באסקוניה הביסה את אנאדולו, ברצלונה ניצחה את ז'לגיריס

אלק פיטרס | Aykut Akici/Euroleague Basketball via Getty Images

הספרדים, שיארחו את מכבי ת"א במחזור הבא ביורוליג, ניצחו 59:77 בטורקיה. אלק פיטרס בלט עם 18 נקודות. הקבוצה של שאראס השיגה 62:73 במשחק החזרה של הליטאי לקובנה. ניצחונות גם לבאיירן מינכן ולריאל מדריד

(גודל טקסט)

המחזור ה-12 ביורוליג ננעל הערב (שישי) עם ארבעה משחקים. בראשון מביניהם קיבלנו תוצאה מפתיעה משהו, כשאנאדולו אפס הובסה בביתה על ידי באסקוניה. לאחר מכן, שארונאס יאסיקביצ'יוס הגיע לקובנה בפעם הראשונה כמאמן ברצלונה ויצא עם ניצחון חוץ על ז'לגיריס, קבוצתו הקודמת. בהמשך, באיירן מינכן השיגה ניצחון דחוק על חימקי מוסקבה ובמשחק שסגר את הערב, ריאל מדריג גברה על וילרבאן.

אנאדולו אפס – באסקוניה 77:59

שישה ימים לפני שהיא מארחת את מכבי תל אביב בספרד, הקבוצה של דושקו איבאנוביץ' השיגה ניצחון מכובד מאוד, השני שלה ברציפות, אשר עצר רצף זהה של הטורקים. המארחת הובילה בשלוש נקודות אחרי רבע אחד, אלא שמאותו שלב זו הייתה תצוגת תכלית בהגנה של הבאסקים, שספגו 39 נקודות בשלושת הרבעים הבאים ואחרי שהשלימו מהפך לקראת סיום המחצית הראשונה, ברחו ליתרון דו ספרתי שהגיע בשיאו ל-22 נקודות הפרש. אלק פיטרס בלט בשורות המנצחת עם 18 נקודות, יוסופה פול ואקילה פולונארה הוסיפו 12 כ"א. באנאדולו, אף שחקן לא קלע בספרות כפולות ושיין לארקין, שסיפק הופעה חלשה מול קבוצתו הקודמת באירופה, סיים עם 8 בלבד.

ז'לגיריס קובנה – ברצלונה 73:62

ההגנה החזקה שמאפיינת אותה מפתיחת העונה עזרה לקבוצה הקטלאנית להתאושש מהפסד לוולנסיה בליגה, ולשמור על מקומה בפסגת טבלת היורוליג. בארסה הובילה כמעט לאורך כל המשחק, אך לא הצליחה לברוח יותר מדי בשל תצוגה התקפית לא מרשימה. מי שהצטיין בשורותיה הוא שחקן שכמו המאמן שלו, מכיר מצוין את הארנה בקובנה – ברנדון דייויס, שהעביר שנתיים בז'לגיריס עד 2019. הסנטר הוביל עם 16 נקודות, קייל קוריץ' הוסיף 15. בצד הירוק, רוקאס יוקובאיטיס קלע 15 משלו, נייג'ל הייז וז'ופרי לוברן תרמו 10 כל אחד.

ברנדון דייויס | Alius Koroliovas/Euroleague Basketball via Getty Images

באיירן מינכן – חימקי מוסקבה 77:80

יתרון דו ספרתי ומשחק נהדר של אלכסיי שבד לא הספיקו לרוסים, שספגו הפסד שלישי רצוף ושקועים במקום האחרון. הבווארים התאוששו מרצף של שני הפסדים ושבו למקום השלישי. חימקי הובילה ב-15 ברבע השני, אך ריצת 6:26 של באיירן הפכה את היוצרות עוד לפני הירידה להפסקה. ברבע השלישי האורחת נקלעה למינוס שבע, אך השיבה ב-13 נקודות ללא מענה ועלתה לפלוס שש. הרבע האחרון היה צמוד ביותר ולמרות שחימקי הובילה עד 2:50 דקות לסיום, אבל ולדימיר לוצ'יץ' הפך בשלשה וניק ווילר-באב סגר עניין קו העונשין, בדרך לניצחון גרמני. שבד סיים עם 20 נקודות, תשעה אסיסטים ושמונה ריבאונדים, גרג מונרו הוסיף 18 בצד הרוסי. ווייד בולדווין הוביל את המנצחת עם 19 נקודות, פול ציפסר תרם 18 משלו.

ריאל מדריד – וילרבאן 84:91

הקבוצה המעוטרת ביותר באירופה הוכיחה פעם נוספת: נגדה, זה לא נגמר עד הישמע הבאזר האחרון. הצרפתים הובילו לאורך שלושה רבעים וחצי, כאשר ההפרש הגיע בשיאו ל-12, אלא שריאל מדריד ניצחה 14:30 את הרבע האחרון וסגרה את המשחק בריצה של 5:18, שהביאה אותה מפיגור בן שש נקודות לניצחון שביעי העונה, ולמקום החמישי בטבלה. האורחת נעצרה לאחר שני ניצחונות רצופים ונותרה במקום ה-17. וולטר טבארס וסרחיו יוי, שקלע 5/6 לשלוש, הובילו את הבלאנקוס עם 19 נקודות כל אחד. פביאן קוזר סייע עם 13. נוריס קול וגרשון יאבוסלה קלעו 21 כל אחד בצד השני, אך זה לא עזר מול הסיומת העוצמתית של המארחת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי