מכבי ת"א עוקבת? השחקנים הבכירים ביורוליג שעדיין חופשיים

אנתוני גיל
אנתוני גיל | Mikhail Serbin/Euroleague Basketball via Getty Images

שני אקסים של הצהובים, שלושה ששיחקו בהפועל ירושלים, פורוורד שעשוי להתאים לספרופולוס בעמדה מספר 4 ומספר ותיקים שלא מצאו את היעד הבא. ב"יורוהופס" ריכזו את השמות הגדולים ביותר שעדיין ללא קבוצה

(גודל טקסט)

קצת יותר מחודש עבר מאז תחילתה של עונת היורוליג ודבר אחד שניתן לראות בבירור, הוא ההשפעה של מגפת הקורונה. שחקנים שנדבקו פספסו משחקים, התוצאות הושפעו מכך וקבוצות מהטופ של אירופה רשמו פתיחה מאכזבת מאוד.

היבט נוסף שבו אפשר היה להבחין בשינוי כבר במהלך הקיץ הוא חלון ההעברות. ההשלכות הכלכליות של המשבר הובילו לחישוב מסלול מחדש במועדונים בכל הנוגע לפן הפיננסי, וכך נוצר מצב שבו לא מעט שחקנים עם רזומה מכובד נותרו חופשיים עד עכשיו, חלקם בשל דרישות שכר שלא זכו למענה הולם בעיניהם ואחרים בגלל ירידה ביכולת בעונות האחרונות. בהקשר זה, באתר "יורוהופס" אספו את השחקנים הבכירים ביותר שעדיין לא מצאו קבוצה לעונה הנוכחית.

אנתוני גיל

עמדה: פאוור פורוורד
קבוצה בעונה הקודמת: חימקי מוסקבה (8.3 נק', 4.5 ריב' ביורוליג)

נתחיל עם מי שסומן כתבה כמקרה המפתיע ביותר מבין השחקנים שעדיין חופשיים. גיל בן ה-28 הוזכר כמועמד רציני לאולימפיאקוס וקושר גם לוולנסיה, אך כרגע אינו פעיל. מעניין אם מכבי תל אביב, בתור אחת שעשויה להזדקק לחיזוק בעמדה מספר 4 לאור חסרונו של עומרי כספי ויכולתו החלשה של דראגן בנדר, עוקבת אחרי הפורוורד האמריקאי.

ניקוס פאפאס

עמדה: גארד
קבוצה בעונה הקודמת: פנאתינייקוס (4.4 נק' ו-1.3 ריב' ב-10 משחקים)

הרכז בן ה-30 נפרד מהירוקים בתום שבע עונות, כאשר בשנים האחרונות סבל מלא מעט פציעות קשות שפגעו ביכולת שלו. לפני כחודש וחצי הוא הצטרף להפועל ירושלים לקראת טורניר הפיינל אייט של ליגת האלופות, אך האדומים הודחו כבר אחרי משחק אחד והיווני המשיך הלאה. האם תהיה קבוצת יורוליג שתהמר עליו?

פאפאס. מי תהמר עליו ביורוליג? | הפועל "בנק יהב" ירושלים

קווינסי אייסי

עמדה: פאוור פורוורד
קבוצה בעונה הקודמת: מכבי תל אביב (4.8 נק' ו-3.5 ריב')

שחקן הצהובים בעונה שעברה חסר ליאניס ספרופולוס השנה, בעיקר מבחינת הקשיחות ההגנתית והמלחמה שתרם על הפרקט. כידוע, מכבי תל אביב רצתה להשאירו בסגל, אך לא הגיעה עמו להבנות כספיות ולא ברור האם אייסי יחזור לקבוצה כשהחוזה לשלושה חודשים של בנדר יסתיים, או שמא ינסה למצוא את דרכו בחזרה ל-NBA.

מאט ג'נינג

עמדה: שוטינג גארד
קבוצה בעונה שעברה: באסקוניה (6 נק', 2 ריב')

הקלע שהיה שותף לזכייה המפתיעה של הבאסקים באליפות ספרד שוחרר בתום העונה האחרונה לאחר שלוש שנים בקבוצה של דושקו איבאנוביץ'. לג'נינג, שלבש בעבר את מדיה של הפועל ירושלים, ניסיון יורוליג עשיר עם 152 הופעות בליגה הטובה באירופה, דבר שלא עזר לו להשיג חוזה העונה.

קוסטה קופוס

עמדה: סנטר
קבוצה בעונה שעברה: צסק"א מוסקבה (3.7 נק', 2.8 ריב')

לאחר שזכתה בגביע אירופה אשתקד, האימפריה הרוסית ביקשה לבצע מהלך גדול עם צירופו של הסנטר היווני-אמריקאי אשר שיחק 11 עונות ב-NBA וחתם ביבשת הישנה לראשונה בקריירה. אלא שקופוס, שקיבל שכר מהגבוהים ביותר באירופה, אכזב בענק ולא הצליח להשתלב ביורוליג, מה שהוביל את צסק"א לממש את האופציה להתיר את חוזהו אחרי שנה אחת מתוך השתיים עליהם חתם.

קווינסי אייסי
אייסי. הדלת במכבי ת"א עדיין פתוחה בשבילו | דני מרון

טאריק בלאק

עמדה: סנטר
קבוצה בעונה שעברה: מכבי תל אביב (9.1 נק', 4.8 ריב')

שחקן הפנים האמריקאי בעל העבר ביוסטון רוקטס ובלוס אנג'לס לייקרס נכנס לעונתו השנייה בשורות האלופה הישראלית עם ציפיות גדולות, אך פציעת ברך שעליה טענו במועדון כי תשבית אותו למשך כחודש, התגלתה כחמורה מכפי שדווח והרחיקה את בלאק מהמגרשים מאמצע העונה שעברה ועד סופה. בעקבות הקורונה, במכבי תל אביב הגיעו לסיכום עמו על התרת החוזה לאור הקושי לשלם לשחקן שאינו פעיל, ומאז בלאק מחפש את היעד הבא שלו.

פטרי קופונן

עמדה: גארד
קבוצה בעונה שעברה: באיירן מינכן (6.8 נק', 1.2 ריב')

הפיני בן ה-32, שיכול לשחק בשתי העמדות בקו האחורי וידוע ביכולת הקליעה שלו, עבר בקבוצות בכירות כמו חימקי מוסקבה וברצלונה, אלא שאחרי הפרידה מבאיירן מינכן הוא לא מצא קבוצה לעונה זו.

אנדריי וורונצביץ'

עמדה: פאוור פורוורד
קבוצה בעונה שעברה: צסק"א מוסקבה

אחרי 14 שנים במדים האדומים של צסק"א, בה העביר את כל הקריירה המקצוענית שלו למעט העונה הראשונה, הרוסי בן ה-33 נפרד מהקבוצה שעמה זכה בשלושה גביעי יורוליג ושמונה אליפויות ב-VTB. מאז, הוא ממתין לקבוצה הבאה שתעניק לו הזדמנות.

טאריק בלאק
בלאק. יחזור לליגה הטובה באירופה? | Panagiotis Moschandreou / Contributor

סטראטוס פרפרוגלו

עמדה: פורוורד
קבוצה בעונה שעברה: הכוכב האדום בלגרד (7.8 נק', 2.6 ריב')

עוד יווני ברשימה, שגם הוא עבר בהפועל ירושלים, בעונת 2017/18. ייתכן שזה בגלל הגיל המתקדם (36) יחסית, אך פרפרוגלו המנוסה והאיכותי טרם השיג חוזה ביורוליג לעונה זו, למרות שנתיים נהדרות במדי הכוכב האדום.

ווסלי ג'ונסון

עמדה: סמול פורוורד
קבוצה בעונה שעברה: פנאתינייקוס (3.3 נק', 2.4 ריב')

בדומה לקופוס, האמריקאי עזב אשתקד את הליגה הטובה בעולם לאחר תשע שנים ונחת באתונה, אולם את הקדנציה הקצרה שלו במדי פאו, גם הוא וגם הקבוצה יעדיפו לשכוח.

ג'יימס גיסט

עמדה: פאוור פורוורד
קבוצה בעונה שעברה: הכוכב האדום בלגרד (7 נק', 4.4 ריב')

במשך לא פחות משבע עונות רצופות נתנו בפנאתינייקוס קרדיט לאמריקאי הוותיק, שעבר גם במועדונים גדולים אחרים באירופה כדוגמת פנרבחצ'ה ופרטיזן בלגרד, אך בגיל 34 מצא עצמו חופשי למרות עונה סבירה בצד האדום-לבן של בירת סרביה.

ג'רמי אוואנס

עמדה: סנטר
קבוצה בעונה שעברה: חימקי מוסקבה (8.5 נק', 4.4 ריב')

מי שזכה בצעירותו בתחרות ההטבעות ב-NBA, לא ממש הצליח לתרגם את האתלטיות להצלחה באירופה וסיים את הקדנציה השנייה שלו בחימקי כעבור עונה אחת, שהגיע דווקא אחרי שנה טובה במדי דרושפאקה ביורוליג.

סטראטוס פרפרוגלו
פרפרוגלו. לא מצא קבוצה למרות שנתיים טובות בסרביה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי