המומנטום נקטע: מכבי הפסידה 78:72 לזניט ביד אליהו

סקוטי ווילבקין | דני מרון

דווקא אחרי שני ניצחונות חשובים ביורוליג, הצהובים נחלו את הפסדם העשירי העונה וסיימו את הסיבוב הראשון במאזן 10:7. 18 נקודות של ווילבקין לא סייעו. האנטר נפצע בפניו ופונה לבית החולים

(גודל טקסט)

הסיבוב הראשון בעונת 2020/21 ביורוליג הגיע לסיומו הערב (שלישי) מבחינת מכבי תל אביב, עם הפסד מאכזב לזניט סנט פטרסבורג 78:72. אות'לו האנטר שהיה בספק למשחק, עלה לבסוף אך נחתך מתחת לעינו כבר ברבע הראשון אחרי שנפגע מעוז בלייזר ופונה לבית החולים. הרוסים נהנו מחסרונו בצבע והשתלטו על המשחק ברבע השלישי בדרך לניצחון חוץ חשוב מבחינתם.

הצהובים שאירחו את היריבה הרוסית לראשונה אי פעם, פספסו הזדמנות להמשיך במומנטום החיובי שיצרו לאחרונה באירופה והפסידו אחרי שני ניצחונות רצופים. מאזנם כעת עומד על 10:7 והם יצטרכו להתעלות על עצמם בסיבוב השני כדי להעפיל להצלבה. מתאוש פוניטקה הוביל את האורחים עם 14 נקודות ,שבעה ריבאונדים וחמישה אסיסטים. 18 נקודות של סקוטי ווילקין לא עזרו מנגד.

רבע ראשון

סקוטי ווילבקין, יובל זוסמן ואנטה ז'יז'יץ' העלו את הצהובים ליתרון מהיר 1:8 כבר אחרי שתי דקות. הרוסים התעשתו במהרה עם חמש נקודות אך ווילבקין המשיך לדחוף והקבוצות ירדו לפסק זמן באמצע הרבע בתוצאה 9:14 לצהובים. זניט חזרה מהספסל חדה יותר, וניצלה רצף החטאות של מכבי כדי לצמצמם את התוצאה, אך ווילבקין השאיר את המארחת מעל המים והרבע נגמר בתוצאה 18:22. דקה לפני הירידה להפסקה, האנטר נפגע בפניו אחרי שעוז בלייזר פגע בו בטעות וירד לחדר ההלבשה.

סקוטי ווילבקין | דני מרון

רבע שני

זניט צמצמה במהירות את ההפרש עם פתיחת הרבע, אך דורסי ובראיינט הגיבו מנגד ושמרו על יתרון מינימלי. האנטר חזר בנתיים לספסל אחרי שקיבל טיפול בחתך שמתחת לעינו ולא ברור האם יחזור הערב לפרקט. כספי עלה לפרקט לדקות ראשונות אך לא תרם, ופוניטקה הוביל את האורחת מנגד ליתרון ראשון עם חמש נקודות רצופות והמחצית הראשונה הסתיימה ב-35:37 לזניט.

אות'לו האנטר | דני מרון

רבע שלישי

זניט פתחה את המחצית השנייה בסערה עם ריצת 0:7 ואילצה את ספרופולוס לקחת פסק זמן מהיר כבר אחרי דקה וחצי. היעדרותו של האנטר שבנתיים פונה לבית החולים הורגשה, ומכבי הרבתה לספוג נקודות קלות בצבע, בדרך לחיסרון 13 ופסק זמן שני ברבע של המאמן היווני. בנדר נכנס כדי להפגין נוכחות מתחת לסל אך זה לא מה שהביא לצהובים את הישועה, ומספר החטאות של זריקות קלות השאירו את המארחת רחוקה. כספי נכנס לדקה האחרונה ועזר לצמצמם את הפער ולהוריד את הקבוצות לספסל בתוצאה 62:52 לזניט.

מתאוש פוניטקה | דני מרון

רבע רביעי

מכבי עלתה חמה לרבע האחרון ו-ווילבקין הוביל אותה לצמצום ההפרש לארבע נקודות בלבד באמצע הרבע. הרוסים לא שחזרו את היכולת מהרבע הקודם אבל הצליחו לצבור נקודות חשובות ונשארו בעמדת הניצחון עד לדקות האחרונות. ווילבקין יכל להשוות את התוצאה בשתי הדקות האחרונות אך החטיא שתי שלשות והניצחון הלך לאורחת, 78:72 לזניט בסיום.

סקוטי ווילבקין | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי