העיקר הניצחון: מכבי ת"א גירדה 76:81 על הכוכב האדום בלגרד

אלייז'ה בראיינט | דני מרון

הצהובים שוב לא הרשימו, אך חזרו למסלול לאחר שלושה הפסדים רצופים. כספי קיבל דקות ראשונות העונה ביורוליג, ווילבקין והאנטר בלטו, בראיינט להט עם 14 נקודות ברבע האחרון ושלוש שלשות קריטיות

(גודל טקסט)

אחרי שלושה הפסדים רצופים במסגרת היורוליג, אנחת רווחה גדולה במכבי תל אביב שחזרה הערב (חמישי) למסלול הניצחונות עם 76:81 דחוק וקשה על הכוכב האדום בלגרד במסגרת המחזור ה-12 של המפעל היוקרתי. הצהובים, שהגיעו למשחק בהיכל מהמקום ה-17 בטבלה ובידיעה שהפסד נוסף יעלה את מפלס הלחץ לגבהים חדשים, יצאו עם ידם על העליונה לאחר 40 דקות מורטות עצבים במהלכן שוב איבדו את הראש ושמטו יתרון של 13 נקודות.

סקוטי ווילבקין הוביל את רשימת הקלעים הצהובים עם 23 נקודות ויכולה טובה, כשגם אותלו האנטר רשם משחק מצוין עם 13 נקודות (6 מ-7 מהשדה) ועשרה כדורים חוזרים, אך איש המשחק היה אלייז'ה בראיינט שלא ממש הופיע לשלושת הרבעים הראשונים, אבל צלף 14 נקודות ברבע האחרון (ו-18 נקודות בסך הכל), כולל שלוש שלשות קריטיות בדקות הסיום ושתי קליעות מקו העונשין שסגרו סופית את הסיפור.

מכבי תל אביב פתחה את המשחק בצורה רעה ונקלעה לפיגור 16:9, אלא שאז יאניס ספרופולוס הכניס לפרקט את אותלו האנטר הנהדר שקלע שש נקודות רצופות ושינה את המומנטום. אקורד הסיום של הרבע הראשון היה שייך לסקוטי ווילבקין, שצלף שלשה נפלאה על הבאזר וסידר לצהובים 20:23 בתום עשר דקות בהיכל.

אלייז'ה בראיינט, סקוטי ווילבקין | דני מרון
dannymaron10-18 |
עומרי כספי | דני מרון
עומרי כספי מול טוריאן קורי וולדן | דני מרון
עומרי כספי | דני מרון

עם פתיחתו של הרבע השני ואחרי שכבר שיחק במסגרת לייגת ווינר סל, עומרי כספי עלה מהספסל של ספרופולוס לדקות ראשונות ביורוליג לאחר כמעט שנה ובמהרה קלע נקודות בכורה העונה באירופה. למרות המומנטום והחזרה מפיגור, מכבי תל אביב לא הצליחה לברוח, הרבתה להחטיא וירדה למחצית ביתרון שביר, 38:41.

ווילבקין, כבר אמרנו? הכוכב של מכבי תל אביב החל את הרבע השלישי עם שבע נקודות רצופות והצהובים עלו ליתרון דו ספרתי לראשונה במשחק, 39:52. אחרי פתיחה מסחררת ו-11 נקודות בארבע דקות, הצהובים קפאו, הוסיפו רק ארבע נקודות בשש הדקות שנותרו. הכוכב האדום אמרה תודה ובעזרת יכולה טובה של האקסים אובראיינט ורוצ'סטי מחקה את הפער כמעט לחלוטין – 55:56 למארחת בתום 30 דקות בהיכל.

הרבע האחרון נפתח בשלשה של ג'ורדן לויד, אקס הפועל אילת, שהעלה את הכוכב ליתרון ראשון מאז הרבע הראשון, אך ההמשך היה שייך בלעדית לאלייז'ה בריאנט, שסיפק מהלך של סל עבירה ולאחר מכן צלף שתי שלשות חשובות שקבעו יתרון חמש נקודות לצהובים. לויד קלע נקודה מהקו והגיע ל-24 נקודות, אולם בראיינט הלוהט קבר שלושה נוספת, הוסיף שתיים מהקו, העלה את מאזנו ברבע האחרון ל-14 נקודות וסגר את הסיפור לשמחת הספסל הצהוב. 76:81 יקר בסיום.

מכבי תל אביב – הכוכב האדום בלגרד | דני מרון
סקוטי ווילבקין | דני מרון
סקוטי ווילבקין מול אוגניין קוזמיץ' | דני מרון
אלייז'ה בראיינט, כריס ג'ונס | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי