפחות חלקי, על מנת להגן על הציבור מפני המגפה. בכל שבוע יש לנו יותר שחקנים, מאמנים או עובדי מועדון שנמצאים חיוביים, יותר ויותר משחקים בכל מדינה או במפעלים הבינלאומיים נדחים. בקרוב לא יישארו תאריכים פנויים לקיום המשחקים הדחויים. התוצאות יושפעו יותר ויותר מכמות הנדבקים בכל קבוצה ביחס ליריבה".

"מסיבות אלו, ובצניעות גדולה ואוהד נלהב של המשחק, הייתי רוצה לבקש מהמנהיגים שלנו לעצור לרגע, לשים בצד את מחלוקות העבר ולטובת הכדורסל ואוהדיו, לשבת סביב השולחן ולא לקום עד שיימצא פתרון", המשיך המאמן האיטלקי. "כרגע, הפתרון היחיד שנראה הגיונית הוא עצירה של המפעלים האירופיים כדי לתת לליגות המקומיות ליים את העונה בארבעת החודשים הקרובים, שכן נסיעה בתוך המדינות קלה יותר. לאחר מכן, אולי במרץ או באפריל, ניתן יהיה לסיים את המפעלים הבינלאומיים, בתקווה שיהיה בזמן שיאפשר גם להתכונן למשחקים האולימפיים. אולי גם המגפה תיעצר עד אז. בריאות המשתתפים ויושרת התחרות נמצאות בעדיפות עליונה".

פנייתו של מסינה הגיעה בהמשך לדיווח שפורסם אתמול, לפיו ראשי היורוליג יפנו לליגות המקומיות בתקווה לקבל את הסכמתן להתאים את לוחות הזמנים, כך שהמפעל הבכיר ביבשת יוכל להמשיך להתקיים באופן סדיר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי