קפאה במאני טיים: מכבי ת"א נכנעה 82:80 בוולנסיה

סקוטי ווילבקין מאוכזב, שחקני ולנסיה חוגגים | Juan Navarro/Euroleague Basketball via Getty Images

למרות ערב קליעה אדיר של ווילבקין (שבע שלשות, 25 נקודות), קבוצתו של ספרופולוס שמטה יתרון של שבע נקודות ברבע האחרון ואיבדה כדור ברשלנות מביכה בהתקפה המכריעה, בדרך להפסד שביעי ב-10 משחקי יורוליג

(גודל טקסט)

כמה קרוב, ככה רחוק. מכבי תל אביב כמעט השיגה בוולנסיה ניצחון שאולי היה הופך את המומנטום שלה לחיובי, אבל בסופו של ערב (שישי), נחלה הפסד 82:80 בגלל יכולת מביכה במאני טיים ובתום 10 מחזורים, הקבוצה של יאניס ספרופולוס עם שלושה ניצחונות בלבד. ההכנה הקצרה, השינויים בסגל או הפציעות כבר לא יכולות לשמש תירוץ.

המאמן היווני ביקש לפני המשחק לתקן את הרושם שקבוצתו השאירה בהפסד לריאל מדריד, ולמשך 38 דקות אפשר היה לומר בזהירות שמכבי תל אביב עמדה במשימה, אבל שתי הדקות הכי חשובות במשחק הראו עד כמה הנציגה הישראלית בליגה הטובה באירופה היא לא אותה קבוצה בעונה הזו.

אחרי פתיחה מקרטעת בהגנה, שאפשרה לוולנסיה לעלות לפלוס שבע תוך כחמש דקות, אלופת ישראל נכנסה אט-אט לעניינים. אנג'לו קלויארו יצר מומנטום חיובי ראשון עם סדרת פעולות טובות, ווילבקין צבר נקודות בקצב טוב והפעיל יפה את חבריו, אלא שסיום לא טוב למחצית הראשונה, שוב בצד ההגנתי, עזר למארחת לרדת להפסקה ביתרון של שש נקודות.

ווילבקין לא ידע את נפשו מרוב כעס בסיום | Juan Navarro/Euroleague Basketball via Getty Images

ברבע השלישי ההגנה סוף סוף השתפרה ואיבודי הכדור פחתו, כאשר בצד השני הספרדים רשמו חמישה איבודים בדקות הללו ואחרי שקלויארו השלים מהפך, סלים של דראגן בנדר, כריס ג'ונס ואות'לו האנטר הורידו את מכבי תל אביב ביתרון לקראת 10 הדקות האחרונות.

הרבע האחרון אמנם נפתח ביכולת עדיפה של הכתומים, אולם ווילבקין התפוצץ עם שלוש שלשות בשתי דקות וחצי ויחד עם צליפה נוספת של בראיינט מחוץ לקשת, אלופת ישראל הובילה 70:77 כשעל השעון נותרו שתי דקות ו-20 שניות. מאותו רגע, הקבוצה של יאניס ספרופולוס פשוט התפרקה. זה התחיל עם הגנה רעה שאפשרה לספרדים להגיע בקלות לקו העונשין ולנגוס בהפרש, והסתיים בשלושה פוזשנים מזעזעים: אחרי איירבול של ווילבקין בצד אחד, ירידה מביכה להגנה השאירה את וויליאמס לבדו לחלוטין בדרך לשלשה שכפתה שוויון, ובהתקפה המכריעה שבה מכבי תל אביב הייתה יכולה לנצח את המשחק, ז'יז'יץ' איבד כדור וסם ואן רוסום רץ כל הדרך אל הסל ששלח את הספרדים לחגוג.

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 25 (7/14 לשלוש), אנג'לו קלויארו 15 (7 ריבאונדים), אלייז'ה בראיינט 9, אנטה ז'יז'יץ', דראגן בנדר (7 ריבאונדים) ואות'לו האנטר 8 כ"א, עוז בלייזר וכריס ג'ונס 3 כ"א, טיילר דורסי 1.

ואן רוסום מונף באוויר אחרי סל הניצחון | באדיבות ולנסיה
בראיינט. אלופת ישראל קפאה במאני טיים | Juan Navarro/Euroleague Basketball via Getty Images

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בראיינט, אנג'לו קלויארו, דראגן בנדר ואנטה ז'יז'יץ'. הגנה רעה בדקות הראשונות אפשרה לספרדים 11 נקודות קלות תוך פחות מארבע דקות, בראשות פרפליץ' שהוסיף את הנקודה השמינית שלו בשלשה שקבעה 7:14. המארחת הקשתה על ווילבקין שאיבד שני כדורים מהירים, אך בראיינט וז'יז'יץ' שמרו את מכבי ת"א בענייים, ההגנה השתפרה מעט ושלשה של ווילבקין על הבאזר צימקה ל-19:17 בסוף הרבע הראשון.

פרפליץ'. פתיחה טובה שלו עבור ולנסיה | Juan Navarro/Euroleague Basketball via Getty Images

וויליאמס וטובי הגדילו בחזרה לפלוס שש, אך קלויארו חטף כדור ורץ לליי אפ קל, בהמשך הוסיף שלשה ונתן לקבוצה של ספרופולוס יתרון ראשון במשחק – 25:26. טובי החזיר בשלשה ואחריו פרפליץ' קלע עוד סל קל, אבל האנטר וז'יז'יץ' דאגו להשוות כל אחד בתורו. פרפליץ' הוסיף עוד שתיים, בנדר החטיא פעמיים מהקו ו-וויליאמס, במהלך של סל ועבירה, הגדיל ל-30:35. ווילבקין התעורר ועם שלשה, סל ואסיסט לז'יז'יץ' עזר למכבי ת"א לחזור ל-37:37, אך שני סלים של דובלייביץ' וקליעות עונשין של לאברי קבעו 37:43 בהפסקה.

האנטר. מכבי ת"א בצרות | באדיבות ולנסיה

בנדר פתח את הרבע השלישי עם שלשה, פרפליץ' ענה לו עם סל, אבל בראיינט השיב באותו מטבע ושלשה של ווילבקין קבעה 45:47 ספרדי, לפני שקלויארו השווה את התוצאה והוסיף שלשה מהפינה ששמה את מכבי ת"א בפלוס שלוש. פרפליץ' הלוהט צלף גם הוא מחוץ לקשת, אבל ווילבקין החזיר עם סל ואסיסט נוסף לבנדר, שהגדיל את ההפרש לארבע. הצלף הסלובני של ולנסיה קבר שלשה נוספת וצימק, ג'ונס החזיר עם אחת משלו. וויליאמס קיזז שוב לנקודה, האנטר קלע בצד השני ו-ואן רוסום, מהקו, חתם את הרבע השלישי על 58:59 למכבי ת"א.

ז'יז'יץ'. איבוד כדור קריטי שלו בסיום | Juan Navarro/Euroleague Basketball via Getty Images

טובי וקאליניץ' החזירו למארחת את היתרון בתחילת הרבע האחרון, הרמנסון עם נקודות ראשונות מחוץ לקשת הגדיל את הפער לחמש. בלייזר דייק באחת משתיים מהקו, טובי הוסיף עוד סל לספרדים וקלויארו פגע בשלשה קריטית שקירבה את האורחת ל-66:63. ז'יז'יץ' החטיא גם הוא עונשין, אבל ווילבקין ובראיינט בשלשות גדולות השיבו למכבי את ההובלה ופונסרנאו הזעיק פסק זמן. וויליאמס חזר ממנו עם סל קל, אבל ווילבקין קבר את השלשה השישית שלו, הרים את ז'יז'יץ' לדאנק ואז הוסיף צליפה נוספת מרחוק, בדרך ל-70:77. ויווס צימק מחוץ לקשת, בראיינט ענה לו בסל לשתיים. סן אמטריו ופרפליץ' קירבו את ולנסיה למינוס שתיים בלבד מהקו, בנדר קלע רק אחת וירידה להגנה רשלנית של מכבי ת"א אפשרה לוויליאמס לצלוף שלשה שקבעה 80:80. 7.6 שניות לסיום, מכבי ת"א קיבלה את הכדור האחרון עם הזדמנות להכריע לטובתה, אבל איבוד כדור של ז'יז'יץ' השאיר את ואן רוסום לרוץ כל הדרך לסל הניצחון – 80:82 לוולנסיה בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי