משבר מתעצם: מכבי ת"א הפסידה 91:89 לאנאדולו בתום מותחן

אלייז'ה בראיינט | Aykut Akici/Euroleague Basketball via Getty Images

הצהובים הציגו יכולת טובה והוליכו דקות רבות במשחק, אך בסוף רשמו הפסד חמישי העונה ביורוליג. בראיינט להט (22 נק') עם שיא קריירה במפעל, אך טעה בסיום, בובואה (23) ופלייס (20) הפציצו אצל הטורקים

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב רשמה הפסד חמישי העונה ביורוליג. במסגרת המחזור השביעי של המפעל האירופי הבכיר, אלופת ישראל הפסידה הערב (חמישי) 91:89 לאנאדולו אפס בתום מותחן גדול על אדמת טורקיה וכעת היא מסובכת בתחתית הטבלה.

המארחת הגיעה להתמודדות ללא מספר שחקני מפתח – הכוכב הגדול שיין לארקין, ביחד עם בראיינט דאנסטון וסרטאק שאנלי. מי שכן הגיע להתמודדות הוא טיבור פלייס, שמכבי ת"א פשוט לא מצאה פתרונות לגובה שלו. רודריג בובואה הוביל את רשימת הקלעים עם 23 נקודות.

מכבי תל אביב בהחלט יכלה לנצח את המשחק הערב. אלייז'ה בראיינט רשם שיא קריירה ביורוליג כאשר התפוצץ מכל טווח וקלע 22 נקודות אשר ביצעו מהפך בתחילת המשחק ולאחר מכן שמר את היתרון שהחזיקו הצהובים ברוב דקות המשחק.

שחקני מכבי תל אביב | Aykut Akici/Euroleague Basketball via Getty Images

לקראת סיום הרבע האחרון הצליחו הטורקים שוב להפוך את היתרון במשחק, כאשר בהתקפה האחרונה שלה במשחק מכבי ת"א הייתה חייבת נקודות, אך אי הבנה בין סקוטי ווילבקין ובראיינט בדקות הסיום הביאה לאיבוד כדור שחרץ את גורל המשחק.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב עלתה לפרקט בטורקיה עם סקוטי ווילבקין, אנג'לו קלויארו, אלייז'ה בראיינט, דראגן בנדר ואנטה ז'יז'יץ' בחמישייה, מגד אנאדולו פתחה עם ארטן גאזי, וסיליה מיצ'יץ', קרונוסלב סימון, טיבור פלייס ואדריאן מוארמאן. הצהובים לא הגיעו לדקות הפתיחה, מוארמאן, מיצ'יצץ' ופלייס צלפו מחוץ לקשת כבר בהתחלה, קבעו 0:11 מדהים וגרמו לספרופולוס לקחת פסק זמן מוקדם. מכבי מ"א חזרה אחרת מפסק הזמן. בראיינט קלע את הנקודות הראשונות שלה עם שלשה מוצלחת, ואחריו זה היה קלויארו שעשה זאת והוסיף גם עבירה. לאחר מכן בראיינט המשיך לקלוע מכל טווח, צימק את התוצאה ל-18:17 לאנאדולו. הריצה של מכבי ת"א המשיכה עם סיום הרבע, סל של כריס ג'ונס על הבאזר קבע 22:24 צהוב בסיום 10 הדקות הראשונות.

בראיינט מול מיצ'יץ' בטורקיה | Aykut Akici/Euroleague Basketball via Getty Images

בפתיחת הרבע השני הטורקים החזירו את היתרון שלהם, ולאחר סל של סימון לוח התוצאות הראה 26:31 לאנאדולו. הדקות הבאות היו חלשות מצידו של בנדר, שאיבד מספר כדורים ומנגד בובואה צלף שלשה כואבת. ווילבקין נכנס לרבע השני בדיוק בדקות שמכבי ת"א הייתה צריכה אותו, ועם שתי שלשות רצופות הוריד את הפער ל-41:38. סל של דורסי השיב לצהובים את היתרוןף, אבל מנגד בובואה סחט סל ועבירה. אקורד הסיום של המחצית הראשונה היה סל של בראיינט על הבאזר וקבע 49:50 למכבי ת"א במחצית.

ווילבקין. שלשות חשובות ברבע השני | Aykut Akici/Euroleague Basketball via Getty Images

בראיינט המשיך להיות חם גם בפתיחת המחצית השנייה וקלע ארבע נקודות מהירות, ולאחר נקודות של ז'יז'יץ', אנאדולו ביקשה פסק זמן. היתרון של מכבי ת"א היה כבר שבע נקודות כאשר ווילבקין נחסם ליד הסל ולאחר מכן אנאדולו עצרה את הריצה של הצהובים עם שלשה במעבר. כל צד לאחר מכן הוסיף 2 שלשות, ולאחר שהספסל של מכבי ת"א ספג עבירה טכנית, המארחת הצליחה לצמק שוב בסיום הרבע השלישי. 67:72 למכבי ת"א לפני הרבע המכריע.

אלייז'ה בראיינט | Aykut Akici/Euroleague Basketball via Getty Images

בפתיחת הרבע האחרון מכבי תל אביב איבדה את אות'לו האנטר, שנפצע ובמקומו נכנס לפרקט עוז בלייזר. אנאדולו החלה לרוץ והפכה את היתרון לטובתה, 78:80. שתי שלשות של ווילקין החזירו למכבי ת"א את היתרון במשחק, אבך פלייס השיב לאחר מסירה של בובואה והחזיר את היתרון לטורקים. שניות לפני הסיום מכבי ת"א יצאה להתקפה חשובה מאוד עבורה, אבל אי הבנה בין ווילבקין ודורסי הובילו לאיבוד כדור רשלני. את הכדור האחרון של המשחק לקח ווילבקין כדי לנצח את המשחק, אבל נחסם על ידי בובואה והמשחק הוכרע. 89:91 לאנאדולו בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי