ספרופולוס: "ההשתלבות של בנדר איטית יותר ממה שרצינו"

יאניס ספרופולוס | דני מרון

אחרי שני הפסדים רצופים, מכבי ת"א תארח את ז'לגיריס החזקה והמאמן דרוך: "קבוצת ההתקפה הטובה ביורוליג, אך הגיע הזמן שאנצח אותה לראשונה". על הלחץ: "מוציא ממני דברים טובים". וגם: מצבו של האנטר

(גודל טקסט)

אחרי שני ניצחונות בלבד בשבעת מחזורי הפתיחה של היורוליג והפסד כואב לאנדולו אפס בטורקיה במשחק האחרון, מכבי תל אביב תארח מחר (חמישי ב-21:05) את ז'לגיריס קובנה החזקה במטרה להוריד את מפלס הלחץ ולשוב למסלול הנכון. למסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות, התייצב המאמן יאניס ספרופולוס, שהתייחסו ליריבה החזקה, למצבו של אות'לו האנטר ולהשתלבות האיטית של דראגן בנדר.

ספרופולוס פתח את דבריו:"מחר יש לנו משחק חשוב מאוד, נגד קבוצת ההתקפה הכי טובה ביורוליג. קבוצה שניצחה בכל ארבעת משחקי החוץ שלה וזה מראה כמה היא איכותית. זו לא הפתעה שהיא במקום הראשון בטבלה, כי הם משחקים טוב מאוד והם בכושר מצוין, הטוב ביותר ביורוליג. כדי לנצח נצטרך לעשות הגנה טובה, להוריד את כמות הנקודות שלהם ולשמור בחוכמה כדי לקרוא מה הם רוצים לעשות בהתקפה ולהוציא אותם מהסדר שלהם. בהתקפה נצטרך גם כן להיות חכמים, יש כמה חולשות בהגנה שלהם שנצטרך לפגוע בהן. אני מצפה למשחק קשוח מהצד שלנו, נילחם עבור הניצחון הזה בכל הכוח".

האם האנטר ישחק ואם לא, איך יסתדר בלעדיו: "לא יודעים עדיין, יש לנו שלושה פצועים ואני לא רוצה לדבר על זה. יש סיכוי שהוא ייעדר ומחר באימון הבוקר נדע. אם הוא לא ישחק, ננסה לחפות על חסרונו עם השחקנים שיש לנו".

אות'לו האנטר | דני מרון

מה הוא חושב על ההשתלבות האיטית של בנדר ואיך מכניסים אותו לקצב: "אני חייב לומר שעד כה הוא לא מצא את הקצב שלו. אמרתי מההתחלה שהוא הצטרף אחרון לקבוצה, אז הוא לא עשה איתנו את ההכנה ולא התאמן עם מגע 7-8 חודשים. הוא לא בכושר משחק וזה נכון, אבל מחר זה יהיה המשחק הרביעי שלנו בשמונה ימים כך שאין לנו אימונים. לא יכולתי להשתמש בו במשחקים בארץ כי הוא נפגע קלות בברך. ההשתלבות שלו איטית יותר ממה שרצינו, כי אין לנו אימונים להכניס אותו לקצב וגם במשחקים שרציתי להריץ אותו, הוא היה פצוע. אבל אין לי ספק שהוא ישתפר עם הזמן. כשהחוזה שלו יסתיים נחליט, אבל זה לא נושא שאני רוצה לפתוח לפני משחק. אנחנו סומכים עליו, מחר הוא יהיה מוכן לשחק".

בעיה ב'סגירת משחקים', איך מתקנים: "לפציעות יש קשר לזה. כשיש לך סגל קצר זה ברור שלשחקנים יכול להיות משחק פחות טוב, הם לא מכונות. ביורוליג זה ברור שאם כל הסגל לא ביום טוב, נהיה בבעיה. כולם יהיו מוכנים להילחם חזק והכי חשוב מבחינתי בדקות הסיום, זה לקבל את ההחלטות הנכונות. בשביל זה כולם צריכים להשתתף ולהיות מוכנים לשחק. היו לנו משחקי חוץ קשים והפסדנו בבית שני משחקים, אבל גם ז'לגיריס הפסידה פעמיים בבית והיא במקום הראשון. הכי חשוב זה להשתפר בדקות האחרונות, אבל זה יהיה קל יותר כשיהיה לנו סגל מלא כי נגיע לסיום רעננים יותר ויהיו לנו רעיונות טובים יותר על המגרש. כשאתה עייף, אתה מקבל החלטות פחות טובות.

"הם משחקים מצוין כקבוצה, לא רק גריגוניס. גם להם יש רוטציה קצרה, אבל הם חזקים מנטלית. הם קולעים מצוין, אחוזי ה-3 שלהם הכי גבוהים. הם יודעים לשחק ביחד ומוציאים לפועל טוב מאוד. זה אתגר גדול עבורנו לשחק נגד ההתקפה הטובה בליגה ולנסות לשחק הגנה טובה כדי לנצח".

יאניס ספרופולוס | דני מרון

עדיין לא ניצח את ז'לגיריס כמאמן מכבי: "ברור שידעתי את הנתון הזה. הגיע הזמן לנצח את ז'לגיריס, זו קבוצה טובה מאוד שמשחקת מצוין ויש לנו אקסטרה מוטיבציה לנצח משחק מהסוג הזה".

גארדים גבוהים: "יש להם גארדים גבוהים אבל גם לנו. המאצ' אפים טובים. הדאגה היחידה שלי היא אם האנטר ישחק או לא".

היווני סיכם: "כשמשחקים במכבי, צריך לשחק טוב ולנצח לא חשוב כמה לחץ יש. אתה יכול לנצח עשרה משחקים ברציפות ועדיין תצטרך להמשיך ל-11 ול-12. זה לא קל. גם אם אתה מפסיד שלושה משחקים רצופים, אתה צריך לנצח את המשחק הבא וגם זה לא קל. אבל אני מאמן מכבי, השחקנים שלי משחקים במכבי ואנחנו מודעים לזה. אישית, אני אוהב את הלחץ כי זה מוציא ממך דברים טובים יותר. גם שאר השחקנים צריכים להבין שלא משנה מה, צריך לשחק הכי חזק שאפשר. לא צריך לחשוב על זה אלא לשחק הכי חזק שאפשר, זה בסך הכל כדורסל".

עוד באותו נושא: יאניס ספרופולוס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי