מתוסכלת: מכבי ת"א הפסידה 86:85 למילאנו בתום מותחן בהארכה

סקוטי ווילבקין, יאניס ספרופולס, שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

הצהובים הובילו שניות לפני סוף המשחק הפכפך, אל לבסוף נכנעה מול האיטלקים, שרשמו ניצחון ראשון ביד אליהו מאז 1987. דילייני קלע את סל הניצחון הדרמטי. ווילבקין ובראיינט להטו עם 17 נק' כ"א

(גודל טקסט)

לאחר שני משחקי חוץ מאכזבים בספרד, מכבי תל אביב חזרה הערב (חמישי) להיכל ביד אליהו ולצערה נכנעה 86:85 לאולימפיה מילאנו בתום משחק מותח, אשר הגיע גם להארכה צמודה מאוד. למרות שהיא הובילה בשניות הסיום, סל דרמטי של מלקולם דילייני הכריע את המשחק לטובת האיטלקים, אשר רשמו את ניצחונם הראשון בהיכל מאז 1987.

כמו בכל העונה של מכבי ת"א, גם במשחק הערב היו לקבוצה של יאניס ספרופולוס הרבה עליות וירידות נגד החניכים של אטורה מסינה. סקוטי ווילבקין אמור היה להיות גיבור המשחק, כאשר קלע חמש נקודות מהירות בשניות הסיום והוסיף גם אסיסט נהדר לאות'לו האנטר, אך קווין פונטר היה האיש שהרס את החגיגות של המקומיים עם שלשה ועבירה, אשר שלחה את המשחק להארכה.

כבר ברבע הראשון ניתן היה להבין כיצד המשחק יתנהל. בזכות יכולת טובה של ווילבקין ואלייז'ה בראיינט מכבי ת"א כבר הייתה ביתרון דו ספרתי במהלך דקות הפתיחה, אבל כבר באותו רבע מילאנו סגרה את ההפרש, בעיקר בזכות יכולת אדירה של קייל היינס, שאבון שילדס וסרחיו רודריגס. הבשורה הגדולה של הצהובים ברבע השני הייתה העובדה שג'ון דיברתולומאו חזר למסגרת היורוליג, אך מעבר לזה, היא תזכור בעיקר את מילאנו, אשר לחצה חזק על הדוושה והחלה לברוח לפער דו ספרתי משלה.

שחקני מילאנו חוגגים את הניצחון | דני מרון

עליות וירידות אמרנו? אז ברבע השלישי מכבי ת"א שוב עלתה ומילאנו ירדה, והפער הגדול שנפתח החל להצטמק. מי שהיה שם עבור עבור הישראלים הוא בראיינט, אשר צלף שלשה רביעית וסיים עם 100% מחוץ לקשת, בדרך לרבע האחרון צמוד. המשחק בהחלט יכול היה להסתדר להסתיים בניצחון של מכבי ת"א, אך לצערה היא לא הצליחה לסיים את המשחק בשלל ההזדמנויות שהיא קיבלה, ובסיום היא גם רשמה את הפסדה השמיני העונה ביורוליג.

בראיינט. הפסיד לאחר משחק נהדר שלו | דני מרון
אכזבה גדולה אצל ווילבקין | דני מרון
אבדיה הגיע כדי להיפרד מההיכל | דני מרון

קלעים

קלעו למכבי תל אביב: אלייז'ה בריאנט (9 ריבאונדים) וסקוטי ווילבקין (6 אסיסטים) 17 נקודות כ"א, אות'לו האנטר 14 ו-7 ריב', ג'ון דיברתולומאו ודראגן בנדר (8 ריב') 8 כ"א, כריס ג'ונס 6, עוז בלייזר 5, אנטה ז'יז'יץ' וטיילר דורסי 4 כ"א, אנג'לו קלויארו 2.

קלעו למילאנו: קווין פונטר 18, מלקולם דילייני 16, שאבון שילדס 14 ו-11 ריב', קייל היינס 12 ו-8 ריב', סרחיו רודריגס 10 ו-5 אס', ג'ף ברוקס 7, ולדימיר מיצוב 6, מייקל רול 2, קאלב טראזבסקי 1.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם אלייז'ה בראיינט, סקוטי ווילבקין, אנג'לו קלויארו, טיילר דורסי ואנטה ז'יז'יץ' בחמישייה. מילאנו מנגד עלתה עם מלקולם דילייני, קווין פונטר, זאק לדאיי, ולדימיר מיצוב, וקיילב טארזוסקי. ווילבקין פתח את המשחק עם שלשה, דילייני הגיב לו מיד עם אחת בצד השני. הנדנדה המשיכה עם קליעה של קלויארו ותשובה נגדית של מיצוב, אך משם מכבי ת"א המשיכה עם נקודות של בראיינט ודורסי ועלתה ל-5:10. לאחר מכן, ז'יז'יץ' הוריד 2 נקודות קלות מתחת לצבע, ומכבי ת"א כבר הובילה בדו ספרתי, 5:15, אך מכאן יצאה מילאנו לריצה אישית וסגרה את כל הפער. בהמשך, כריס ג'ונס ואות'לו האנטר עלו מהספסל ודאגו לכך שמכבי ת"א תרד מהרבע הראשון ביתרון, 18:20 בתום עשר דקות של כדורסל.

ווילבקין. פתיחה נהדר לקלע | דני מרון
מסינה. לא אהב את פתיחת המשחק של קבוצתו | דני מרון
ז'יז'יץ' היה מהבולטים ברבע הראשון | דני מרון

המשחק הצמוד המשיך גם בפתיחת הרבע השני. ג'ון דיברתולומאו עלה מהספסל לדקות בכורה העונה ביורוליג וקלע שלשה גדולה, ואחריו גם דרגן בנדר, האנטר ועוז בלייזר תרמו לצהובים נקודות. מיצוב ופונטר השאירו את מילאנו כל הזמן בתמונה. רגע המפנה היה כאשר ווילבקין נאלץ לרדת לספסל כדי לקבל טיפול בעקבות מכה שספג בידו, ועד סיום הרבע הכוכב של מכבי ת"א לא חזר לפרקט. בהיעדרו, שילדס והיינס הובילו מהפך אדיר של האורחת, כשמנגד הצהובים פשוט קפאו על המגרש. דילייני אמר את המילה האחרונה של הרבע עם שלשה וקבע 35:46 למילאנו בהפסקה.

דיברתולומאו. חזר עם שלשה גדולה | דני מרון
רגע המפנה של הרבע. ווילבקין בדרך לספסל | דני מרון
ריצה אדירה של מילאנו בסוף הרבע | דני מרון

מכבי תל אביב הצליחה לחזור בגדול למשחק ברבע השלישי. זה תחיל עם נקודות של ווילבקין וז'יז'יץ', אשר הורידו את ההפרש לחד ספרתי. מילאנו הגיבה עם נקודות משלה, אבל ריצת 0:11 של מכבי הורידה את ההפרש לשלוש נקודות בלבד. למרות הריצה של המקומיים, שילדס קבר שלשה נוספת וקבע 50:57 למילאנו. המשחק הצמוד המשיך, מייקל רול קלע נקודות ראשונות במשחק. בראיינט קלע בסיום הרבע את השלשה הרביעית שלו במשחק וסגר את הרבע השלישי. 53:59 למילאנו לקראת הרבע המכריע.

ג'ון דיברתולומאו, יאניס ספרופולוס | דני מרון
ג'ון דיברתולומאו, שאבון שילדס | דני מרון
ולדימיר מיצוב, אלייז'ה בראיינט | דני מרון

מכבי ת"א שוב פתחה את הרבע עם ריצה נהדרת והשיגה את מה שרצה, שוויון 61:61. מי שלא הופיע למשחק היה דורסי, אשר סיים את המשחק בפתיחת הרבע לאחר שספג עבירה חמישית. הגארד זעם לאחר השריקה וירד מהפרקט תוך כדי שהוא בועט בכיסא ומשתולל. ספרופולוס הזניק פסק זמן בפיגור 66:63, ומהר מאוד קיבל את ווילבקין בשיאו. הקלע קבר שלשה גדולה ולאחר מכן הוסיף עוד שתי נקודות אשר העניקו לצהובים את היתרון המשחק. בהמשך הוא גם הוסיף אסיסט גדול להאנטר שכבר הגדיל את הפער, אך החגיגות של מכבי ת"א נעצרו לאחר שלשה ועבירה שהשיג פונטר, אשר קבע 70:70. ווילבקין קיבל את הכדור האחרון במשחק לזריקת ניצחון אך פספס, והמשחק הלך להארכה.

סקוטי ווילבקין | דני מרון
יאניס ספרופולוס | דני מרון
אנג'לו קלויארו | דני מרון

הדרמה כולה התקצבה להארכה. סל של בראיינט קבע 74:76 למכבי ת"א, אבל האיטקים הצליחו להפוך את זה ליתרון. שלשה נהדרת של דיברתולומאו החזירה לצהובים את היתרון במשחק, דילייני הגניב מהר מאוד עם שלשה משלו. ווילבקין ניגש לאחר מכן לקו, קלע פעמיים וקבע 84:85 למכבי ת"א, כשעל השעון היו רק 14 שניות. דילייני יצא להתקפה על משחק שלם, חדר לסל והצליח להניח 2 נקודות בצורה מדהימה, אשר העניק למילאנו את הניצחון. 85:86 בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי