התפוצצות: מכבי תל אביב דרסה 57:85 את ז'לגיריס

דראגן בנדר | דני מרון

לעיניו של אבדיה, הצהובים להטו בהגנה ובהתקפה והביסו את הליטאים במשחק חד צדדי בהיכל. חמישה שחקנים קלעו בספרות כפולות, דורסי (16 נק') וג'ונס (15) בלטו. בנדר צלף שלוש פעמים מחוץ לקשת וקלע 11 משלו

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב התפוצצה מול ז'לגיריס קובנה ורשמה ניצחון שלישי העונה ביורוליג. דווקא מול קבוצת ההתקפה הטובה ביותר במפעל, הצהובים הציגו משחק אדיר בשני צידי המגרש, עלו ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון וניצחו 57:85 בתום ערב חד צדדי ביד אליהו.

הליטאים לא הפסידו העונה בחוץ ונראה שאף אחד לא חזה את מה שקרה לה היום בתל אביב. עוד לפני פתיחת המשחק, אות'לו האנטר לא נכנס לסגלה של מכבי ת"א למשחק, זאת לאחר שספג זעזוע מוח במהלך ההפסד לאנאדולו אפס במחזור הקודם.

בדקות הפתיחה היה נדמה שאלופת ישראל תאלץ להזיע מאוד כדי להרוויח נקודות, אך נראה שבמשחק בו דראגן בנדר המושמץ קולע בספרות כפולות, שום דבר לא יעצור את השחקנים בצהוב. אלייז'ה בראיינט וכריס ג'ונס הגיעו גם הם חדים לרבע הראשון, בו מכבי ת"א עלתה ליתרון דו ספרתי, אותו היא לא איבדה עד הסיום.

ספרופולוס ובנדר חוגגים את הניצחון המרשים | דני מרון

כמה מכבי ת:א הייתה עליונה בהגנה? ברבע הראשון היא ספגה 14 נקודות בלבד, וברבע השני זה כבר צומצם ל-9 נקודות, וזה נתן את האות לבריחה הגדולה של הישראליים. טיילר דורסי הבריק לקראת הירידה להפסקה והגיע לספרות כפולות, כאשר בסיום הוא גם היה הקלעי המצטיין.

קלעים

מכבי תל אביב: טיילר דורסי 16 נקודות, כריס ג'ונס 15, דראגן בנדר 11, סקוטי ווילבקין 10, אלייז'ה בראיינט 10, אנג'לו קלויארו 7, אנטה ז'יז'יץ' 6 (8 ריבאונדים), סנדי כהן 5, עוז בלייזר 3 (5 ריבאונדים), דורי סהר 2.

ז'לגיריס קובנה: תומאס ווקאפ 12 נקודות ו-6 ריבאונדים, מאריוס גריגוניס 11, ז'ופרה לוברן 11, לוקאס לקאביצ'יוס 9, פאוליוס ינקונאס 5 ו-6 ריבאונדים, אוגוסטין ראביט 3, סטיב וסטוריה 2, מרטינאס גבן 2, מארק בלאזביץ' 2.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בראיינט, סנדי כהן, אנג'לו קוליארו ואנטה ז'יז'יץ', כאשר מנגד ז'לגיריס עלתה עם תומאס ווקאפ, סטיב וסטוריה, מריוס גריגוניס, נייג'ל הייז וג'ופרי לוברן בחמישייה. הליטאים פתחו את המשחק עם נקודות מהירות ועלו 4:8, אבל מכבי ת"א הגיבה מצידה עם נקודות של בראיינט, כאשר גם בנדר וכריס ג'ונס שיחקו נהדר והובילו ריצת 2:15 צהובה. שלשה של בנדר על הבאזר קבעה 14:24 למכבי ת"א בתום הרבע הראשון.

רגע לפני הדראפט, דני אבדיה הגיע לצפות בקבוצתו לשעבר | דני מרון
בראיינט. נקודות טובות בפתיחה | דני מרון
בנדר. יכולת נהדרת ברבע הראשון | דני מרון

לז'לגיריס לא היו תשובות להתקפה של מכבי ת"א גם ברבע השני, ומנגד משחק ההגנה של המקומיים היה נהדר. שלשה של עוז בלייזר קבעה 14:32 במשחק והכריחה את הליטאים לקחת פסק זמן. לאחר החזרה של הקבוצות לפרקט, טיילר דורסי התחמם והוביל את מכבי ת"א ל-30 נקודות הפרש, בדרך ל-23:53 צהוב במחצית.

ווילבקין בפעולה נגד ז'לגיריס | דני מרון
ספרופולוס. יכול להיות רגוע | דני מרון
דורסי. קלע בספרות כפולות עוד במחצית הראשונה | דני מרון

במובן מסוים, מכבי ת"א החזירה את ז'לגיריס מעט למשחק במהלך הרבע השלישי, כאשר השחקנים בצהוב איבדו מעט מהריכוז בהגנה וספגו 21 נקודות, כאשר ברבע השני למשל, הם ספגו 9 בלבד. ההפרש עצמו נשאר סביב ה-30 במשך רוב הדקות, ג'ונס ובנדר המשיכו עם המשחק הטוב שלהם וקלעו עבור אלופת ישראל. ז'יז'יץ' סיפק את הסל היפה ביותר במשחק עם האלי-הופ נפלא אחרי מסירה של קלויארו. שלשה נוספת של בנדר קבעה 44:72 למכבי ת"א בתום שלושה רבעים.

כצפוי, הרבע הרביעי היה גארבג'-טיים אחד גדול, במהלכו ניסתה ז'לגיריס קובנה למזער מעט את הנזק שעשתה לה הקבוצה בצהוב. שחקני מכבי ת"א לא עצרו את הבליץ שלהם והבטיחו את הניצחון הגדול שלה, שקטע רשמית רצף של ארבעה הפסדים לקבוצה מליטא. 57:85 למכבי תל אביב בסיום המשחק בהיכל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי