הקאמבק של דורסי וג'ונס: מכבי ת"א סיכמה ניצחון בברלין

כריס ג'ונס | Regina Hoffmann/Euroleague Basketball via Getty Images

שני השחקנים שלא התלבשו לשלושת המשחקים האחרונים בזירה המקומית, היוו גורם מרכזי ב-73:85 על אלבה. הקלע, שהצטיין עם 25 נקודות: "פגעתי בכמה זריקות והסל נראה יותר גדול". האנטר ייבדק לקראת השבוע הכפול

(גודל טקסט)

כפי שעשתה במשחק פתיחת העונה ביורוליג, מכבי תל אביב התחילה גם את הסיבוב השני של העונה האירופית עם ניצחון חוץ 73:85 על אלבה ברלין אמש (חמישי). הקבוצה של יאניס ספרופולוס הציגה משחק התקפה שוטף ברמה שכמעט ולא ראינו ממנה העונה, "נעלה" את הסל בעיקר מחצית הראשונה בצד ההגנתי והחל מדקות הסיום של הרבע הראשון, למעשה, לא הותירה שום סיכוי ליריבה הפצועה והחסרה מבירת גרמניה.

בשלושת המשחקים האחרונים במסגרות המקומיות, ספרופולוס בחר להשאיר מחוץ לסגל את טיילר דורסי וכריס ג'ונס. היווני הסביר את ההחלטה ברצון שלא לפגוע בכימיה הקבוצתית בשבוע של משימות חשובות, ואתמול שני השחקנים הפיגו את החששות שהדבר יוציא אותם מהקצב, כשהיוו גורמים מרכזיים לתחילתה של ריצת ה-0:16 בין הרבע הראשון לשני בפרט, ולניצחון כולו בכלל.

הסממן הדי קבוע בניצחונות של מכבי תל אביב ביורוליג חזר על עצמו גם בגרמניה. בעוד אלופת ישראל הסתדרה עם שמונה נקודות בלבד של סקוטי ווילבקין, היא נהנתה מ-25 של דורסי שכמעט ולא החטיא ונתן למאמן איתות מעודד לכך שאולי בסיבוב השני הוא יצליח לייצר תפוקה התקפית יציבה מהספסל, בניגוד לחוסר העקביות שהפגין בסיבוב הראשון.

סקוטי ווילבקין | Regina Hoffmann/Euroleague Basketball via Getty Images

"מבחינה הגנתית היינו בפוקוס מקסימלי ונצמדנו לטקטיקה שלנו. כל משחק הוא בגדר חובת ניצחון מבחינתנו וזו צריכה להיות הגישה לכל משחק כי אנחנו חייבים לחזור לתמונת הפלייאוף", ניתח דורסי בסיום והתייחס לערב הקליעה המוצלח שלו: "פגעתי בכמה זריקות ואז הסל נראה יותר ויותר גדול, מגיע קרדיט לחברים שלי שמצאו אותי במקומות הנכונים. כשאתה נכנס לקצב, כל הזריקות האלה מרגישות כמו באימון וזה הרגיש טוב".

ג'ונס, שתרם שבע נקודות וחמישה אסיסטים מהספסל, הוסיף: "שיחקנו חזק כקבוצה. הוצאנו לפועל היטב את התוכנית התקפית והגנתית, היינו הקבוצה היותר אגרסיבית וניצלנו את איבודי הכדור. עשינו עבודה טובה בשמירה על הכדור, היו כמה טעויות שהאטו אותנו אבל הרמנו את עצמנו והשגנו את הניצחון".

מכבי תל אביב התייצבה למשחק ללא אות'לו האנטר הפצוע בעינו. אנטה ז'יז'יץ' היה אמנם סולידי ואחרי דאבל-דאבל במשחקים נגד הפועל ירושלים והפועל תל אביב, הסתפק הפעם בשמונה נקודות ושישה ריבאונדים, אך מי שגיבה אותו טוב מאוד בעמדת הסנטר היה דראגן בנדר, ממנו הצהובים בוודאי צריכים להיות מרוצים אחרי ההחלטה להאריך את חוזהו עד תום העונה. בנדר אמנם איבד ארבעה כדורים, אך סגר שורה סטטיסטית של 13 נקודות וחמישה ריבאונדים ומדד הפלוס/מינוס הגבוה בקבוצה עם +30 בקצת יותר מ-22 דקות.

דראגן בנדר | Regina Hoffmann/Euroleague Basketball via Getty Images

שחקן נוסף שהצטיין היה אנג'לו קלויארו, שתרם 16 נקודות, שישה כדורים חוזרים ושלוש חטיפות. קלויארו סיכם את הניצחון: "היה חשוב מאוד לפתוח כך את הסיבוב השני. אנחנו רוצים לחזור לתמונת הפלייאוף. התקשורת בינינו בהגנה הייתה מפתח, כי שיחקנו הגנת חילופים אז היינו צריכים את זה יותר מהרגיל".

מכבי תל אביב נחתה לפנות בוקר בחזרה בישראל וזכתה ליום מנוחה בעקבות הסגר, שהביא לדחיית המפגש עם מכבי חיפה במסגרת הליגה. הצהובים יתרכזו כעת בשני המשחקים הביתיים ביורוליג בשבוע הקרוב, נגד אולימפיאקוס ובאסקוניה, כאשר שני ניצחונות יציבו אותם במאזן שוויוני (10:10) לראשונה מאז המחזור השלישי. האנטר צפוי להיבדק לקראת המשחקים ובקבוצה יקוו שהסנטר יוכל להיות כשיר לפחות לאחד מהם.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1025511

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי