ספרופולוס: "לא זוכר מתי מכבי ת"א פתחה עונה עם שלושה פצועים"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | עדי אבישי

לפני ההמראה לטורקיה למשחק נגד אנאדולו, המאמן הבהיר: "אנחנו זקוקים לזמן כדי להתחבר, אבל זה גם ברור שאנחנו חייבים להשתפר". על ווילבקין: "מאמנים אמרו לי על השינוי שלו, הוא השתפר בהגנה ואני מרוצה ממנו"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב חווה פתיחת עונה קשה, רחוקה משציפתה אחרי עונה מאוד מוצלחת שנקטעה במרץ האחרון בעקבות התפרצות הקורונה. אחרי שישה משחקים ביורוליג, יאניס ספרופולוס ושחקניו כבר עם ארבעה הפסדים, אולם שניים מההפסדים נרשמו בהיכל ביד אליהו – דבר שמאוד לא מאפיין את הצהובים שנראה שחסר להם מאוד הקהל ביציעים.

מחר (חמישי, 19:30) מכבי תל אביב תתארח באיסטנבול אצל אנאדולו אפס, בעונה שעברה מוליכת הטבלה והקבוצה שנראתה כמו הפייבוריטית לזכות במפעל והעונה גם היא עם פתיחה מעט מגומגמת של שני ניצחונות בלבד מחמישה משחקים.

לקראת היציאה לטורקיה, ספרופולוס התייצב למסיבת עיתונאים והודה: "זה נכון שפתחנו את העונה עם סגל כמעט זהה ועם אותו מאמן, אבל עלינו להילחם, לשחק לפי התוכניות שלנו ולהישאר מרוכזים לכל אורך 40 הדקות, כי אחרת אפס תמצא את ההזדמנות להרוג אותנו. זה משחק חשוב מאוד ואנחנו מקווים לעשות את המיטב עבור המועדון".

על משחק ההגנה של ווילבקין: "מאז שהגעתי למכבי ת"א, עבדתי עם כל השחקנים וכמובן שגם עם סקוטי. אמרתי לסקוטי שאם הוא רוצה להיות שחקן גדול, הוא צריך לשפר את ההגנה – כי זה חשוב לדעת לעצור את היריב ולא רק לקלוע. חברים רבים שלי, שגם הם מאמנים, אמרו לי על השינוי במשחק שלו. לאחרונה הוא השתפר, עושה עבודה טובה יותר ומבין כיצד אני רוצה שהוא יהגן. הוא אתלט נהדר, מאוד פרודוקטיבי ויודע גם לקבל החלטות טובות בהגנה שעוזרות לנו. אני מרוצה ממנו ומצפה מכולם לשחק הגנה טוב יותר, כי יש לנו שחקנים חדשים ואנחנו זקוקים לזמן כדי לחבר את הכל".

ווילבקין. משדרג גם את הצד ההגנתי | אודי ציטיאט

איבודי הכדור וההחטאות הרבות: "היו משחקים שלא קלענו מספיק, כמו נגד פנרבחצ'ה במשחק האחרון, אבל גם כדורים חוזרים ומשחק הגנה מכריעים משחקים. אני לא מרוצה מהמצב, אבל שיחקנו בסך הכל שישה משחקים וייקח זמן עד שכולם ילמדו את השיטה ויתאימו את עצמם. אני לא יודע כמה קבוצות יורוליג ישחקו טוב יותר בלי שלושה שחקנים משמעותיים בסגל – אני לא זוכר מתי מכבי תל אביב התחילה עונה עם שלושה פצועים משמעותיים בסגל וזה חיסרון גדול, גם כי אלו שחקנים שאני מכיר והם מכירים אותי ואת השיטה, אבל זה ברור שאנחנו חייבים להשתפר".

עומרי כספי לאחר ההפסד לפנרבחצ'ה. אמור לשוב בקרוב | אודי ציטיאט

על שיין לארקין: "הוא שחקן מאוד מוכשר שחוזר מפציעה וזה לא קל לאף אחד לחזור מפציעה ועל המשחק הראשון לייצר מספרים כמו שהוא יודע כשהוא בשיאו. בטח ראיתם שנגד אולימפיאקוס הוא לקראת הסיום ביצע מספר מהלכים התקפיים טובים כדי לנצח, אז ברור שממשחק למשחק הוא יהיה יותר טוב ויסכן אותנו, אבל גם לנו יש שחקנים טובים ואנחנו יודעים איך לעצור שחקנים".

מה יותר מלחיץ, להיות מאמן מכבי ת"א או נשאיר ארה"ב: "לפוליטיקאים יש עבודה קשה, כי הם צריכים לקבל החלטות שנוגעות לכל העולם. עבורי לאמן את מכבי ת"א זה לא מלחיץ, זו ברכה. אני אוהב את הקבוצה ואוהב את הסגנון של מועדון שעושה הכל כדי לנצח משחקים ולזכות בתארים. גם אם יש לחץ, אני לא מרגיש אותו – אני זה ששם לחץ על עצמי".

לא מרגיש את הלחץ. ספרופולוס | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי