ווילבקין: "נלחמנו יותר חזק מאשר במשחק הקודם, אבל קרסנו"

סקוטי ווילבקין עצבני | Juan Navarro/Euroleague Basketball via Getty Images

כוכב מכבי תל אביב לא היה רגוע לאחר ההפסד 82:80 בוולנסיה: "אם לא יותר מדי איבודי כדור והחטאות מקו העונשין, היינו מנצחים בקלות", אמר. קלויארו הוסיף: "עוד משחק שהיה לנו ביד ולא הלך לכיוון שלנו"

(גודל טקסט)

המשבר של מכבי תל אביב ביורוליג החריף אמש (שישי) עם הפסד מאכזב נוסף מבחינתה, 82:80 לוולנסיה, בתום משחק שכבר היה בידיים של הצהובים. אחרי הפסדים קודמים, בקבוצה דיברו על החוסר בזמן לבנות את הסגל, על תקופת ההכנה הקצרה, על הסבלנות שנדרשת כלפי השחקנים החדשים ועל חסרונם של הפצועים, אך בשלב הזה, כשהקבוצה של יאניס ספרופולוס עם שלושה ניצחונות בלבד ב-10 משחקים, אף אחד מהטיעונים הללו לא יכול להסתיר את הבעיות.

שישה משחקים של מכבי תל אביב העונה הוכרעו בהפרש של ארבע נקודות ומטה, ורק באחד מהם הנציגה הישראלית ביורוליג יצאה עם ידה על העליונה. לפני שבועיים קיבלנו סימן ראשון לבעיה המנטלית בדקות ההכרעה, עם איבוד הכדור של אלייז'ה בראיינט בהתקפה המכריעה מול אנאדולו אפס. אמש זו הייתה קומדיה (או טרגדיה) של טעויות בחצי הדקה האחרונה. תחילה בראיינט פספס את בנדר לבד לחלוטין לסל קל שהיה מגדיל את הפער לחמש, מיד לאחר מכן הגיעה ירידה מבולבלת להגנה ואי ביצוע עבירה בדרך לשלשה פנויה של וויליאמס, ולבסוף חוסר התיאום בין אנטה ז'יז'יץ' לסקוטי ווילבקין במהלך הקריטי ביותר במשחק, שהעניק מתנה לספרדים ונתן את הבעיטה הסופית בדלי.

דבר נוסף שכבר ברור בשלב הזה, הוא התלות המוחלטת של הצהובים בווילבקין. זה אמנם נראה יותר טוב מאשר במשחק של ריאל מדריד, אך היכולת של מכבי תל אביב הייתה רחוקה מלהבריק גם הפעם. ווילבקין הצליח לטשטש את זה בערב קליעה גדול, בו השווה את שיאו האישי בשלשות במשחק יורוליג עם שבע בסך הכל, בדרך ל-25 נקודות, כולל חמישה אסיסטים שחלקם הגדול הגיע בתזמון חשוב למומנטום של קבוצתו.

ווילבקין היה נראה מאוד עצבני בסיום ואמר לתקשורת: "זה היה משחק קשוח, נלחמנו חזק הרבה יותר מאשר במשחקים הקודם, אבל בשתי הדקות האחרונות קרסנו. אפשר לראות בנתונים שהיו לנו יותר מדי איבודי כדור והחטאות רבות מדי מקו העונשין – בלעדי זה היינו יכולים לנצח בקלות".

ווילבקין מאבד את זה בבאזר | Juan Navarro/Euroleague Basketball via Getty Images

יחד עם זאת, טיילר דורסי שוב "נפקד" ותרם נקודה בודדת ב-18 דקות וחצי, כריס ג'ונס עדיין מתקשה להוכיח שהוא רכז ברמת היורוליג וגם ספרופולוס הראה אתמול שהוא מפנים זאת, כשהעניק לרכש מבורסאספור 10 דקות משחק בלבד. כך נשאר ווילבקין לבד במערכה, כאשר בדומה לעונת הבכורה שלו בצהוב, הוא מבזבז יותר מדי אנרגיות על ניהול ההתקפות, שאת רובן הוא גם נדרש לסיים בסל רוב זמן. ארבעה איבודי כדור של ווילבקין (החטיפה של דובלייביץ' במהלך האחרון נרשמה כאיבוד של ז'יז'יץ') מסמלים את הבעיה.

היחיד מלבד ווילבקין שהופיע למשחק היה אנג'לו קלויארו, שהראה פעם נוספת שהוא ברומטר עבור הקבוצה של ספרופולוס. כשהוא טוב, גם אם חבריו פחות תורמים, הקבוצה איכשהו נשארת במשחק. 15 נקודות היו לפורוורד, כולל כמות נדירה של שלוש שלשות, יחד עם שבעה ריבאונדים. קלויארו הגיב להפסד לאחר המשחק: "נלחמנו ושיחקנו יותר חזק היום, היו רגעים שההגנה שלנו הייתה טובה מאוד וזה החלק שאנחנו צריכים להמשיך להשתפר בו, ולהיות יותר סולידיים למשך 40 דקות. זה היה עוד אחד מהמשחקים שכמעט היה לנו ביד, במרחק של פוזשן אחד או שניים, אבל אף מהם לא הלך בכיוון שלנו, אז אנחנו צריכים להבין למה, לחזור לעבודה ולהישאר חיוביים".

אנג'לו קלויארו
קלויארו. נקודת אור | Juan Navarro/Euroleague Basketball via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי