כספי: "לא מסתכלים מי נלחמת איתנו על ההעפלה"

עומרי כספי | אודי ציטיאט

פורוורד מכבי ת"א לקראת אולימפיאקוס, שקרובה לצהובים בטבלה: "יודעים שעם שני ניצחונות השבוע נעלה ל-50%, זה מורגש באוויר. אם ננצח בהפרשים גדולים, זה יתרום לנו בהמשך". דיברתולומאו: "היעדר הקהל לא תירוץ"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תתחיל את השבוע הכפול ביורוליג הערב (שלישי) במשחק ביתי נגד אולימפיאקוס. המפגש הקודם בין הקבוצות הוכרע בשלשה על הבאזר של ארון האריסון, שהעניק ליוונים ניצחון 82:85 בפיראוס, אך הגארד ייעדר הפעם בעקבות פציעה, כאשר גם קוסטאס פפאניקולאו, אנתוניוס קוניאריס וחסן מרטין לא כשירים.

הצהובים עשויים לשחק בלי אות'לו האנטר בפעם השנייה ברציפות, זכר לפציעה של הסנטר בעינו וההחלטה לגביו צפויה להתקבל בסמוך לפתיחת המשחק. במקרה שהאנטר ייעדר, מי שעשוי לפתוח שוב בחמישייה הוא עומרי כספי, שדיבר אתמול לפני האימון המסכם והתייחס לכך שאולימפיאקוס, כמו מכבי, נאבקת גם היא על ההעפלה לפלייאוף, לקראת שבוע שבו שני ניצחונות יקרבו את אלופת ישראל משמעותית לשמינייה הראשונה ויציבו אותה במאזן 10:10.

"זה לא ברמה שמסתכלים על מי נלחמת איתנו על ההעפלה", אמר כספי, "אנחנו יודעים ששני ניצחונות יעמידו אותנו ב-50% וזה משהו שכן מרגישים אותו באוויר, אבל יש עוד הרבה משחקים. רק התחיל הסיבוב השני, הרבה דברים יכולים להשתנות. אני מקווה מאוד שעם החיסונים, שמתקדמים יחסית מהר, נוכל בעוד חודש לקבל בחזרה את הקהל שלנו. זה יכול לייצר שינוי משמעותי ולתת לנו דחיפה. אחרי המשחק נגד ריאל מדריד בחוץ שיפרנו משמעותית את ההגנה ודברים נראים יותר טוב, רוצים להמשיך בעלייה ביציבות ובאיכות המשחק שלנו".

כספי. יחייך גם הערב? | אודי ציטיאט

על רקע המאבקים על המקום בפלייאוף, הפורוורד נשאל עד כמה העובדה שלא מעט הפסדים בסיבוב הראשון היו צמודים, יכולה דווקא לעזור לקבוצתו: "לא יודע כמה זה משחק לטובתנו, אבל כן נותן לנו ביטחון שאפשר לנצח את המשחקים כאלה, בטח כשמגיעים בסגל מלא ויש לנו את כל האיכויות שלנו על המגרש. לא מכיר הרבה קבוצות שהתמודדו עם מחסור בשחקנים כמו שהיה לנו השנה. זה מראה שיש איכויות בקבוצה ושנלחמים עד הסוף, לפעמים הפסדנו בגלל חוסר מזל. יש עוד הרבה משחקים ואני מניח שאם ננצח בהפרשים יותר גדולים, זה יתרום לנו בהמשך".

כספי התייחס גם לשיתוף הפעולה בינו לאנג'לו קלויארו, שדרכו לרוטציה נפתחה בחזרה אשתקד בעקבות הפציעה של הישראלי: "אני מאוד אוהב לשחק עם 'ג'לו'. הוא אחד הברומטרים שלנו הגנתית, בטח מבחינת דקות המשחק והערך שהוא מוסיף לקבוצה על המגרש. הוא תמיד מבצע את המהלך הנכון, הוא מכריע, יודע לסחוט פאולים ולנצל את היתרונות שלו בשביל הקבוצה. אין הרבה שחקנים שיכולים לתת ערך כזה בעמדות 3 ו-4. הוא יודע לחתוך ואני אוהב למסור לו כי הוא תמיד מייצר זוויות מסירה טובות לסל. כיף לשחק איתו".

עוד שחקן שכספי סייע לו, במקרה הזה באופן ישיר, הוא אנטה ז'יז'יץ' שהציג שיפור גדול במשחקים האחרונים. למרות זאת, הפורוורד לא לקח קרדיט על כך: "בכלל לא עזרתי. אנטה מאוד מוכשר ובגיל צעיר יצא לארה"ב, שהמשחק שם מאוד שונה. הלמידה לסנטרים שונה מהמשחק האירופי, תפיסת העמדה, ההתבססות בצבע ודברים אחרים שדקות המשחק באירופה ייתנו לו את 'חייתיות המשחק' שלאחרונה מאפיינת אותו בצורה הרבה יותר ברורה. אני צופה שביחד עם המאמן, שמלווה אותו אישית, הוא ימשיך בקפיצה גדולה קדימה. הוא חשוב לנו מאוד, גם כשניצחנו והוא היה פחות טוב, השיחה הראשונה בחדר ההלבשה הייתה 'מה צריכים לעשות כדי להכניס את אנטה לעניינים'. יש לנו מטרות להשיג והוא מאוד חשוב לנו, הוא בחור מדהים, אנחנו סומכים עליו ויש לנו עוד הרבה עבודה".

דיברתולומאו. "היעדר הקהל – לא תירוץ" | ברני ארדוב

גם הקפטן ג'ון דיברתולומאו דיבר וטען כי מבחינת הצהובים, היעדר הקהל לא היווה תירוץ להפסדים הביתיים בסיבוב הראשון: "מן הסתם אנחנו רוצים להיות יותר טובים ולשמור על הבית, אבל אני לא חושב שזה תירוץ. האוהדים מהווים יתרון ותורמים לנו המון, זה אתגר שונה אבל לא תירוץ. המון קבוצות מתמודדות עם זה. אנחנו מאמינים שהקהל שלנו נותן לנו יתרון גדול יותר מזה שקבוצות אחרות מקבלות בבית שלהן".

עוד הוסיף הגארד: "אישית אני מרגיש טוב יותר מיום ליום. אחרי שנעדרתי תקופה ארוכה, הייתי צריך להיות סבלני ולהתקדם לאט לאט. כקבוצה, אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה. לאחרונה שיחקנו כדורסל יותר טוב, במיוחד בהגנה. ביצענו את תכנית המשחק שלנו, עדיין יש הרבה מקום לשיפור אבל חייבים להיות מרוצים מההתקדמות שעשינו לאחרונה. אנחנו מצפים לקרב נגד יריבה קשה מאוד. הדרך שבה הסתיים המפגש האחרון איתם השאירה לנו טעם רע, אנחנו רוצים להחזיר להם, לשמור על הבית ולהתחיל את משחקי הבית בסיבוב השני בדרך הנכונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי