הכי דרמטי שיש: ווילבקין החטיא בהארכה, מכבי ת"א הפסידה 89:87 לאולימפיאקוס

סקוטי ווילבקין מאוכזב | דני מרון

הצהובים לא עלו למחצית השנייה, אפשרו ליוונים לחזור למשחק ואיבדו עוד משחק צמוד ביורוליג. הכוכב הצטיין עם 25 נקודות, אך פספס זריקת עונשין דרמטית בשניות הסיום של המשחק ביד אליהו. מנגד, 21 נק' לסלוקאס

(גודל טקסט)

ערב דרמטי ביד אליהו הסתיים היום (שלישי) בתסריט מוכר לעונת 2020/21 – מכבי ת"א מגיעה למשחק צמוד ושוב מפסידה אותו בצורה דרמטית. היריבה היום הייתה אולימפיאקוס, שניצלה מחצית שנייה רעה של הצהובים כדי לכפות הארכה, במהלכה סקוטי ווילבקין הפך לגיבור הטראגי של המשחק. בסיום, 87:89 ליוונים בת"א.

עוד לפני המשחק, אלופת ישראל קיבלה חדשות טובות. אות'לו האנטר, שסובל מפגיעה בעין ולא התאמן במהלך השבוע, עבר את מבחן הכשירות ועמד לרשותו של יאניס ספרופולוס. מעבר לחסרונו של סנדי כהן, שנדבק בקורונה, הסגל של אלופת ישראל עמד בשלמותו. במחצית הראשונה מכבי ת"א הייתה ללא ספק הקבוצה הטובה על הפרקט. מצד אחד, נקודות של ווילבקין שמרו על היתרון המבטיח ומנגד, קוסטס סלוקאס כלל לא היה במשחק, כמו גם ואסיליס ספאנוליס.

אבל במחצית השנייה הסיפור היה אחר. השלשות של ווילבקין (25 נקודות, 3/12 מחוץ לקשת) כבר לא נכנסו, סלוקאס הגיע בגדול (21 נק', 11 אסיסטים) והמשחק הפך לצמוד עד הבאזר האחרון של הזמן החוקי, כאשר לוח התוצאות הראה 73:73. בהתקפה האחרונה של הארכה, במצב של פיגור 88:85, ווילבקין סחט שריקה לשלוש זריקות עונשין והיה נדמה שאנחנו בדרך להארכה שנייה. הקלע הצליח בשתי הזריקות הראשונות, אבל את השלישית החמיץ בצורה דרמטית ולמעשה הכריע את המשחק בהיכל.

ווילבקין. הגיבור הטראגי של המשחק | דני מרון

מהלך המשחק

מכבי ת"א פתחה בחמישייה עם אלייז'ה בראיינט, סקוטי ווילבקין, יובל זוסמן, עומרי כספי ואנטה ז'יז'יץ', כשמנגד אולימפיאקוס עלתה עם קוסטאס סלוקאס, צ'ארלס ג'נקינס, ואסיליס חרלאמפופולוס, גאורגיוס פרינטזיס ואוקטביוס אליס. המשחק נפתח בקצב איטי מאוד ולא מדויק מצד שתי הקבוצות, ולאחר ארבע דקות שלמות של כדורסל, לוח התוצאות הראה 2:2 בלבד. בהמשך, ווילבקין נכנס למשחק וצלף מחוץ לקשת, מכבי ת"א הובילה 2:8. לאחר מכן, ווילבקין המשיך להיות המוציא לפועל העיקרי של הקבוצה הישראלית, כשמנגד פרינטזיס היה היחיד ששמר על היוונים בתמונה. 13:18 למכבי ת"א בתום הרבע הראשון.

סקוטי ווילבקין | דני מרון
אנטה ז'יז'יץ' | דני מרון

היתרון הברור של מכבי ת"א נשמר גם במהלך כל הדקות ברבע השני. בראיינט קלע חמש נקודות רצופות בפתיחה והעניק 16:25 לקבוצתו, אך מן העבר השני שאקיל מקיסיק צימק עם שש רצופות. כריס ג'ונס צלף שלשה עבור מכבי ת"א אחרי כמה דקות ללא נקודות. כשלוש דקות לסיום הרבע סלוקאס קלע נקודות ראשונות עבורו, אבל ווילבקין הגיב מהר עם שלשה גדולה וקבע 28:37 צהוב. סלוקאס קלע שוב לקראת הירידה למחצית, אך דורסי אמר את המילה האחרונה עם שלשה. 33:40 למכבי ת"א בהפסקה.

שמעון מזרחי | דני מרון
סקוטי ווילבקין | דני מרון

אולימפיאקוס עלתה למחצית השנייה עם הרבה יותר אנרגיות, ובעיקר עם סלוקאס. הרכז הנפלא הוביל ריצת 0:7 שקבעה שוויון 40:40, ולמרות שמכבי ת"א השיבה את היתרון עם סל של ז'יז'יץ', שהגיע אחרי חמש דקות ללא נקודות עבורה, מקיסיק וסלוקאס שוב גרמו להתקפה היוונית לרוץ. שלשה גדולה של סלוקאס קבעה מהפך, 48:49 לאולימפיאקוס. מכבי תל אביב שוב הצליחה להחזיר לעצמה את היתרון עם סלים של ג'ונס ודורסי. האנטר קבע מהקו 52:55 לצהובים לקראת הרבע המכריע.

כריס ג'ונס | דני מרון
טיילר דורסי, גאורגיוס פרינטזיס | דני מרון

אולימפיאקוס פתחה היטב את הרבע האחרון ועלתה ליתרון 55:58 לאחר סלים של מרטין וסלוקאס. שלשה נוספת של היוונים קבעה 61:65 לאורחת, כשבאותו הזמן ווילבקין לא הפסיק להחטיא. שתי הקבוצות המשיכו לקלוע בכל צד והשאירו את המשחק צמוד. זנקוב קבע 71:71 מהקו. ווילבקין ודורסי קלעו נקודה אחת מהקו כל אחד ובמצב של 71:73 לצהובים סלוקאס נשלח לקו, קלע פעמיים ושלח את המשחק להארכה. פרינטזיס קבר שלשה בתחילת הארכה, אבל ווילבקין וג'ונס הצליחו להפוך, 78:79 למכבי ת"א. אולימפיאקוס הגיבה עם שלשות של סלוקאס ולרנצאקיס ופתחו שוב פער של חמש נקודות. במצב של 86:83 לאולימפיאקוס הצליח ווילבקין לסחוט שריקה מהשופטים ל-3 זריקות עונשין, קלע פעמיים והחטיא את האחרונה, במהלך שחתם את המשחק כולו. 87:89 לאולימפיאקוס בסיום.

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי